Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

afstand bij spaarlamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    afstand bij spaarlamp

    Korting op 420shop
    Hey

    Wat is de aangeraden afstand die ik moet bewaren bij 3x15W spaarlampen? ik heb het nu op 5 cm afstand hangen.

    mn plantje is nu zon 3 cm groot. (sinds zondag ontkiemd)

    alvast bedankt.
    Last edited by klaasjan87; 15 October 2008, 17:29.

    #2
    zolang ze niet verbranden is je afstand oke indien ze te hoog hangen krijg je van die uitschieters.

    Comment


      #3
      hij is dubbel zo groot als gister rond dezelfde tijd, dus ik mag wel een beetje oppassen hehe. ik hoop niet dat het gaat stretchen.

      ps: ik gebruik alvast warm white lampen omdat ze toch LR2 toch automatisch bloeit. maakt dit wat uit, of moet ik cool white lampen gebruiken tot de bloei omdat die anders wellicht kan stretchen?
      Last edited by klaasjan87; 15 October 2008, 17:59.

      Comment


        #4
        ik heb 2 lampen van 23W en 1 van 30W. welke afstand zou ik best houden. want ze geeft redelijk wa warmte af ze
        peace

        Comment


          #5
          zo dichtbij als mogelijk is, maar er niet tegenaan zegt men hier
          dus het ligt er denk ik meer aan hoevaak je de lamp of plant kan verhangen of verzetten.

          kijk je er 1 keer per dag na, of lig je te maffen als de lampen aan zijn zou ik 10cm doen, zodat de plant nog kan groeien zonder tegen de lamp te komen.

          ben je thuis en kun je er vaker na kijken dan is 2 cm denk ik beter, en dan kijk je gewoon om de 2 uur of de afstand nog klopt.. zo niet kun je de afstand gelijk weer juist afstellen

          zo ga ik het doen tenminste

          groet

          Comment


            #6
            5cm is precies goed genoeg zo dat je plantje lekker compact word en bossig en word ook niet al te groot en dat is de bedoeling met spaar en TL lampen

            maaar zorg niet dat je bladeren de lamp raken want de lamp is wel warm

            Comment


              #7
              oke bedankt voor de replies

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door darkiess View Post
                5cm is precies goed genoeg zo dat je plantje lekker compact word en bossig en word ook niet al te groot en dat is de bedoeling met spaar en TL lampen

                maaar zorg niet dat je bladeren de lamp raken want de lamp is wel warm
                Klopt 100% darkiess kijk mijn kweek bij micro
                420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment


                  #9
                  Staat al mooie uitleg op het forum http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...imte-t215.html .

                  Bij tl raadzaam om afstand lamp-plant 5, max 10 cm te houden.

                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    maar een spaarlamp is toch weer anders als tl? of kun je daar voor alles hetzelfde voor rekenen?

                    Comment


                      #11
                      Een spaarlamp is in principe een in elkaar gevouwde TL Buis. Je kunt ze dus gewoon vergelijken.
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                      Comment


                        #12
                        warmte afstoot van 15W spaarlamp valt reuze mee. heb em nu op ~3 cm afstand hangen en dat gaat prima zo

                        edit: ik maak regelmatig een foto van de staat van het plantje, dus als de oogst succesvol is maak ik er wel een verslagje van.

                        Comment

                        Bezig...
                        X