Mededeling

Collapse
No announcement yet.

scroggen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

scroggen

Korting op 420shop
    even geleden kwam ik de methode van scroggen tegen. een intressante methode als je weet dat ik binnenkort zelf aan mn microkweekje begin. ik overtuigd als ik was begin te plannen. maar nu bij het uittekenen van mn kastje kwam ik tot de vraag waarop ik tientallen verschillende antwoorden op gekregen heb...

WAT IS NU DE IDEALE AFSTAND TUSSEN HET SCROGNETJE EN DE BOVENRAND POT????

ook was het gebeuren van van scroggen en fimmen mij niet geheel duidelijk. vandaar mn topic om duidelijkheid te scheppen. voor iedereen die zich met deze methode wil verrijken maar niet weet hoe. wie helpt mee??
    ------

dit leek me de meest overtuigenste. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben. Op- en/of aanmerkingen zijn welkom

De Scrog Methode

SCROG betekend letterlijk Screen of Green en is één van de productiefste manieren om binnen om binnen te telen. Het word gebruikt door kwekers met een kleine ruimte, en toch een redelijke opbrengst willen.
    SCROG is als een SOG (Sea of Green), behalve dat minder planten gebruikt worden en d.m.v een screen op te vullen tot een SOG met zware hoge toppen, vandaar zijn naam, SCROG (Screen of Green).

Hoe is SCROG ontstaan?

SCROG’s werden oorspronkelijk ontwikkeld om de meeste opbrengt met TL te krijgen. Deze kwekers hingen het plafond van de kweekruimte vol met TL en zouden wel zien wat er gebeurde. Nu is deze methode overgenomen door kwekers met HPS lampen en word deze SCROG methode naar een hoger niveau gebracht.

De benodigheden

Kippegaas: 5 cm. net word het meest gebruikt
    8 stukken hout: 4 voor het kader en 4 voor de benen van het kader.
    Spijkers: U kunt schroeven voor extra structuurstijfheid ook gebruiken.
    U Spijkers: Dit zal worden vereist om het kippegaas aan het kader te bevestigen.
    Stekken: Ongeveer 1 per cm2 dm2, hoewel 2-3 ook kan maar in meer werk resulteert. Per m2 vijf plantjes is ideaal.

Het Scherm

De grootte van het scherm wordt slechts bepaald door het aantal planten en hoeveel ruimte er is. Met 4 stukken van hout maak je eenvoudig een kader, en zullen andere 4 als benen worden gebruikt. Het is niet noodzakelijk om de benen te stabiliseren, echter als je 5 of 10 planten gaat gebruiken is het raadzaam om het scherm te ondersteunen zodat het gewicht van de toppen kan worden gedragen. Zodra je klaar bent met het maken van het kader, word het gaas gespannen. Het scherm word op een hoogte van 25 a 30 cm.geplaatst gemeten vanaf de bovenste rand van je pot/bak.

De stekken

Meestal worden stekken gebruikt met deze methode, sommige redenen is dat stekken voorspelbaarder zijn en er zullen meer takken groeien. Eerst zult u uw stekken moeten voorgroeien. Wanneer zij ruwweg 15 a 20 cm in hoogte hebben bereikt worden de plantjes getopt, dit zal helpen om meer zijgroei te stimuleren en de verticale groei tegen te houden. Gebruik altijd plantjes van dezellfde soort en lengte om extra moeilijkheden te
    voorkomen.

Toppen

Wanneer de takken de lengte van het scherm hebben bereikt (15 a 20 cm.), zul je de takken moeten toppen (complete nieuwe scheut word verwijderd) of fimmen (2/3e van de nieuwe scheut word verwijderd). Hier zullen nu 2-4 nieuwe scheuten ontstaan. Deze scheuten laten groeien gedurende een aantal weken, tot ze door het scherm groeien.

Het beste is om de takken in „T“ te leiden zoals en niet zoals de normale vorming van „V“, de reden hiervoor is dat de takken over een breder gebied uit te spreiden zijn en er meer takcontrole is. De nieuwe scheuten worden bevestigd aan het kippengaas met tie-ribs (niet te strak, een diameter van 2 cm.) of met “bloemistendraad”, net zolang het hele scherm groen is (SOG). De tijdshakelaar gaat vanaf nu op 12/12.

bron: http://www.guerillagrowing.com/forum...hp?topic=186.0

Edit: Gelieve niet te dubbel posten, je kunt je voorgaande bericht dmv de 'EDIT' knop veranderen -W-
    Last edited by Weedy; 15th October 2008, 21:04.

Mooi gevonden, echter stond dit ook al op het forum

(Voortaan even de 'SEARCH' button gebruiken )
    Last edited by Jointjedraaien; 10th August 2010, 19:07.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

sorry had nochtans gezocht ma blijkbaar nie zo goe

Comment

had ook na lang zoeken enkel dit topic gevonden..

Comment

ik zal dat post over scroggen ook wel in de micro algemene vragen neer zetten

Comment

Footer Left Ad

Collapse
          Bezig...
          X