Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waar inlaat en uitlaat in m'n kot ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    waar inlaat en uitlaat in m'n kot ?

    Korting op 420shop
    Hey ik ben juist bezig aan een heel klein micro hokje maari k weet niet waar ik m'n inlaat(passief) en uitlaat(actief) moet plaatsen .

    dus waar kan ik m'n uitlaat het beste zetten , dat is m'n grootste zorg . op het blafond bij de lampen doe ik niet want dan heb veel reflectieverlies . misschien aan de wand tegenover de lampen ? (deze zit er niet op) .
    kan ik op deze wand m'n inlaat en uitlaat monteren ? want volgens mij is dat de plek dat het minst licht zou reflecteren tov de andere wanden .

    greetz cookie
    Attached Files
    Last edited by bobo; 29 October 2008, 15:36.

    #2
    Afzuig zet je onder de lampen zodat de warme lucht naar buiten wordt gezogen, de inlaat zet je aan de andere kant vanonder. Dus altijd overhoeks werken.

    Peace

    Comment


      #3
      ik heb voor een maat van me ook zo'n klein kastje gebouwd en heb daarin zowel de in als uitlaat passief. 1 gat links onder 5 cm achter de deur (scharnierkant) en 2 gaten rechts boven aan de achterkant. achter jou lampen zeg maar.. dat kastje heeft icm 4 x 18 watt spaarlampen een temperatuur van +- 26 graden en bijna 90% lv is te halen als je er een emmertje en een handoek in zet. werkt echt boven verwachting goed

      groet

      Comment


        #4
        passieve uitlaat ? ik ben van plan om er 3 lampen van 20W in te steken en een actieve uitlaat .

        werkt die passieve uitlaat dan soms zo goed ?

        Comment


          #5
          Je kan beter een actieve uitlaat gebruiken zodat de warme lucht naar buiten wordt gezogen en verse lucht naar binnen. Anders blaas je de warme lucht in het rond. Maar je kan idd ook met beide passief werken, maar dan heb je minder lucht circulatie.

          Peace

          Comment


            #6
            in zo'n klein kastje is ook niet veel lucht circulatie nodig.. bovendien is de lv met alleen de inlaat actief moeilijk op peil te houden omdat de lucht in de kast veels te snel weer word afgevoerd.

            zeker de eerste weken is het volgens mij beter om de lucht in de kast wat meer te laten broeien, waardoor de lv heid hoog blijft

            ook zorgen de natuurwetten ervoor dat de lucht om af te voeren automatisch naar boven gaat en een uitgang zoekt om hoger te gaan waardoor hij onder (ook passief) weer verse lucht aanzuigt. werkt echt top in een kleine kast

            Comment


              #7
              m'n kast is bijna klaar , alleen morgen wat radiatorfolie halen en dat monteren en alles mooi afdichten .

              kzal dan ook een pic plaatsen .
              greetz

              Comment


                #8
                Mooi, klinkt goed.

                En net als Smokey zegt; afzuiging bovenin, en inlaat onder aan de overkant. Dat zorgt idd voor de beste circulatie.

                Succes ermee Cookiemonster!
                [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                Comment


                  #9
                  jaja tis klaar m'n kastje hier ff een pic .
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    ziet er zeer gelikt uit.. zoiets wil ik ook nog maken, probeerseltje om een soort van bonsai wietplantje te maken

                    nou kun je ook mooi proberen wat het verschil is met fan aan (active afvoer), en fan uit (passieve afvoer) qua lvheid
                    Last edited by hobbyist; 30 October 2008, 17:05.

                    Comment


                      #11
                      succes met je kweek, ga je een verslag bijhouden?

                      Comment


                        #12
                        er zit een fan in he hobbyist , maar je ziet em niet goed door het licht :p

                        Comment


                          #13
                          ja zie ik, maar ik bedoel dat je nu mooi kan testen wat beter is, of de fan aan half actief of de fan uit.. volledig passief omdat je de fan aan en uit kan zetten..

                          zelf denk ik namelijk dat je in het begin je beter voor volledig passief kan gaan zodat de lucht in de kist iets langer stil kan staan en wat kan broeien waardooor de lv heid lekker hoog word.

                          en dat kun jij dus nu testen

                          Comment


                            #14
                            zal ik doen hobbyist ik ben hier nu ook 2 zaadjes shower jack die ik met de lotto heb gewonnen (danku bobo) die ik nu aan het ontkiemen ben . morgen zal ik deze in hun potjes steken en hun avontuur kan beginnen .

                            greetz

                            Comment


                              #15
                              Die Shower Jack moest eigenlijk Sour Jack zijn, bobo had het verkeerd opgeschreven. Kastje ziet er goed uit, succes !

                              Peace

                              Comment

                              Bezig...
                              X