Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Minimale hoogte tl-kweekkast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Minimale hoogte tl-kweekkast

    Korting op 420shop
    Wat is de minimale hoogte voor een tl-kweekkast?

    Ik zat te denken aan deze afmetingen (dit is de binnenmaat van de kast): 65 x 45 x 60 cm.
    60 cm hoog dus van binnen.
    Daar gaat nog 25 cm af voor de potten en ?cm af voor de tl-armaturen en tl-buizen.

    Ik zit incl. potten en excl. tl-armatuur met buis dus op een vrije ruimte van 35 cm.
    Ik gok dat zo'n tl-armatuur 10 cm hoog is, dus dan houdt ik nog 25 cm vrije ruimte over.

    Ik weet nog niet welke tl-armatuur en tl-buizen ik precies moet hebben, er zit nogal wat verschil in model en in prijs. Wie helpt mij?

    Ik was van plan om 8 stuks 18watt tl te gebruiken, verdeeld over 4 armaturen (per armatuur passen er 2 18watt tl-lampen in).

    Is dit te doen? Of is dit te klein? En dan bedoel ik voor de volledige kweek t/m de oogst.

    #2
    je hoogte word een probleem,je plantje word al gauw een halve meter ook met gelijk 12/12.
    ik denk dat je toch zeker 1m nodig hebt in de hoogte!

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door markster View Post
      je hoogte word een probleem,je plantje word al gauw een halve meter ook met gelijk 12/12.
      ik denk dat je toch zeker 1m nodig hebt in de hoogte!

      Comment


        #4
        ofwel azarius, seedweetshop, leafman en natuurlijk ALIEN(zie banner)
        Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
        Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

        sigpic

        Comment


          #5
          sannieshop levert snel en kwalitatief goede zaden.
          met scroggen heb ik geen ervaring! maar ik denk dat t dan nog te laag is

          Comment


            #6
            Van welke leverancier bedoel ik dan.
            Welke soort is aan te raden? Die zo klein mogelijk blijft. En het liefst female.

            In mijn opstelling kan ik 6 potten van 7 liter kwijt. Wat zou de opbrengst ongeveer kunnen zijn?

            Comment


              #7
              Ik zou voor een paar lowryders gaan en dan gaan scroggen, voor voldoende werkruimte zou ik toch voor minimaal een meter gaan.
              Heb hier nog een plaatje staan wat ik onlangs heb geupload.

              Scrog-plaatje-homemade
              Last edited by Jointjedraaien; 28 May 2010, 12:34.

              Comment


                #8
                Het moet toch wel kleiner kunnen.
                Bijvoorbeeld de plantjes handmatig zo bewerken zodat er maar 1 hoofd top ontstaat...?
                Last edited by Miss Mist; 11 December 2008, 13:44.

                Comment


                  #9
                  De verlichting in je kweekruimte.
                  Bij growshop Alien kan je terecht voor alle zaadbanken.

                  Ik zou ook opteren voor wat meer ruimte .

                  Grtz
                  Last edited by Jointjedraaien; 28 May 2010, 12:35.

                  Comment


                    #10
                    Hoe groot moeten mijn potten minimaal zijn?

                    Comment


                      #11
                      Er bestaat geen minimaal. Hoe groter de pot (hoe groter de inhoud) hoe groter de plant word.
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                      Comment


                        #12
                        Met de beschikbare ruimte die ik heb, hoeveel potjes (van hoeveel liter) zou ik daarin kwijt kunnen?
                        Ik wil in dat hokje dus de hele kweek doen.

                        Comment


                          #13
                          neem nu 15-20 cm af voor u lampen want zo een armatuur is niet zo echt klein . mss hangt ge er beter spaarlampen in..

                          anders heel kleine plantjes en meteen dwarfen

                          of u kast vergroten een paar planken bij slaan en in nog geen half uur is dan gedaan.


                          Greetz
                          Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
                          Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

                          sigpic

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Miss Mist View Post
                            Met de beschikbare ruimte die ik heb, hoeveel potjes (van hoeveel liter) zou ik daarin kwijt kunnen?
                            Ik wil in dat hokje dus de hele kweek doen.
                            In die ruimte zou je ongeveer 6 potten kwijten kunnen van 20 bij 20,
                            Als je 4kante potten van 20:20:30 kan vinden dan heb je een inhoud van ongeveer 12 liter aarde, dat is denk ik een leuke inhoud als je gaat scroggen en je planten klein wilt houden.
                            Je zou evt 10 liter aarde per pot kunnen doen.

                            Comment


                              #15
                              Jammer dat er weinig tot geen mensen zijn die een volledige kweek hebben gehad in een extreem kleine kast.

                              Dit had een leuk kweekverslag kunnen zijn: Zions-iniminikweek
                              Maar waarschijnlijk had je ze dus niet kunnen laten afbloeien?

                              Oorspronkelijk geplaatst door PITcrew View Post
                              neem nu 15-20 cm af voor u lampen want zo een armatuur is niet zo echt klein . mss hangt ge er beter spaarlampen in..
                              Dus je wilt zeggen dat de hoogte van een tl-armatuur incl. tl-buis 15-20 cm is?
                              Heb voor de hoogte van de armatuur incl. buis 10 cm gerekend (wat al iets aan de ruime kant is, heb ze al gezien van nog geen 7 cm hoog).
                              Dus heb nog 3 cm extra erbij gerekend voor het geval de afstand lamp/top dient worden te vergroot.

                              Aan spaarlampen zit ik ook te denken, maar ik zit met de beschikbare ruimte in mijn maag.
                              Voor TL heb je minder ruimte nodig.

                              Toevoeging:

                              Even een quote van een ander forum. Er is hoop voor mijn kweek op een zeer kleine ruimte!

                              Trogarmatuur 1 x 18 Watt TL-D. Lichtbron(nen) apart bestellen!
                              Lengte: 630 mm.

                              En 8*18 Watt = 144 Watt

                              En dat op 0.65*0.45= 0.29 M2

                              Dan kom je mooi over de, door KTM gestelde norm van, 400Watt per M2

                              En over je potjes / aardebakje:
                              Als je een passend bakje maakt heb je aan 15 cm hoogte genoeg, volgens mij:
                              6.5*4.5*1.5= dik 43 liter


                              Dan kom je dus uit op 60-15(bak)= 45 cm
                              Dat min de hoogte van je tl's (en nog een cm of 2 tussen lamp en plant) en je ophanging...

                              Moet je toch makkelijk op 40 cm voor je plantjes kunnen komen..

                              En volgens mij kan je met 40 cm een mooie scrog maken
                              Last edited by Jointjedraaien; 28 May 2010, 12:35. Reden: Toevoeging

                              Comment

                              Bezig...
                              X