Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LV probleem

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LV probleem

    Korting op 420shop
    Goeie morgen,

    Ik heb een vraagje:
    Ik ben sinds vorige week een micro kweekje begonnen met zo goedkoop mogelijke middelen, nu doen me plantjes het best goed onder de 2x 20 Watt SP maar als ik s'avonds om 12uur het licht uit doe en met een plank me box afsluit en s'ochtends wakker wordt om de lichten weer aan te zetten dan is de LV 99% is dit niet foute boel te hoog? Kan ik hier iets aan doen ???

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen?\\

    Groetjes

    #2
    99% ?
    Ben je zeker dat je meettoestel nog goed werkt?

    Anyway, als je de "box" afsluit hoe krijgen de plantjes dan verse lucht?
    Heb je een aan en afvoer? (Passief of met Pc fan)

    Peace

    Comment


      #3
      Nee heb geen aan of afvoer als de "box"dicht is , dan is hij ook echt dicht. Ik wil wel een klein ventilatortje neerzeten, maar dan moet er een gat in me "box " en dan is hij niet licht dicht meer !

      Als de "box" open staat dan gaan de lampen erop en kan er dus ook verse lucht binnen komen( zonder fan ) weliswaar.

      HELPPPPPPP
      Last edited by Thyz; 13 November 2008, 12:01.

      Comment


        #4
        A

        Ik zou 1 of 2 fannetjes installeren/

        2= afvoer(zuig) vanboven onder de lampen en aanvoer(blaas) vanonder. Ook haaks werken, als je de Afvoer links vanboven plaatst moet de aanvoer rechts vanonder.(Of omgedraaid)

        1= Afvoer (zuig) vanboven onder de lampen en vanonder een Passieve inlaat.

        Je kan een tunneltje maken zodat het licht tegen gehouden wordt.

        Zo krijg je een betere lucht circulatie en zal je LV ook dalen.

        Peace

        Comment


          #5
          Thnx voor je uitleg, graag wil ik nog weten of het ECHT nodig is om afvoer te hebben dit vraag ik omdat het niet erg warm is in de ruimte (Spaarlampen), is het gebruik van alleen aanvoer ook een mogelijkheid ???
          dus dat ik rechts onder met een kunsstof koker een gat maak en daar een fan tegen aan zet en links boven een koker plaats zonder fan ?!?

          Alvast bedankt,

          Peace
          Last edited by Thyz; 13 November 2008, 13:27.

          Comment


            #6
            tuurlijk is dat ECHT nodig, een plantje leeft

            als we jou in een luchtdichte kist stoppen doe je het toch ook niet zo lang en niet zo goed meer

            Comment


              #7
              jah dat snap ik ... maar ik wil weten of het mogelijk is om alleen een fan te hebben tbv aanvoer en een passiefe uitlaat voor me afvoer het is nl. niet warm in me kistje (spaarlampen) dus echt warme lucht afvoer is niet nodig.

              Thnx alvast weer !!!

              Comment


                #8
                je kan ze ook allebei wel passief maken, ligt een beetje aan de afmetingen van je kastje, bijv 2 gaten onder en 3 of 4 gaten boven, maar als je kastje wat groter is zou ik toch voor een paar fannetjes gaan is wel beter

                zowiezo moet er verse lucht(co2) in en de door de plant gemaakt zuurstof moet er weer uit

                groet

                Comment


                  #9
                  Thnx weer,

                  Kastje is niet erg groot er staan vier plantjes in!

                  maar moeten de gaten dan echt in de bodem van de kist of aan de zijkant(linksonder) en aan de rechterzijkant boven ?!? Zal dit voldoende wezen om de plantjes te laten ademen ?

                  Thnx so far !!!

                  Comment


                    #10
                    Als je actief afzuigt en gaatjes onder in de kist maakt verplaatst de aangevoerde lucht zich van onder de kast, langs de plantjes en uiteindelijk door het actieve uitlaatgat. Een verse "lucht-flow" eigenlijk

                    Greetz,
                    zion

                    Comment

                    Bezig...
                    X