Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro kweek beginner

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Micro kweek beginner

    Korting op 420shop
    Beste Mensen,

    Al ruime 10 jaar ben ik alweer flink aan de blow. Alleen heb ik nog nooit zelf een plantje gekweekt. Nu ben ik mij hierin aan het verdiepen en wil ik binnenkort ook eens wat plantjes groeien.

    Het gaat om een simpele opstelling. Ik wil het liefste geen moeilijke opstellingen met zo min mogelijk kosten. Het moet op een slaapkamer op zolder gaan gebeuren. Deze slaapkamer heeft een dakkapel met een raam op het westen. Ook is de zolder geisoleerd en ook cv is aanwezig. De kweek is gewoon voor eigen gebruik en eens kijken hoe dat gaat!

    Ik wil graag 3 planten van Northern Lights of een Skunk gaan kweken. Omdat ik heb gelezen dat deze wat makkelijker te kweken zijn. Dit in de vensterbank i.c.m. 2x TL buizen verlichting (2x 18Watt). Ik heb al veel info opgezocht waar ik rekening mee moet houden. Ik weet van "meer licht, meer gewicht", maar dat heb ik er niet voor over om een professionele lamepnset aan te schaffen ivm de kosten.

    Nuttige tips zijn altijd welkom!
    No smoke but THC vapor!

    #2
    okee wat je kan doen

    1: maak zelf een klein frame voor je plante

    gewoon 8 planken hout je mag zelf de breedte,lenge, hoogte uitzoeken..
    zwart-wit folie

    en dan spaar of tl balken erin doen net wat jouw keus is

    2: pak een kastje wat je simpel te verbouwen kan, wat reflectie(alluminium folie)
    en dan je lampen erin .


    als je een soortje gaat kweken hoe dan wel in dat je het plantje laag moet houden van wege de diepte van je licht dus wat moet je doen ,toppen om je plant breeder te maken

    spaarlampen gaan iets verder dan TL maar dat is nou net je eigen keus wat je wilt
    er zitten voor / nadelen bij beide lichten

    idd wat je zegt licht = gewicht dus des de meer TL/spaarlampe je gebruik des de hoger je opbrengst

    Comment


      #3
      Bedankt voor de reactie! Ik begin er nu steeds meer zin in te krijgen om te planten. Heb al veel gelezen hier op het forum.

      Maar ik zat te denken om de plant achter het raam/vensterbank neer te zetten. Ook heb ik hier 2 TL buizen met armatuur liggen. Waarom moet je eigenlijk een kast bouwen? Het kan toch ook gewoon in de kamer staan zoals ik zei? De plant vangt dan daglicht op en TL licht.

      Over de zaden; Zijn Lowriders geschikt? Omdat deze laag blijven en veel top maken lijken mij dit de meest geschikte planten.

      Ik hoop dat ik nog wat tips van jullie krijg! Binnenkort gaat deze hobby echt van start!
      No smoke but THC vapor!

      Comment


        #4
        jaa dat kan inprincipe ja wel leuk maar valt dat dan niet op en het gaat in de latere stadium ook nog is ruiken

        maar lowryders zijn uiterst geschikt voor kleinen kweekjes zoals de jouwe

        Comment


          #5
          Dat zal mooi zijn! Het zal niet opvallen voor t raam omdat het op zolder is. Ruiken kan misschien een klein probleempje worden. Maar ventilatie mogelijkheden genoeg hier op zolder! Het raam kan open en het is een aparte kamer. Ook heb ik ventilators staan.

          Ik denk dat ik dan mijn eerste kweek met Lowriders ga beginnen i.c.m. daglicht en TL-licht. Alleen heb ik een beetje twijvels over het licht. Zouden 2 TL buizen voldoende zijn?
          No smoke but THC vapor!

          Comment


            #6
            2 TL lampen voor hoeveel LR's?
            Je kan in een open ruimte kweken maar denk eraan dat de ruimte totaal donker moet zijn wanneer de plantjes gaan slapen. Je kan Lowryder's ook 24u op 7dagen licht geven maar dan betaal je ook meer voor de elektriciteit.

            Peace

            Comment


              #7
              thanx bro!

              Graag wil ik een lowrider ras kopen omdat ze 100% bloei hebben en klein blijven. Ik ga denk ik 5 zaden feminized kopen, om er zeker van te zijn dat er geen mannetjes tussen zitten. Voor mijn eerste kweek ga ik denk ik dan 2 of 3 zaden gebruiken. Die overige bewaar ik dan voor de tweede kweek.

