Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met ledgrow.eu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Iemand ervaring met ledgrow.eu?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik wil graag eens met led beginnen, en kwam via dit forum in aanraking met ledgrow.eu
    De resultaten zien er erg goed uit, voor een bakje van 60 bij 40 cm een opbrengst van 153 gr.
    Nu is mijn vraag, is dit echt mogelijk? Ik zou zelf graag 2 van die lampen aanschaffen, maar ik heb met verschillende mensen gepraat, en iedereen zegt het is rommel, HPS is veel beter, waarom gebruiken profs alleen LED dan etc. Ze zeggen dat LED kweekverslagen op internet worden gezet door de bedrijven zelf.

    Groeien ze echt zo goed onder die LED? en zetten ze de planten niet na de opname onder HPS?

    Ik vind het veel geld als het blijkt dat het niet werkt.

    Ik zou graag een kleine tent willen gebruiken ongeveer 1 meter breed 60 diep en hoogte maakt niet zoveel uit.
    Het moet op mijn slaapkamer en i.v.m. veiligheid wil ik liever geen HPS. Vandaar lijkt me LED een goede oplossing.
    Verder wil ik alles met goede afzuiger etc, zodat het niet heel erg ruikt. Ook zou ik graag alles zo stil mogelijk hebben zodat ik ook kan slapen.

    Hebben jullie een perfecte "kant-en-klaar" pakket toevallig gezien op een site?

    Eventuele alternatieven zouden TL zijn denk ik of spaarlampen, maar led lijkt me echt super.
    Omdat ik ook geen dikke fans zie op de Led panelen van ledgrow.eu lijkt het me een leuke lamp.

    Heeft iemand toevallig ervaring met deze lamp? Laat het me dan weten a.u.b.

    Met vriendelijke groeten,
    DeHamer

    #2
    Re: Iemand ervaring met ledgrow.eu?

    LED is leuk als kermis verlichting
    je kunt ze naast de HPS hangen als bijverlichting eventueel maar mijn mening blijft : geldverspilling
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: Iemand ervaring met ledgrow.eu?

      Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
      LED is leuk als kermis verlichting
      je kunt ze naast de HPS hangen als bijverlichting eventueel maar mijn mening blijft : geldverspilling
      Haha, duidelijk. Maar is je mening gebaseerd op ervaring? en of ervaringen van kennissen? Of gewoon omdat je denkt dat 't rommel is?
      Heb me verdiept in de werking ervan en er word beweerd dat het geproduceerde licht voor een groot deel word geabsorbeerd/opgenomen/gebruikt door de plant. En bij HPS nogal wat verloren gaat. Maar wat zou in jou ogen dan het beste zijn spaarlampen/tl of led?

      Met vriendelijke groeten,

      Comment


        #4
        Re: Iemand ervaring met ledgrow.eu?

        LED verlicht alleen oppervlakkig en heeft geen dieptestraling
        Mijn voorkeur gaat uit naar TL's voor 'n breder lichtvlak
        voorbeeld 10 x 18 watt tl's naast elkaar vormen 'n lichtbak van ongeveer 60 x 100 cm
        'n spaarlamp van 200 watt heeft maar 1 lichtpunt en zal in de hoeken niet veel licht geven, waar de tl normaal gewoon van bovenuit de hoek verlicht wanneer gewoon alles is volgemaakt met tl's.
        laat je niet teveel misleiden door de info wat er overal gegeven word.
        als je echt wilt weten of het werkt; kopen en kweken!
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #5
          Re: Iemand ervaring met ledgrow.eu?

          LED lichten zijn bij lange na niet zo goed als hps lampen. Doe 2 stekjes van 1 moederplant in een tent met voeding, aarde, ph, ec, hps etc. En een tent met datzelfde maar dan met LED licht. Je zult merken dat de hps veel meer opbrengt.

          Verder zou ik het al wegstrepen omdat ze zo ontiegelijk duur zijn.

          Comment


            #6
            Re: Iemand ervaring met ledgrow.eu?

            Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
            LED lichten zijn bij lange na niet zo goed als hps lampen. Doe 2 stekjes van 1 moederplant in een tent met voeding, aarde, ph, ec, hps etc. En een tent met datzelfde maar dan met LED licht. Je zult merken dat de hps veel meer opbrengt.

            Verder zou ik het al wegstrepen omdat ze zo ontiegelijk duur zijn.
            Ja dat geloof ik graag, en ik denk ook dat je inderdaad gelijk hebt. Maar de stroomkosten van de HPS zullen beduidend hoger zijn dan de LED. Daarnaast is de kans op brand in mijn ogen veel groter.

            Bij mij is, zoals ik heb aangegeven, veiligheid het belangrijkst, daarna geluid, en daarna kosten/opbrengst.

            Het nadeel met HPS is brandgevaar, veel lawaai door koelen etc. Opbrengst zal natuurlijk hoog zijn.

            Maar laat duidelijk zijn, dat ik geen HPS wil. Zou graag LED, spaarlampen of TL willen gebruiken ivm reeds opgesomde redenen.
            Angel777 gaf al aan om dan te kiezen voor TL. Hier moet ik me even verder in verdiepen.

            Nu is mijn vraag wat is het beste, ledgrow.eu panelen lijken me erg goed, maar zijn er mensen met ervaring?
            Spaarlampen hebben ook nogal wat nadelen heb ik gelezen, licht dat verloren gaat in de kern etc.

            Maar er zijn nu al 2 mensen die LED afraden. Zal ik dan toch gaan voor TL?

            Iemand nog ervaringen/meningen etc?


            Met vriendelijke groeten,

            Comment


              #7
              Re: Iemand ervaring met ledgrow.eu?

              Philips deed laatst een aankondiging van 200lm/W led lampjes. Helaas pas beschikbaar rond 2015.

              Met dat soort efficiienties wordt het vast wel een keer de moeite om LED te gebruiken. Al zijn die uit de aankondiging gemaakt voor wit licht. Dat kunnen ze vast ook wel aanpassen naar een geschikt spectrum voor een groeilamp.

              Oorspronkelijk geplaatst door DeHamer View Post
              Ja dat geloof ik graag, en ik denk ook dat je inderdaad gelijk hebt. Maar de stroomkosten van de HPS zullen beduidend hoger zijn dan de LED.

              Dat valt dus nog best tegen. De huidige (betaalbare) LED lampjes halen niet het dezelfde hoeveelheid bruikbaar licht per per watt dat je met een zware HPS lamp wel haalt.

              Je zou eens wat LED/TL/CFL kweekverslagen moeten lezen hier op het forum. Zie je vanzelf wat de resultaten waren en of het wat is.
              Last edited by Wietefras; 14 April 2013, 16:35.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: Iemand ervaring met ledgrow.eu?

                of met een t-neon gaan experimenteren.
                heb al veel hobbyisten gesproken over dat led maar heb er nog geen gezien die tevreden was over het resultaat

                Comment


                  #9
                  Re: Iemand ervaring met ledgrow.eu?

                  T5-SUPERPLANT-432W.gif
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN
                  JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                  Comment

                  Bezig...
                  X