Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

project "fix your very own piece of paradise"

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    project "fix your very own piece of paradise"

    Korting op 420shop
    ik ben dus van plan om een kweekje te starten in mijn kleerkast hier op kot. voor ik eraan begin had ik graag wat reacties gehad van mensen met ervaring, zodat ik weet wat ik doe en of het haalbaar is om er wat opbrengst uit te krijgen.

    kast
    het grondvlak van de kast is iets meer dan 75 op 45 cm en ze is 2 m hoog, maar ik ben van plan om er max 1,5 m van te gebruiken. de binnenkant van de kast word behangen met aluminiumfolie. kan het zijn dat de kast beschadigd gaat worden door hoge luchtvochtigheid of dat de geur er in blijft ofzo?

    licht
    het energieverbruik mag niet te hard opvallen, dus meer dan 250 watt aan lampen is absoluut uitgesloten. ik heb wel elektrische verwarming (vermogen 500 a 1000 watt) hier die nooit opstaat (heb genoeg aan de warmte van onderbuur, bovenbuur,en twee buren aan de zijkant ) dus iets van een 100 a 150 watt aan lampen is wel haalbaar. ik had gedacht aan 6 of 7 tl-lampen van 59 cm (18 watt per stuk) en dan 2 lampen cool white (33) en 4 of 5 warm wit (827) of is er een betere combintatie? of zijn er mensen die echt spaarlampen aanraden?

    grondwater
    ik denk da er hier veel kalk in het leidingwater zit, dus zorg ik best voor regenwater, niet? en kan het kwaad dat de planten tijden de paasvakantie pas om de drie dagen water gaan krijgen? kan ik dit compenseren door iets meer water in het schaaltje onder de pot te doen?

    plantjes
    kheb 11 zaadjes (niet gefeminiseerd) northern light besteld (24 euro)
    deze worden niet zo groot en zijn wel doenbaar voor beginners dacht ik?


    dat was het zo ongeveer

    #2
    Wat ga je aan de ventilatie doen?
    Je moet toch wel ventileren .

    Grtz.

    Comment


      #3
      mja, de kastdeuren zullen blijven openstaan waarschijnlijk en dan word er tegen de voorkant een plaat gezet, met aan de binnenkant ook alluminiumfolie en dan onderaan en bovenaan enkele gaten. aangezien het om tl-lampen gaat zal in het begin de pasieve ventilatie wel voldoende zijn, later zet ik onderaan waarschijnlijk een ventilatorke die wat lucht naar binnen blaast zodat er een rustige luchtcirculatie ontstaat.

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          oke, kzal er vanaf dag 1 een thermometer bijzetten en dan kan ik op tijd ingrijpen

          Comment


            #6
            je moet er gewoon een kleine pc fan in hangen dat de lucht eruit gezogen word
            dat zou al eventueel voldoende moeten zijn

            peace

            Comment


              #7
              zoiets heb ik thuis nog wel ergens liggen denk ik, kzal int weekend is gaan zoeken

              Comment


                #8
                Waarom maak je daar geen 2 kasten van? Dan heb je twee kasten van een meter hoog. Kan je meer planten kwijt.

                Alleen een extra lamp kopen en zorgen voor voldoende ventilatie, afzuiging en een goede koolstoffilter.

                Comment

                Bezig...
                X