Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje ivm pot grootte - aarde - voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraagje ivm pot grootte - aarde - voeding

    Korting op 420shop
    hello again,

    ben er weer met meer vragen

    Ik zal dus een 60x60x160 tent aanschaffen van Secret Jardin en nu vraag ik me af hoe groot mijn potten moeten zijn voor een goeie kweek. Ik dacht aan 2 of 3 x 12L potten (die zijn ongeveer 25x25). http://www.eugrowshop.eu/nl/potten-k...25x26cm-12ltr/. Tentje zal al snel vol staan als er nog een luchtbevochtiger en ventilator bij moet en als ik scrog zal dat netje ook redelijk volstaan denk ik. Wat denken jullie , zal dit voldoen of mss 1 pot minder ?

    Voor de aarde zou ik http://www.eugrowshop.eu/nl/kweekmed...mix-50ltr-zak/ omdat ik dan geen voeding nodig heb. Dit is de eerste keer , mss beter om het eerst zo te proberen zonder voeding, wat ervaring op te doen en de volgende keer proberen om er meer uit te halen met voeding. Nu is mijn vraag: Is dit ook zo ? Heb je geen voeding nodig dan van groei tot bloei en zullen de planten het goed doen?

    Mocht dit niet zo zijn dan schaf ik me http://www.dutch-headshop.com/nl/top...ron-p-451.html aan. Daar heb ik dan ook een vraagje bij Sommige voedingen overlappen elkaar, bv roots mag je bijna de hele cyclus geven en dit komt dan samen met andere voedingen. Mag je zonder problemen verschillende voedingen bij elkaar kappen? Mocht ik voeding gebruiken zou ik altijd het minimum gebruiken wat op het schema van plagron staat , zo problemen met overvoeding te minimaliseren.

    Nog een laatste vraagje die me net te binnen schiet. Als ik de plagron bat mix gebruik en er is geen voeding nodig om goed te groeien, zou het kwaad kunnen er dan bij de bloei voeding aan te geven om grotere toppen te krijgen? Of krijg je dan overvoeding, doordat de aarde al voeding zitten heeft?



    Alvast bedankt voor de reacties en suggesties,

    Mvg Dope

    #2
    Re: Vraagje ivm pot grootte - aarde - voeding

    zwaar voorbemeste aarde is klote
    beter de light (special) mix van gold label, of de atami coco light mix

    voor voeding voor de eerste keer zou ik voor Hesi voeding kijken, lekker simpel en werkt goed

    misschien is het een idee om een bak van 60x60 te vullen met medium en daar in te kweken?
    je zou hierin een aantal potten van 3,5 liter zonder bodem in kunnen graven..

    de luchtbevochtiger zou je eventueel voor je (actieve) inlaat kunnen zetten, zodat de bevochtigde lucht daar naar binnen word gezogen. dan heb je meer ruimte in de tent

    hetzelfde geld voor afzuiger en filter, ook die kan je buiten je tent zetten.


    succes!

    __________________________________________________ ______________

    When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


    sigpic

    Comment


      #3
      Re: Vraagje ivm pot grootte - aarde - voeding

      bedankt HR83 voor je reactie!

      buiten de tent heb ik niet veel ruimte, kga moeten zien als ze hier effectief is, maar denk filter & afzuiger op de tent te leggen. Heb nog niet veel kweekverslagen gelezen met een grote bak die gevuld wordt met medium, hoe zit dat dan in mekaar ? Is dat speciaal om meer planten in een tent te krijgen?

      Wist niet dat er een moeilijkheidsgraad was in voeding :p waarom precies Hesi en welke zou je pakken ? Ik zag veel kwekers plagron gebruiken, daarom dat ik die set pakte...

      Mvg Dope

      Comment

      Bezig...
      X