Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stekken, hoe precies snijden?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stekken, hoe precies snijden?

    Korting op 420shop
    Ik heb een tijdje geleden een vrouwelijk stekje in de groei gehouden om hier op zijn beurt stekjes te nemen voor een scrog onder TL.

    Via de search heb ik hier al veel info hieromtrent gevonden, echter heb ik een probleempje met de snijmethode om te stekken....

    Als ik het goed begrepen heb, moet je een takje van de plant schuin afsnijden aan een knooppunt en dit dan 'planten' zodat daar worteltjes kunnen groeien.

    Maar als ik op zo'n knooppuntje kijk, zit daar ook al een beginnend nieuw vertakkingske aan (de eerste kleine blaadjes). moet deze erin blijven of mee afgesneden? heeft er misschien iemand foto's van hoe precies te snijden en wat wel te laten staan en wat niet?
    Of weet iemand misschien welk stukje van het knooppunt ervoor zorgt dat er wortelgroei begint?

    klinkt mss een beetje onduidelijk, maar ga proberen een fotootje te nemen ter verduidelijking.


    #2
    hey sicaritz
    wat je moet doen is :je stek schuin afsnijden onder een hoek van 45graden dan voor zichtig t stammetje af pellen en in stekpoeder(of gel) dopen,dan knip je alle blaadjes voor de helft af en houd je deze goed vochtig .met die vertakking maakt niet veel uit je kunt m ook eronder afsnijde .k hoop dat je hier wat aan hebt mzzl

    Comment


      #3
      Ja klopt, maar de vraag is eigenlijk, waar precies schuin afsnijden? op het knooppunt, eronder, erboven? de minuscule blaadjes die er zitten laten staan of afdoen?

      Comment


        #4
        Heb je deze tread al gelezen http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...aken-t203.html .

        Grtz

        Comment


          #5
          inderdaad, heb ik gelezen, maar zal mijn probleem proberen duiden met een foto.



          stel dat ik op dit knooppunt wil snijden, moeten die kleine blaadjes blijven? mee weggesneden? moet ik erboven, onder of erop schuin snijden?

          Alvast bedankt!

          Comment


            #6
            ik zou nog even wachten dat de vertakking wat verder is gegroeid en dan zou ik m daar stekken
            en anders wat hoger in je plant stekken zonder te veel nieuwe scheuten,je plant heeft immers nog geen wortels om al dat blad te voeden suc6

            Comment


              #7
              dus best niet op een punt waar al vertakking op begint te komen? maar zoals ik het overal lees, moet een stekje ca 5-10 cm zijn, maar als ik hogere punten neem, dan zit ik bijna op het einde van de tak waar de groeischeut zit...

              Comment

              Bezig...
              X