Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag voor de elektriciteits-kenners!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraag voor de elektriciteits-kenners!

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal!

    Ik zou graag een micro-kweekje beginnen in een oude Pc, maar zit nog met enkele vraagtekens ivm elektriciteit voor de lampen enzo.

    Ik ben een echte beginner op vlak van elektriciteit, dus hoop ik dat er hier kenners zitten die me zouden kunnen helpen.

    Ik had gedacht om er 3-4 spaarlampen in te hangen.
    Hoe begin ik daar nou best aan?
    Moet ik gewoon 3_4 snoeren strippen en aan elk een socket(fitting) voor een lamp aan hechten?
    Dan zou ik deze gewoon in een stekkerdoos steken,met daarop een timer in de muur.
    Ik weet wel niet of dit legaal en veilig is...

    Ik las hier op sommige topics over 'relais' en allerlei soorten schakelaars, maar ik weet echt niet goed wat men daarmee allemaal bedoeld.


    Hoe zorgen jullie ervoor dat spaarlampen veilig licht geven aan jullie plantjes?
    Of hebben jullie geen link met een filmpje of een schema,...

    Alvast dank voor de hulp!

    Grtz GC

    #2
    Re: Vraag voor de elektriciteits-kenners!

    Ik snap dat je nieuw bent,maar alles is terug te vinden als je een beetje moeite doet.
    De link zet je alvast op het goede spoor.

    http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/forums/82-Micro
    Last edited by Sole mio; 29 April 2013, 20:40.
    Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

    Comment


      #3
      Re: Vraag voor de elektriciteits-kenners!

      Nou nou, op die manieren gaan er nooit nog vragen beantwoord worden

      Een relais heb je niet nodig voor spaarlampen. Het belangrijkste is dat er niks van koperdraden bloot ligt. Dus snoeren strippen en je socket zo kort mogelijk erop schroeven.
      Probeer je kabels zo compact mogelijk 'op te bergen' dan en als je graag knutselt, maak dan een soort frame waaraan je je sockets kunt bevestigen.
      Oppassen met water. Legaal is het niet, veilig is een must voor jezelf. Succes.
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

      Comment


        #4
        Re: Vraag voor de elektriciteits-kenners!

        wees welkom startende wietkwekert ! Dat uw oogst u in hoger sferen mag brengen !

        Dit is een prima beginpunt voor de reis door het land van elektronen

        -je begrijpt : ik kweek buiten-
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: Vraag voor de elektriciteits-kenners!

          Bedankt voor de reacties!

          En haha, ik veronderstel dat ik nog een paar gram hasj ga mogen blowen voor ik inzicht krijg in bovenstaande schema

          Ik post later mss wel een kweekverslag

          Groet!

          Comment

          Bezig...
          X