Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stadswater ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Stadswater ?

Korting op 420shop
    ik las net in een topic dat het stads kraanwater een te hoge zuurtegraad is, en ik wil het beste voor mijn plantjes, dus wat zou je je plantjes geven bar le duc, spa blauw, rood, groen ? misschien gedistileerd water.
    veel mensen hier kweken zonder ec of ph meters en als je zuurtegraad te hoog is kan je dit niet waarnemen tot het misgaat of al gedaan is, dus wat is het beste om je zuurtegraad door de hele kweek stabiel te houden.

Ipv water te kopen aan 1euro per fles koop je best een pH setje om te meten: 5euro
    en dan test je je water. Mocht je pH te hoog zijn (wat in geval van stadswater richting pH8 zal zijn) dan koop je een busje pH Min wat ook een 5tal euro kost en waarmee je zeker een hele kweek door kan. Dus je hebt op je water die je zou kopen in flessen wel wat bespaard na een kweek hoor... Stadswater kost nu ook niet evenveel als een fles spa per liter dacht ik

Greetzzz

Jona

Comment

waar kan ik zon ph setje kopen en ph min,en is er ook een goedkopere optie het water koken of zo
      Last edited by RoadManiac; 30th November 2008, 22:06.

Comment

Helaas niet, je kan ook regenwater opvangen, wel uit een schone goot ofzo i.v.m. met algen en bacterien.
        Bespaar jezelf de moeite en koop een ph min, dan koop je maar een grammetje wiet minder...

/edit: Kijk voor verkoop eens op http://www.growshopalien.com

Comment

Ik zou oppassen met regen, je hoorde vast al wel eens van 'zure regen', daar moet ik geen tekeningetje bij maken. En zoals ik zei: pH setje en pH min kopen in een tuincentrum, aquariumzaak, dierenwinkel, etc...

Greetzzz

Jona

Comment

IK gebruik 80% regenwater en 20% bronwater uit de put en 2 uur zuurstof dat ik eropsteek.
            Met een stabiele ph van 6.3 .
            grtz
            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Wat is zuurtegraad van regenwater dan eigenlijk?

Comment

Normaal tussen de 5,5 en de 5,9 maar hangt een beetje af van streek tot streek, heb ik ergens eens gelezen.
                Maar hier wordt dagelijks gecontroleerd op geen te zure ph, want dit willen we niet
                grtz
                Heb hier een stukje uitleg gevonden in veband met water. veel leesgenot.

Voor praktisch ieder levensproces van levend plantweefsel is water van prominent belang.
                ·Water en kooldioxide (CO2) uit de lucht worden met behulp van zonne-energie in de fotosynthese in het bladgroen gebruikt om voedsel voor de plant te maken.
                ·Verder dient water als transportmiddel voor de mineralen bij de opname door de wortels en bij de distributie van mineralen, voedsel en andere substanties in de plant zelf.
                ·Door verdamping uit de plant draagt het verder bij aan de koeling.

De kwaliteit van het water is tot op zekere hoogte belangrijk. Praktisch in heel Nederland is het water tegenwoordig zacht, ca 5-6 ºD, d.w.z. het bevat een bepaalde hoeveelheid kalk- en andere bestanddelen. De hardheid wordt uitgedrukt in Duitse hardheid-graden. De hardheid schaal van kraanwater is als volgt:
                0-3 ºD = zeer zacht / 3-9 ºD = zacht water / 9-14 ºD = matig hard water / 14-18 ºD = hard water / daarboven is het water zeer hard.
                Die hardheid wordt niet verlaagd door het water een poosje te laten staan. Door het water even te laten koken, niet langer dan 5-10 minuten, wordt het net een puntje lager. Wanneer het water langer dan 10 minuten kookt, damp het weer zoveel in, dat de hardheid juist toeneemt.
                Het nadeel van hard water is, dat het na opdrogen een heel dun laagje kalkachtige resten achter laat. Op de duur, wanneer geen maatregelen worden getroffen, zal dit laagje steeds verder aangroeien en de wateropname door de wortels gaan belemmeren. Het is nodig, om de pot door te spoelen, voordat het potmedium is opgedroogd. Verder zal periodiek verversen van het potmedium noodzakelijk zijn. Ook kan men ieder kwartaal het potmedium doorspoelen met een Magnesium Sulfaat-oplossing (zuiveringszout, Epson-zout, ca 2-3 gram /liter water).
                Kraanwater heeft gewoonlijk een zuurgraad van ca pH 8, d.w.z. het is niet zuur. Daardoor kunnen bepaalde sporen elementen slecht of niet door de plant opgenomen worden. Aanzuren met wat azijn of citroenzuur totdat de pH7 of minder is geworden is aan te bevelen. Maar niet lager dan pH 5½ gaan.
                Het voordeel van kraanwater is, dat behalve het goed gezuiverd is, het bovendien allerlei elementen bevat, die de plant goed kan gebruiken. De plant kan Calcium , Magnesium en sporen elementen uit het kraanwater betrekken. Of dat in voldoende mate in het water aanwezig is, blijft een open vraag.
                De hardheid van Uw kraanwater kunt U via de Internet-site van de VEWIN uitvinden.

In plaats van kraanwater kan men ook regenwater gebruiken. Normaal heeft regenwater een zuurgraad van ca pH 5½, maar in Nederland loopt dat gewoonlijk verder naar beneden tot ca pH4-5. Dat is te zuur, daardoor kunnen bepaalde elementen niet of te weinig door de plant opgenomen worden. De zuurgraad kan wat hoger gebracht worden door wat ammonia er bij te doen. Niet lang van te voren, want de werking van ammonia in het water loopt langzaam terug na enkele dagen. Wees voorzicht met kalium houdende middelen, zoals kalium hydroxide (KOH), een overmaat belemmert de opname van Magnesium en ijzer, beide elementen zijn belangrijk voor de planten. Maar men kan natuurlijk de pH van het regenwater ook verhogen door er een hoeveelheid kraanwater met een hogere pH bij te mengen.
                Regenwater is zeer zacht en bevat nauwelijks of geen voedingsstoffen of sporen elementen. Daarin moet met de plantenvoeding in voorzien worden. Het gebruik van Magnesium sulfaat periodiek kan niet achterwege blijven, de plant heeft Magnesium hard nodig in de chlorofyl, het bladgroen.
                P.A. van Toorenenbergen
                Last edited by westport; 1st December 2008, 11:51.
                420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                Bezig...
                X