Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro kweek beginner

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ik heb me er nog verder in verdiept. Helaas is het investeringsbedrag mij nu te hoog. Ik zal de spullen langzaam aan moeten gaan kopen. Om de maand een paar dingetjes. Tja, ik heb helaas geen geldboompje

    Mijn begroting;

    Zaden
    Lowryder#2 x Ak47 Feminised (5x)____________________45€

    Verlichting
    Spaarlamp, 15 Watt, E27, kleur warmwit 827 (4x)________40€
    Fittingen + bedrading (4x)___________________________10€

    Potgrond
    Universeel (?)______________________________________5€
    Meststof (?)_______________________________________5€

    Voeding
    Universeel (?)______________________________________10€

    Potten
    3x 5liter___________________________________________3 €

    Ventilatie
    PC ventilator 120x120cm_____________________________13€
    PC ventilator 80x80cm_______________________________10€
    Afzuigslang_______________________________________ _10€

    Isolatie
    AluminiumFolie____________________________________ __5€
    AluminiumTape_____________________________________ 5€
    Afdichtkit _________________________________________5€

    ___________+
    166€


    Wat kunnen jullie mij aanraden om dit lijstje te optimaliseren? Zoals de potgrond en voeding weet ik verder ook weinig vanaf wat ik kopen moet. Welke merken en types raden jullie aan? 12 Volt adapters + ombouw voor ventilators heb ik niet in de begroting gezet omdat ik dit wel in huis heb.

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Bedankt!
    Last edited by YaJa; 9 October 2008, 15:44.
    No smoke but THC vapor!

    Comment


      #17
      Voor je voeding mag je gerust iets ruimer schatten, ik schat dat rond de 20-30eu. Kwestie van niet voor verrassingen te staan. Hangt er ook een beetje van af hoe 'pro' je wil gaan werken. Hoe beter je het wil doen hoe meer de boel zal kosten. Ik denk dat jij best een gulden middenweg zoekt :d.
      Veel succes alleszinds!!!!!

      Greetzzz

      Comment


        #18
        Dank je voor je reactie! Maar wat voor voeding raad jij aan? Ik weet dat je niet alles van te voren kan schatten ivm schommelingen van PH, EC enz. Maar wat zijn de standaard richtlijnen? PK 13/14 ofzo? Een PH meter koop ik in ieder geval niet ivm kosten.
        No smoke but THC vapor!

        Comment


          #19

          Comment


            #20
            voor bloe voeding ben je ongeveer 15 euro kwijt

            maar ik zie net dat je lowryder x ak47 gaat kweken in een kast van 70cm hoog
            dat gaat niet lukken, denk ik want ze worden ongeveer tussen de 40-70 cm het kan wel maar dan moet je gaan toppen en dan raak je ruimte kwijt van je hok omdat ze dan in de breedte gaan groeien

            Comment


              #21
              No smoke but THC vapor!

              Comment


                #22
                Zolang je ze niet de kans geeft om te gaan strekken gaan ze idd niet snel 70 cm worden. De originele Lowryder blijft iets kleiner als de #2.

                70cm hoogte is prima, je kan trouwens je planten nog altijd buigen.

                Comment


                  #23
                  Nice! Ja ik ben nog aan het uitzoeken wat de verlichting precies wordt. In ieder geval 1 van onderstaande combinaties;

                  - 4x SL, 18W
                  - 4x TL 18W, 827
                  - 2x TL, 2x SL

                  Ik denk dan de combinatie van SL, TL. Hoeveel Watt TL of SL moet je minimaal hebben voor 2 plantjes?
                  No smoke but THC vapor!

                  Comment


                    #24
                    Ik zie trouwens altijd dat een ontkiemt zaadje in een klein potje wordt gedaan. Later wordt het plantje overgepot in een grotere pot. Kan je niet direct het ontkiemde zaatje in de uiteindelijke grote pot stoppen? Lijkt mij van wel.
                    No smoke but THC vapor!

                    Comment


                      #25
                      jahoor dat kan wel maar het zal wel een stukje langer duren voordat je wortelen zijn door gegroeit.. omdat het een grotere pot is <



                      dus het kan wel maar met een kleine vertraging

                      Comment


                        #26
                        ok dan, weet ik dat ook weer!
                        No smoke but THC vapor!

                        Comment


                          #27
                          Die pH+/- is inderdaad een optie maar ik ken iemand die zeep gebruikt om het allemaal meer basisch te maken als ik me goed herinner. Maar je aarde vormt ook een zekere buffer dus het is niet echt een must have. Als je pH zwaar buiten de normen zouden gaan dan kan je helaas niet anders. Of gewoon een ketel water van ergens anders gaan halen is ook een goedkope oplossing (ik schik me naar jou wensen he). Het kan wel grappig klinken maar zo heb je zeker weer 10euro gespaard denk ik!

                          Greetzzz

                          Comment


                            #28
                            Tsja, Ik zal het laten bezinken en binnenkort eens van start gaan. De shop wiet is hier zeker goed, alleen wordt het steeds duurder. Dus eens een eigenteeltje beginnen...
                            No smoke but THC vapor!

                            Comment

                            Bezig...
                            X