Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Neon+spaarlampen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Neon+spaarlampen

    Korting op 420shop
    Lichtkleur heeft een grote invloed,op je planten,in groei en bloei.Nu neon kan je in eender welke kleur krijgen,dus wat als je je spaarlamp(en)combineert met bv rode/blauwe/...neon??Nooit iemand bij stil gestaan?
    Grtz Peace Out

    #2
    Neon dus.. heb er geen ervaring mee. Ben er eigenlijk wel benieuwd naar, zelfde als het LED dat steeds meer opkomt.

    Iemand ervaringen met / info over Neon?
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Deze topic gaat een moeilijke worden denk ik hahaha Ik was in mijn garage aan het werk tot ik plots nog 2 blauwe neon,voor onder de auto,tegenkwam En als ik me niet vergis,is het hetzelfde principe als een LED (of dat hebben ze me tenminste wijs gemaakt) Ben ook wel eens benieuwd
      Dus mensen die het weten...
      Grtz Peace Out

      Comment


        #4
        in princiepe wat je zei is neon bijna het zelfde als led maar het hoeft niet perse blauw te zijn die je hebt want het kan ook gewoon een blauwe buisje zijn met gewoon normaal geel licht erin ik zal een topic aan gan maken over neon

        Comment


          #5
          Als dat niet te gek is!!! Thnx Darkies
          Peace Out Mate

          Comment


            #6
            eh, is neon niet gewoon een fluoriserende (tl-buis-achtiger)lamp? Compleet anders dan een Light Emitting Diode (LED)?

            Comment


              #7
              Ontdekking
              Neon is in 1898 ontdekt door William Ramsay en Morris Travers, vrijwel gelijktijdig met de ontdekking van xenon en krypton. Het Griekse woord neon betekent nieuw.

              Toepassingen

              Neon wordt vaak als warmtetransportmedium in koelinstallaties gebruikt. Naast de goede thermische eigenschappen vindt neon om z'n oranje uitstraling in ontladingsbuizen ook veel toepassing in reclameverlichting; in natriumlampen W.L. (gele straatlantaarns) wordt het gebruikt om bij het starten de gasontlading op gang te helpen tot de lamp warm genoeg is om het gele natriumlicht te gaan verspreiden. De reclameverlichtingen die vaak als groep neonlicht worden genoemd bevatten soms neon maar ook andere gassen zoals argon worden gebruikt.

              Opmerkelijke eigenschappen

              Neon is na helium het lichtste edelgas en gloeit oranje/rood op bij ontlading in een elektronenbuis. Net als een aantal andere edelgassen kan neon bindingen aangaan met fluor. Dit is echter alleen in laboratorium opstellingen aangetoond en nog nooit in de natuur. Tijdens massaspectrometrisch onderzoek zijn Ne+, (NeAr)+, (NeH)+ en (HeNe)+ aangetoond. Verder kan neon onstabiele hydraten vormen.

              Verschijning

              In de aardatmosfeer komt neon sporadisch voor (ongeveer 0.0015%) in ongebonden toestand. Het kan industrieel geproduceerd worden via gefractioneerde destillatie van gekoelde lucht.[/quote]

              Met dank aan Darkiess

              Comment


                #8
                relax zeg, 2 precies dezelfde topics over neon

                ik dacht al word ik nou gek ik heb dit verhaal toch net ook al ongeveer gelezen

                groet

                Comment

                Bezig...
                X