Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x55 Watt TNeon pakt maar 88watt in plaats van 110

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2x55 Watt TNeon pakt maar 88watt in plaats van 110

    Korting op 420shop
    Hi,

    2x55 Watt TNeon pakt maar 88Watt in plaats van 110Watt
    Ik heb een Cresta meter, die schijnt een van de betere te zijn.
    Kan iemand me uitleggen of dit normaal is?

    #2
    Re: 2x55 Watt TNeon pakt maar 88watt in plaats van 110

    tijdje terug een revieuw gelezen van die meters

    en ik blijf erbij die dingen zijn ontbetrouwbaar.

    Comment


      #3
      Re: 2x55 Watt TNeon pakt maar 88watt in plaats van 110

      Als je deze test bedoelt; http://nl.hardware.info/nieuws/14165...erbruiksmeters
      Die test is gewoon heel slecht gedaan en de gemiddelde afwijking heeft daardoor geen enkele waarde.
      Maar Wat je zegt is inderdaad mijn dilemma, is het de meter of is het de TNeon set.
      Maar dit is 25%, wel veel.

      Comment


        #4
        Re: 2x55 Watt TNeon pakt maar 88watt in plaats van 110

        volgens mij vrij normaal hoor, ik heb ook ledbakken van 240 watt en trekken maar 140 watt stroom.
        Geen idee waar het mee te maken heeft maar is wel normaal geloof ik aangezien mijn hps wel daadwerkelijk rond de 400 watt trekt
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

        Comment


          #5
          Re: 2x55 Watt TNeon pakt maar 88watt in plaats van 110

          Nou.. omdat sommige LED makers vuile oplichters zijn.
          Ze plaatsen (of zeggen dat in elk geval) ergens 100 3W LEDs in. Dan noemen ze het 300Watt.
          Maar de stroombron (LED's worden meestal aangestuurd door een stroombron, geen spanningsbron) geeft een amperage waardoor de LEDs maar op 2Watt draaien.
          Dus trekt een '300Watt' LED maar 200 Watt.
          Is zo iets als een auto met 300 PK motor maar dan een carborateur erin waar de moter maar 200PK mee kan halen.
          Persoonlijk vind ik dat oplichting.

          Maar voor zover mij bekend speelt dit niet bij TNeon/
          Misschien moet ik Secret Jardin maar eens mailen en vragen hoe het zit. (edit: DONE, nu wachten we af.. misschien is het iets met cosines ofzo)


          PS: Ik weet niets van auto's dus misschien slaat het nergens op dat van die motor, maar ik denk dat het wel duidelijk is wat ik bedoel.
          Last edited by MrMonkE; 5 January 2013, 02:18.

          Comment


            #6
            Re: 2x55 Watt TNeon pakt maar 88watt in plaats van 110

            Jardin heeft niet gereageerd.
            Kut fransen.

            Comment


              #7
              2x55 Watt TNeon pakt maar 88watt in plaats van 110

              Damn :-s mooie reclame in ieder geval

              Comment


                #8
                Re: 2x55 Watt TNeon pakt maar 88watt in plaats van 110

                Mja, misschien is het wel mijn watmeter en is het iest verklaarbaars maar het is me in elk geval nog niet door hunverklaard. Het is pas een week, misschien hebben ze ook manjana cultuur daar. We wachten nog 1 weekje

                Comment


                  #9
                  Re: 2x55 Watt TNeon pakt maar 88watt in plaats van 110

                  Heb je de Cresta al eens getest op bijvoorbeeld een waterkoker of stofzuiger? Een dergelijk apparaat gebruikt volgens mij vrijwel altijd het maximale vermogen, dus als de Cresta ook daar circa 25% afwijkt weet je zeker dat het aan je Cresta ligt.

                  Oh en nog even wat betreft je aangeeft omtrent LED verlichting die 3 W zou moeten zijn en die op 2 W aangestuurd wordt:
                  Dit is goed mogelijk, het heeft te maken met een percentage stroompiek beveiliging en deels ook rendement/levensduur verlenging van de betreffende LEDs.
                  Daarnaast zou dit niet uit mogen maken en is het alleen maar gunstig dat je TNeon set minder energie verbruikt dan er op vermeld staat, dat is immers zuiniger. Wel rekening houdend met het aantal lumen van de lamp, als dit maar niet minder is dan aangegeven want dat zou onbehoorlijk zijn.

                  Bij lampen is het tevens ook nog zo dat ze te maken hebben met stroompieken tijdens het opstarten waardoor een vergelijking met een brandstofmotor niet echt heel eerlijk is; maar je punt is duidelijk. Als er op staat 300 PK moet dit ook zo zijn en niet een "geknepen" versie van 200 PK.
                  Last edited by Exmember9813; 20 January 2013, 20:26.

                  Comment

                  Bezig...
                  X