Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verschil tussen pl-l Lampen en tneon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verschil tussen pl-l Lampen en tneon

    Korting op 420shop
    Yow!
    Ik ben al een tijdje opzoek naar het verschil tussen traditionele pll lampen/armentuur en tneon set met gelijkwaardige aantal wattage. Wie kan mij hierbij helpen?
    Thnx!

    #2
    Re: Verschil tussen pl-l Lampen en tneon

    Is er verschil dan? Ik heb pll lampen in mijn tneon armatuur. Er zit gewoon een standaard 2g11 aansluiting op en het werkt verder prima.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: Verschil tussen pl-l Lampen en tneon

      Hoi ,

      Dacht dat de gewone Tl ietwat minder lumen heeft dan de turbo neon op de zelvde wattages .

      Grtz Hash
      Geniet nooit met mate !

      Comment


        #4
        Re: Verschil tussen pl-l Lampen en tneon

        Ik heb Philips pl-l lampen met meer lumen dan de standaard Secret Jardin lampen en een ander setje met ongeveer evenveel lumen.

        Het is in de basis trouwens sowieso allemaal hetzelfde. Tl, t-neon, turbo fluor of zelfs plug and grow. Zelfde techniek voor het maken van het licht, maar dan in een andere verpakking.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: Verschil tussen pl-l Lampen en tneon

          Als je zelf de specificaties even precies opzoekt, kun je die toch gewoon vergelijken ?

          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Verschil tussen pl-l Lampen en tneon

            je kan toch ook gewoon de SJ armatuur kopen en de philips lampen er in hangen

            Comment


              #7
              Re: Verschil tussen pl-l Lampen en tneon

              Oorspronkelijk geplaatst door PrettyGreenBud
              Is het dan niet goedkoper om een Pl-L montuur te kopen met die phillips lamp waarvan je spreekt?
              Bedoel hier enkel SJ T-Neon set vergelijken met een Pl-L set.
              Als je een goedkoper PL-L armatuur weet met spiegelkap dan kan dat ook uiteraard. Kreeg die SJ set voor €50 met gratis de groei (6500K) lampen erbij. Heb daar vervolgens nog PL-L buizen bijgekocht voor bloei en de Philips groei lampen met 4800 lumen ieder ter vervanging van de 3800 lumen SJ lampen.

              Het stomme is dat die Philips bloei lampen dus zeg 3900 lumen geven (een heel klein beetje meer dan de SJ lampen) terwijl de Philips groei lampen wel flink meer licht geven. Volgens de specs zouden die Philips lampen beide even veel licht moeten geven.

              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Als je zelf de specificaties even precies opzoekt, kun je die toch gewoon vergelijken ?
              Ja, ik snap de vraag ook niet helemaal. Misschien kon hij de specs niet vinden.

              Voor de volledigheid, die staan hier. Kon alleen helaas geen lichtspectrum plaatje vinden. Dus wellicht dat die SJ lampen beter aansluiten qua spectrum. Maar als je ziet hoeveel meer licht er van die Philips (groei) lampen afkomen. Dat scheelt echt zo ontzettend veel. Qua specs komen die zelfs meer in de buurt van de 75W SJ lampen met 5040 lumen.

              Heb geen flauw idee waarom ze het Turbo Neon noemen of TNeon (en TCL voor de lampen). Zag ook setjes waar het Fluor genoemd wordt (Duo-Fluor). Wel verwarrend dat ze het niet gewoon allemaal PL-L noemen dan.
              Last edited by Wietefras; 3 June 2013, 19:06.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: Verschil tussen pl-l Lampen en tneon

                Top!! Het is mij allemaal duidelijk. Bedankt alle voor de informatie.

                Comment

                Bezig...
                X