Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe kan ik m'n kast bijwarmen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe kan ik m'n kast bijwarmen

    Korting op 420shop
    Kan ik m'n kast verwarmen met een warmer voor terrarium?

    Want snachts zakt de temperatuur tot twaalf, wat waarschijnlijk te laag is?

    #2
    Wat houdt die warmer voor je terrarium precies in?
    Er zijn ook speciale kachels op de markt om de temperatuur op peil te houden trouwens. Je moet eens googlen daarvoor

    Greetzzz

    Comment


      #3
      ziet eruit als een lamp, dacht dat er wel iemand ervaring ging meehebben

      plantjes staan in min kast op kamer en is weinig verwarmd

      als de lampen uitgaan koelt het rap af

      Comment


        #4
        Wat ik doe om de temperatuur enigzins okay te houden is snachts de lampen laten branden (mindere electriciteitskosten), dan zit je verwarming door je lamp wel okee veronderstel ik. En overdag doe je gewoon je verwarming op goeie kamertemperatuur (dan is het nacht voor je plantjes maar is de temperatuur toch nog okee). Het is een oplossing om van die vernietigende 12graden af te komen. Maar ik vraag me toch af hoe het 12graden kan zijn? Leef jij dan constant in vriestemperaturen ofzo?
        http://www.growshopalien.com/onlineshop/ en klik op 'verwarmingselementen'. Daar vind je wel wat je zoekt maat

        Greetzzz
        Jona

        Comment


          #5
          zo,n warmtelamp geeft licht waarschijnlijk en dat is niet goed voor je planten tijdens de nacht donker is donker en zo moet het zijn

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
            Wat ik doe om de temperatuur enigzins okay te houden is snachts de lampen laten branden (mindere electriciteitskosten), dan zit je verwarming door je lamp wel okee veronderstel ik. En overdag doe je gewoon je verwarming op goeie kamertemperatuur (dan is het nacht voor je plantjes maar is de temperatuur toch nog okee). Het is een oplossing om van die vernietigende 12graden af te komen. Maar ik vraag me toch af hoe het 12graden kan zijn? Leef jij dan constant in vriestemperaturen ofzo?
            http://www.growshopalien.com/onlineshop/ en klik op 'verwarmingselementen'. Daar vind je wel wat je zoekt maat

            Greetzzz
            Jona
            thanx man, ga eens zien. voorlopig staan m'n lampen heel de dag aan. of is dat nie goed? het is de eerste keer dat ik begin...

            en vanaf wanneer begin ik met 18/6? zijn nu zo'n drie dagen oud..

            Comment


              #7
              24u is goed doenbaar maar gebruiken niet zoveel mensen. Velen doen meestal 18/6 en later 12/12 (dit is het nabootsen van kortere dagen, de bloei namelijk). Ik zou ze, indien je een timer hebt (deze kosten misschien 20euro max ofzo), elke dag een kwartiertje van je 24u doen, zo ga je niet ineens van 24 naar 18 en enkele tijden later direct naar 12u. Ben persoonlijk van mening dat die veranderingen van 6u nogal drastisch en extreem zijn, ook maar weinig natuurlijk. Vandaar dat ik dat per kwartier ga doen .

              Veel succes en mocht je nog vragen hebben dan vuur je maar he

              Greetzzz

              Jona

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
                24u is goed doenbaar maar gebruiken niet zoveel mensen. Velen doen meestal 18/6 en later 12/12 (dit is het nabootsen van kortere dagen, de bloei namelijk). Ik zou ze, indien je een timer hebt (deze kosten misschien 20euro max ofzo), elke dag een kwartiertje van je 24u doen, zo ga je niet ineens van 24 naar 18 en enkele tijden later direct naar 12u. Ben persoonlijk van mening dat die veranderingen van 6u nogal drastisch en extreem zijn, ook maar weinig natuurlijk. Vandaar dat ik dat per kwartier ga doen .

                Veel succes en mocht je nog vragen hebben dan vuur je maar he

                Greetzzz

                Jona

                thanx man, ga dat doen met die timer. kan inderdaad een extreme verandering zijn zo van uren veranderen. ik heb veel vragen hoor daar ik nog ik nogmaar pas begonnen ben en weinig ervan afweet. maar ik lees ier veel en kom zo ook wel veel dingen te weten. nu heb ik wel niet veel middelen en moet het met weinig stellen. had m"n kast nog niet af voor ik begon. had gewoon zaadjes laten ontkiemen. en nu boeit het me echt en wil dus zoveel en zo goed mogelijk voor ze zorgen

                greetz

                Comment


                  #9
                  Last edited by Jona; 15 November 2008, 19:42.

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Wel, als je een deftige potgrond hebt (Batmix bvb) dan hoef je niet zoveel bij te geven. Je kan altijd in het begin EENMALIG wortelstimulator geven (dit als je wat extra budget hebt) het is echter geen noodzaak. Voor de rest kan je ze, tijdens de groei, gerust op water met een milde pH laten teren. Eenmaal ze in bloei gaan kan je wat PK voeding geven. Van diverse merken (ga gerust eens even rondpiepen op de site die ik je gaf ). Zo weet je ook meteen wat alles kost en wat het effect ervan is... Zo'n pH meter kan je best in een tuincentrum gaan halen (de goedkoopste zijn die met een druppelding, je neemt wat van je water, doet daar wat van die druppels in en aan de hand van de verkleuring kan je weten hoeveel je pH ongeveer is ). Geloof me vrij dat het een invloed heeft op je plant! Ik denk dat ze bij de apotheek ook zo iets hebben, zeg hen dat het is om de zuurtegraad van je vijverwater te meten .

                      Greetzzz

                      Comment

                      Bezig...
                      X