Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnersvragen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnersvragen

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,
    Ik kom al een tijdje naar dit forum om de kweekverslagen te lezen,
    en om wat info te zoeken. Want ik zou zelf ook wel graag een
    eigen wietplantje willen kweken.

    Niks professioneels of zo, maar gewoon een plantje. Het enige
    probleem is, ik ben nog 17 en ik heb liever dat mijn ouders hier
    niks van te weten komen.
    Dus ik zat te denken om het in deze kast te gaan kweken:


    En hierboven hang gelukkig een goed afzuigsysteeem boven wat ik misschien kan gebruiken:


    nou zat ik zelf ook met het idee om uv-neon buisjes te gebruiken die je ook in je pc kast kan zetten:

    Deze blijven namelijk relatief koel en hebben niet veel stroom nodig, dus zou dit ook een goede oplossing zijn?

    Bij voorbaat dank.
    Last edited by cazz; 15 December 2008, 21:55.

    #2
    De eerste twee fototjes willen niet opkomen...
    Maar het idee van die uv lampen kwam al eens aan bod en werd afgedaan als nutteloos:
    http://jointjedraaien.nl/wietforum/f85/lamp-t2772.html

    Bij nieuwelingen van jou formaat raad ik altijd mijn reeks van samengestelde filmpjes aan die een heel boel vragen gaan wegwerken (geloof me nou maar ):
    http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...eks-t2139.html

    Voor de rest raad ik je aan van je even voor te stellen in de Member Introduction sectie van het forum:
    http://jointjedraaien.nl/wietforum/f34/

    Ook raad ik je aan van de searchfunctie rechtsbovenaan te gebruiken voor al je vragen alvorens ze te stellen. Zo voorkom je jezelf van te moeten wachten op het antwoord en zo lees je ook eens wat, altijd leerrijk!

    Greetzzz

    Jona

    Comment


      #3
      Doen de afbeeldingen het nu nog steeds niet?
      En bedankt voor je reply.
      Last edited by cazz; 15 December 2008, 22:23.

      Comment


        #4
        ja, ze doen het nu
        De kast ziet er okee uit. Passen volgens mij 2 plantjes in naast elkaar. Zal wel niet te groot mogen worden. Duidelijk materie voor een micro-kweekje .

        Succes!

        Comment


          #5
          kast ziet er goed uit mss die andere planken erook uithalen .

          en de lampen HOE beter de lamp Hoe mooier de plant!!!

          Greetz
          Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
          Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

          sigpic

          Comment


            #6
            Zal je toch niet meer dan een 400watt moeten proberen in de krijgen want anders krijg je last met de hoogt die je moet hebben tussen je planttop en je lamp, kwestie van ze niet te verbranden. Dus voor een 400watter moet je toch 40cm rekenen dat je verliest qua hoogte. Een 250watter ligt rond de 20-30cm dacht ik. Dus die laatste lijkt me wel aangeraden. Ook kijken of die afzuiging niet te sterk is, anders ga je allerhande problemen krijgen. De temperatuur gaat ook niet te laag in die ruimte?
            Je zegt het maar

            @ PITcrew: met lampen altijd goed kijken naar de hoogte van je hok want je mag dan nog wel een meter en half hebben, eenmaal je er een 600watter in probeert te krijgen dan kom je in de problemen. 250watt lijkt me hier aangewezen, zoals je zegt, een betere lamp dan tl lampen, zal dan ook voor beter opbrengst en mooiere plant zorgen!


            Greetzzz

            Jona

            Comment


              #7
              Is een 250 watt lamp niet heel duur? en ook in verbruik?
              En jah het zou best kkunnen dat die zuiger te sterk is en missde temperatuur te laag, maar ik kan misschien dieverwarming ernaast wel aanzetten.