              Over die belichting en ruimte;
              S'nachts is het zeker niet altijd donker in mijn kamer. Maar als ze overdag daglicht en TL + eventueel SL belichting krijgen moet dit toch wel goed gaan? Moet het zo erg donker zijn voor de plantjes? Ik kan wel een kweekkastje maken maar niet al te groot. Ik heb hier een geschikte kast van 75cm hoog x 45cm breed x 50cm diep. Na een ombouw projectje kan deze eventueel geschikt worden gemaakt. Is dit groot genoeg? En hoeveel TL en/of SL lampen raden jullie (minimaal) aan? En de keuze van t ras, vinden jullie dit goed?

              Ik ben er nog erg aan over het nadenken en twijvelen of ik hiermee zal gaan beginnen. Maar als jullie mij nog goede tips kunnen geven zal ik hiermee alleen maar profijt hebben!

              Bedankt
              No smoke but THC vapor!

              Comment


                #8
                Het moet volledig donker zijn, anders krijgen ze licht stress en kunnen ze Hermafrodiet worden.( Zeker bij femenised)

                Dat kastje lijkt mij wel goed,75 hoog is zeker genoeg voor lowryders.
                Maar je gaat geen TL lampen in de kast krijgen...

                De Lowryders zijn zeker een goede keus, niets mis met!
                Ik zou voor 4 xTL gaan, daar kan je er wel een paar onder kweken.
                Spaarlampen kan natuurlijk ook,

                Peace

                Comment


                  #9
                  ik zou toch wat hoger gaan

                  want hou rekening met je formaat van potten+- 20cm
                  de hoogte van je plant dan veschilt nogal
                  en dan de afstand van je lampen

                  Comment


                    #10
                    Ok bedankt voor je reactie! Ik heb besloten om wel in een kast te kweken. Het is een ander kastje dan ik heb gezegd. De afmetingen hiervan zijn 70cm hoog x 67cm breed x 35cm diep. Hoger kan helaas niet. Het voordeel is dat dit kastje goed kan worden omgebouwd en direct naast een bestaand afzuigingskanaal staat naar buiten toe van de airco. Deze airco is niet aangesloten. Dit kastje kan ik dus voorzien van aan en afzuiging.

                    Als ik de beschrijvingen lees van de (meeste) Lowriders zaden worden deze ongeveer 50cm! Ik hoop wel dat dit kastje dan wel groot genoeg is voor 2-3 plantjes. Ik ga dan 2x TL en 2x SL gebruiken.

                    Nog tips? Bedankt!
                    Gegroet!
                    No smoke but THC vapor!

                    Comment


                      #11
                      Wat vinden jullie van deze lampen?

                      http://www.energiebespaarshop.nl/con...ampen/planten/

                      Ik ben er nog steeds niet uit wat ik nu zal doen... Het moet namelijk geen fortuin kosten. Toch wil ik wel goed kweken in de toekomst omdat ik geen zin heb om de dure zaadjes/plantjes kapot te laten gaan...
                      No smoke but THC vapor!

                      Comment


                        #12
                        ik ben nu rustig bezig met een kweekkastje 60x60x100 met 6 spaarlampen en pc fan beluchting en afzuiging.. kost je qua planken en scharnieren 30 euro. pc fannetjes had ik al..

                        ik ga straks ook met de lowryder 2 beginnen 1 plant per kast..

                        vorderd de eerste plant de eerste maand goed en loopt het proces zoals ik gedacht had, zorg ik dat mijn 2e kast van hetzelfde formaat af is waar ik dan de 2 plant in kan kweken. zo hoop ik om de maand te kunnen oogsten.

                        om uiteindelijk 4 van zulke kasten naast elkaar te hebben en dan elke 2 weken een plant kan oogsten en opnieuw kan beginnen met kweken

                        greetings

                        Comment


                          #13
                          Wat voor lampen heb je precies? En wat hebben die lampen je gekost?
                          No smoke but THC vapor!

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              Nice! Ik ben erg benieuwd! Ook ben ik benieuwd of dat goede lampen zijn. Waarschijnlijk komt binnenkort ook mijn 1e kweekverslagje uit als ik er uit ben!
                              No smoke but THC vapor!

                              Comment

                              Bezig...
                              X