Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro met TL of toch HPS

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door midnight fantasy View Post
    je moet rekening houden dat je lamp 1m boven je plant moet hangen.
    en dat die lampen nog redelijk wat warmte afgeven.
    Met 400Watt is 40-50cm RUIM voldoende, die van mij hangen op 35cm en zelfs 20cm is geen probleem! Dus schat de afstand van die 400watter op een 50centimeter maximaal en je komt er wel!
    Mocht je geinteresseerd zijn in mijn opstelling en wat foto's:
    http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...eek-t2513.html

    Ik zeg je ook al dat, zelfs als ze in bloei staan, ze nog 4x zo groot kunnen worden (mijn planten gingen van 30cm aan einde 18/6 naar 120cm na 3 weken in 12/12...) Opletten dus met die hoogte, maar dat komt wel in orde!

    Greetzzz

    Jona

    Comment


      #17
      ziet er allemaal leuk uit jona, alleen jammer van die herma's mjah volgende keer beter.

      het zijn indd flinke planten geworden

      ik zie dat jij een 225 m3 afzuiging gebruikt, is dit voldoende voor zo'n kleine afgesloten ruimte? zion raadde mij aan om een 450 m3 afzuiging te gebruiken

      Comment


        #18
        225 is zeker voldoende!
        Ik heb een fancontroller met ingebouwde thermostaat en die laat hem constant lager dan maximum draaien! (ik schat op 70% van full capacity). Dus de temperatuur is okee daarmee. Ook moet je rekening houden dat er genoeg invoer moet zijn en nu krijg ik soms problemen met een holle tent (hij wordt wat vacuum gezogen door de afzuiging..).
        Zou zeker geen 450 gaan gebruiken, misschien had hij het over een veel grotere kweekruimte met sterkere lampen. Want 450 voor een 1x1x2 growbox is echt VEEL te veel .

        Greetzzz

        Jona

        Comment


          #19
          ok dat is zeer fijn, dat scheelt weer wat centen en lawaai.

          zat er toch al aan te denken om een kleine actieve inlaat in de kast te bouwen.
          ben ook al bezig mijn eigen fan controller in elkaar te knutselen, vindt het zonde om 80 euro uit te geven voor iets wat maar 20 euro hoeft te kosten.

          in ieder geval bedankt voor de tips, een dezer dagen maar ff bij de growshop langs en dan kan ik los

          grzz

          Comment


            #20

            Comment


              #21
              Die kast komt op mijn slaapkamer te staan, aangezien daar een airco/elektrische verwarming hangt zodoende kan ik de temp en lv goed regelen. normaal gesproken is het +/- 20graden. dus zou ik aan een 300m3 afzuiging genoeg moeten hebben

              Comment


                #22

                Comment


                  #23
                  nou dan het het afzuig probleem bij deze opgelost, nogmaals bedankt voor de info!

                  volgende vraag heeft iemand hier wel eens gekeken naar die ph en ec meters op ebay?
                  die dingen kosten maar een tientje. iemand ervaring mee?

                  ec

                  ph


                  grzz

                  Comment


                    #24
                    Die zien er alletwee goed uit hoor. Ze zijn wat goedkoper omdat het onlineshops betreft denk ik. Als je de electrode goed kan houden kan je er een hele tijd mee. Er bestaat van dat spul om op je electrode te doen zodat die langer goed blijft, moet je es even voor zoeken.
                    pH meter lijkt me ook heel goedkoop en practisch. Ik doe het nu met zo'n pH-set metertje, met druppeltjes. Is maar op een halve pH nauwkeurig dus het kan beter. Digitaal is ideaal kan je tot op een tiende of nog meer nauwkeurig. Ik schaf zeker een EC meter aan voor me volgende kweek!

                    Greetzzz

                    Comment


                      #25
                      meters zijn besteld.

                      hoe zit het met het koolstof filter, is dat echt een noodzaak bij 4 planten die in een kast in mijn huis staan?

                      grzz

                      Comment


                        #26
                        zal toch wel een redelijk geurtje afgeven.
                        best zou je toch werken met een koolstoffilter.

                        -peace-

                        Comment


                          #27
                          Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
                          Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

                          sigpic

                          Comment


                            #28
                            hehe nou dat huis geurtje hangt er al wel, maar het moet niet veel overheersender worden. magoe ga ik maar even een koolstof filter ophalen.

                            dank voor de tips

                            grzz

                            Comment


                              #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door PITcrew View Post
                              zo een 400 watt hps lamp moogt ge dat meteen in de fitting draaien en zonder tussenstuk in het stopcontact steken???
                              Nee, daar moet een VSA tussen en afmonteren op een relaiskast!

                              Comment

                              Bezig...
                              X