              Thnx guys

              Comment


                #8
                Die gaan serieus geen geld: Assimilatie Licht 250 w Hps compleet 72,50 €
                Van op Growshopalien.com gehaald. Kant en klaar practisch!
                In verbruik zal dat heel goed meevallen, het verschil zal nauwelijks merkbaar zijn. Ik schat het op MAXIMUM 30-40euro voor een hele kweek (dit includeert ook je fan).

                Greetzzz

                Jona

                Comment


                  #9
                  nou ja 72 euro vind ik eerlijk gezegd nog best duur kan het niet goedkoper?
                  met gloeilampen ofzo? of wordt het anders gewoon een grote flop?

                  TY

                  Comment


                    #10
                    Ja dat kan wel met gloeilampen al zal het ook direct naar de 50euro gaan. En al eens gedacht aan wat voeding? . Ook aarde kost wel iets... En diverse zaken...
                    Er komt heel wat bij kijken he, bekijk die filmpjesreeks maar eens dat ik je aanraadde, zal je heel pak wijzer van worden!

                    Greetzzz

                    Jona

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door cazz View Post
                      nou ja 72 euro vind ik eerlijk gezegd nog best duur kan het niet goedkoper?
                      met gloeilampen ofzo? of wordt het anders gewoon een grote flop?

                      TY
                      lijkt me dat je ook gewoon meerdere (kleine ofc.) lampjes kan gebruiken?

                      ralph

                      Comment


                        #12
                        Ja die filmpjes kijk ik al, maar dat is vooral wel veel voor
                        professioneel growing en op grote schaal heb ik het idee.
                        ik begin er echt zin in te krijgen.
                        Btw twee hokjes in de kast, zijn bij elkaar ongeveer 50-70cm

                        Comment


                          #13
                          Spaarlampen!
                          Worden erg veel gebruikt door kwekers die het klein willen houden.
                          Neem eens een kijkje in de micro-sectie.
                          HPS raad ik af, zeker in zo'n kleine kast. Spaarlampen geven ook minder warmte af, waardoor "zware" afzuiguiging niet hoeft. Enkele pc-ventilatoren zijn voldoende.
                          Lees nog wat rond op het forum. Aarzel niet om om uitleg te vragen indien er dingen nog niet helemaal duidelijk zijn.

                          Greetz,
                          zion
                          Last edited by bobo; 16 December 2008, 00:29.

                          Comment


                            #14
                            Dank je,
                            ik had zelf ook al het idee dat zon grote 250 watt lamp
                            een beetje duur en warm zou gaan worden.
                            Ik had inderdaad nog een paar vraagjes en dat kwam eigenlijk vooral
                            neer op de kosten,ik wil het om te beginnen zo klein, stil, en goedkoop
                            mogelijk houden.
                            Dus vandaar.

                            *edit*
                            Dit is een Fan Grill voor op een PC fan,
                            maar zou dit (buiten afmetingen) ook een goede filter zijn?

                            http://www.salland.eu/?redirect=@L3B...Y5Njk3Lmh0bWw=
                            Last edited by cazz; 16 December 2008, 00:53.

                            Comment


                              #15
                              Cazz,

                              Ik zou je aanraden niet met HPS lampen te werken gezien je beperkte ruimte en budget.
                              Ik ben nu zo'n 2 maanden bezig met een eigen microkweekje (zie micro sectie, NL5 haze kweek) en heb spaarlampen als verlichting.
                              3 spaarlampen die samen zo'n 40W geven, geen ventilatie (is bij mij niet echt nodig), wat aluminiumfolie in de kast voor reflectie en wat aarde, potten en zaadjes natuurlijk. Alles samen heeft me dit zo'n 50-60eur gekost, low budget dus.
                              Je opbrengst zal natuurlijk minder zijn dan een kweekje onder HPS of HID maar je moet voor jezelf uitmaken of je wel of niet wil/kan kweken onder HPS (ruimte, warmte, afzuiging, prijs,..)

                              Hopelijk heb je er wat aan!

                              Groeten,

                              Thomas

                              Comment

                              Bezig...
                              X