Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED vragen enz.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED vragen enz.

    Korting op 420shop
    ik ben nieuw hier op het forum, en ik begin steeds meer interesse te tonen in niet alleen het roken van wiet maar ook het kweken, ik heb een oud terrarium waar vroeger hagedissen in zaten maar nu wil ik een aantal lowryders gaan kweken.
    en ik zag die led it grow lamp en die is 500 euro, ik heb al een hele hoop gelezen en blauw en rood zijn de beste kleuren voor een plantje, nou ben ik best wel handig met ledjes en ik ben van plan deze http://www.leds-buy.nl/standaard-leds/hyperflux-leds.html deze hebben veel meer lichtsterkte als felle of lowcost leds en wil ik dus rode met blauwe combineren en voor elk plantje 1 bundel, alleen die ledjes worden niet bepaalt warm dus kan met de bestaande licht fittingen 2 60 watt spots af en toe aanzetten voor de warmte ?.
    en ik wil 2 pc fans gebruiken voor ventilatie en door de roosters van het terrarium dan verse lucht naar binnen en muffe lucht naar buiten.
    mening en tips zijn van harte welkom
    Last edited by Jointjedraaien; 11 May 2011, 23:08.

    #2
    Ga je de lampen 24/7 laten branden? Anders zal je de ter wel moeten afdekken. Ik denk dat het er binnen wel erg vochtig kan worden. En laat die Spots in het begin maar even af, Led lampen worden wel warm alleen niet zo warm als de rest.

    Zelf een LED lamp maken is idd veel beter. Wat ik wel veel zie is dat er meestal alleen rood en blauwe Leds gebruikt worden. Deze kleuren gebruikt de plant het meest maar volgens mij betekent dat niet dat de andere onnodig zijn. Ik zou alvast oranje er mee tussen mengen maar dat is jou keus.

    Peace

    Comment


      #3
      de binnenkant wordt met witte platen gedaan ik wou eerst met aluminium folie maar ik had begrepen dat er hotspots zouden ontstaan, voor de spruiten laat ik het licht paar dagen aan 24 uur en daarna 12/12 ja misschien dat ik ook nog oranje er tussen doe, alleen zal ik alles door elkaar doen of dat elke kleur apart aankan.

      Comment


        #4
        Klinkt allemaal goed, en ik zou zoals je zei de kleuren mengen.
        Ga je hier een kweekverslag van maken? Led kweekjes zijn altijd interessant

        Peace

        Comment


          #5
          ja hier komt ook een kweek verslag van alleen eerst nog wat knutselen

          Comment


            #6
            Veel suc6 met je led kweekje, ik ben zeer benieuwd.
            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #7
              ik heb nog 1 vraag hoe zit het met warmte voor de lowryders want ze gaan in de schuur en ik heb wel een kacheltje alleen die kan niet de hele dag aan, ik had gelezen dat LR's niet veel warmte nodig hadden ?

              Comment


                #8
                LR's niet zoveel warmte nodig hadden? Volgens mij maakt dat niet al te veel uit qua soort.

                Ik denk dat je gelezen hebt dat ze niet veel licht nodig hadden. Ze groeien bv ook onder 12/12 en bloeien kan ook bij 18/6
                Last edited by bobo; 27 October 2008, 22:17.
                [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                Comment

                Bezig...
                X