Mededeling

Collapse
No announcement yet.

agrofino potgrond ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

agrofino potgrond ?

Korting op 420shop
    hallo ik ben nieuw op dit forum en heb een vraagje over agrofino potgrond ,ik zou in de toekomst een paar autoflowers willen planten (kastkweek) en vroeg mij af welk type agrofino goed is of niet goed is , dit zijn de verschillende types die ik in de doe-het-zelf zaak zag liggen -

1 UNIVERSEEL

De AGROFINO universele potgrond is uitermate geschikt voor alle kamer-, tuin- en terrasplanten. Door zijn evenwichtige samenstelling van geselecteerde turfsoorten kan deze potgrond in alle omstandigheden gebruikt worden. Er is een bemesting toegevoegd voor de eerste weken. Daarna kan u best regelmatig bijmesten.

2 UNIVERSEEL AQUA SAVE

De AGROFINO universele potgrond Aqua Save is een hoog kwalitatieve potgrond, geschikt voor het verpotten van alle binnen- en buitenplanten. Dankzij de heel gerichte keuze van grondstoffen heeft deze potgrond een 3 maal snellere wateropname en moet de potgrond bijgevolg 25% minder bewaterd worden. Bovendien bevat deze potgrond langzaamwerkende meststoffen tot 250 dagen.

3 BIO NATURE

De AGROFINO BIONature is een biologische potgrond speciaal ontwikkeld voor de opkweek van groenten en kruiden en het verpotten van binnen- en buitenplanten. Deze potgrond is bemest voor 100 dagen met een organische meststof. Dankzij de zorgvuldige samenstelling van de grondstoffen behoeft deze potgrond 25% minder gietbeurten. Een potgrond die duurzaam is op alle gebied! BLIK gecertificeerd.

4 BLOEMBAKKEN AQUA SAVE

De AGROFINO potgrond voor bloembakken en terrasplanten Aqua Save is een hoog kwalitatieve potgrond uiterst geschikt voor het potten en verpotten van buitenplanten in potten, bloembakken of hanging baskets. Dankzij de heel gerichte van de grondstoffen is er veel snellere wateropname en moet deze potgrond bijgevolg 50% minder bewaterd worden. Daarnaast bevat deze potgrond langzaamwerkende meststoffen tot 250 dagen.

5 HEIDEPLANTEN

Dankzij de lage pH, is de AGROFINO potgrond voor heideplanten uitermate geschikt voor zuurminnende planten zowel in pot als in volle grond. Ze is samengesteld uit hoogwaardige turfsoorten met toevoeging van fijne gecomposteerde schors en bevat meststoffen voor de eerste weken. Voor een optimaal resultaat is het aan te raden achteraf bij te mesten.

6 BUXUS

De AGROFINO potgrond voor buxus kan gebruikt worden voor zowel buxus in pot als in volle grond. Deze potgrond bevat een evenwichtig samenstelling van zorgvuldig geselecteerde turfsoorten aangevuld met een speciale klei die het water beter vasthoudt. De buxuspotgrond bevat organische meststoffen voor 10 Ć  12 weken welke een diepgroene bladkleur verzekeren.

zit er iets goeds tussen ?

Re: agrofino potgrond ?

Bio nature is de enige voor groente en kruiden..
    Die dus..

Comment

Kijk even op de achterkant van die zakken, daar staat de echte info waar we wat mee kunnen, niet die reclame-uitingen.
      pH waarde, EC waarde, ingrediƫnten etc etc..

Je kunt natuurlijk ook zelf even de site van de fabrikant opzoeken van elk merk.
      Daar kun je het vast ook wel vinden.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Agrofino,zaai-en stekgrond 40 liter met perliet voor optimale kieming (npk 14-16-18) (ph 5-6.5) was er ook nog ,en die bio nature heeft een ph waarde van 5-6.5. de rest moet ik nog eens op de zakken zelf gaan bekijken , ik ben echt slecht in google lol ,alvast bedankt voor de reactie

Comment

kzou ook zeggen de bio nature te nemen voor groenten en KRUIDen.
          want dat is het tenslotte toch, aangezien kruiden toch vooral ook voor hun aroma geteeld worden is daar dan volgens
          de fabrikanten rekening mee gehouden en is de voedingsstof in de grond hieraan aangepast.
          die ph van 5-6.5 is alvast prima.

Comment

ik denk dat ik die dan ga nemen in de toekomst ,de npk heb ik er ook van gevonden die is (6-5-7) valt dat een beetje mee ?

Comment

Bezig...
            X