Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

T-neon 55W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: T-neon 55W

    Ik heb toevallig nu ook Tneon besteld. Mijn hok komt ongeveer overeen met dat van jou. Ik ga dit gebruiken als voorgroei en droogen. Bloei zal dan onder 400 Hps zijn in een ander groter hok.

    Waar je vooral rekening mee moet houden is dat Tneon, TL e.d. veel minder diepte straling hebben. Voor afbloeien onder deze lampen ben je eigenlijk genoodzaakt scrog toe te passen. Het kan allemaal wel, maar ideaal is anders als je het mij vraagt. Daarbij aangetekend dat ik geen ervaring heb met microkweekjes
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

    Comment


      #17
      Re: T-neon 55W

      Hangt er maar net vanaf hoeveel je wilt oogsten. Als je aan 30 tot 50 gram per kweek genoeg hebt dan is het prima te doen.

      Als je wat meer wilt hebben is het waarschijnlijk handiger om voor 250W HPS te gaan, maar dan zit je ook met veel hogere kosten.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #18
        Re: T-neon 55W

        Ik doe het meer voor dat ik mezelf bezig houd en de opbrengst maakt me niks uit want het is immers de eerste keer.Wat ik mischien wel kan doen de kast is vrij hoog met 3 planken. Ik zou technisch gezien nog wel een hps lamp er in kunnen ophangen denk ik.

        Comment


          #19
          Re: T-neon 55W

          Lijkt me toch krap qua oppervlakte. 250W HPS is voor 0,25m2. Dus meer voor 60x60 tentjes.

          Je zou er eerder een 150W HPS in kunnen zetten, maar of dat nou echt een vooruitgang is tov die T-neon, die de investering waard is, betwijfel ik.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #20
            Re: T-neon 55W

            Ja precies maar als ik zon beetje hoor van jullie en lees op het forum. Kan ik beter gewoon een hps lamp erin knallen. En op de meeste plaatjes zie ik er vaak 1 en soms 2 doet dat er verder nog toe dan, ja waarschijnlijk meer opbrengst.Maar overall een hps is veel en veel beter dacht eerst dat het niet heel veel uitmaakte.

            Comment


              #21
              Re: T-neon 55W

              Ja, natuurlijk is een HPS beter, maar je hebt er niet de ruimte voor !
              Een 2x 55W TNeon is 57x24x8cm (LxBxH) dat past dus maar net in je kastje. (Een spiegelkappie voor een HPS lamp is ongeveer 60x40cm)
              Ook qua warmteontwikkeling zal het net gaan met die tneon, en je kunt er 2 plantjes onder zetten.
              Met wat geluk en een goeie scrog haal je er de eerste keer 50 gram onder vandaan, reken op 20-30 dan valt het altijd mee.

              Succes.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #22
                Re: T-neon 55W

                qnq oke thanks.Ik weet dat het net aan past.uit eindelijk zou ik vanwege de lengte 4 plantjes kunnen doen.Heeft er iemand een goeie link voor het scroggen.
                Ik zie alleen maar een soort net of gaas boven de planten hangen.Ik heb geen flauw idee wat het doet.

                Comment


                  #23
                  Re: T-neon 55W

                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...light=vadertje << kweek verslag propagator tenje met 4x 55 watt TNEON ^^
                  sigpic

                  Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
                  Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

                  Comment


                    #24
                    Re: T-neon 55W

                    Als je 4 planten gaat zetten werkt scroggen niet, want daar heb je de ruimte niet voor. Dan zou je hooguit 1 of 2 planten moeten zetten.

                    Het idee is dat je de plant door het net laat groeien en dan de takken weer omlaag buigt en op het net bindt. Zo blijft de plant op een vaste hoogte onder de lamp "hangen" en worden alle toppen evenveel belicht.

                    Je zou het kweekverslag van QnQ even moeten doornemen. Daar staat heel veel over scroggen.

                    Je zou ook gewoon 4 planten kunnen zetten en eerst eens een kweek proberen zonder fratsen. Er komt nog best een hoop bij kijken qua voeding, klimaatregeling, bladproblemen en ongediertebeheersing. Om dan ook al meteen je planten te gaan "mishandelen".

                    Al zul je wel wat moeten doen om je planten laag te houden. 90cm is vrij krap. Mijn kastje was eerst 100cm hoog en dat heb ik moeten uitbreiden omdat de planten net te groot werden.

                    Toppen zou ook kunnen. Dan splits je de hoofdtop in 2. Wordt de plant ook wat lager en breder door en je hebt meer toppen op dezelfde hoogte.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #25
                      Re: T-neon 55W

                      Ik ga die 2 forum posts even nakijken.Ja ik kan kijken welke plantjes klein blijven.En ik zou me lamp er dicht op kunnen hangen.Scroggen ga ik dan niet proberen ik ga eerst is kijken of het me lukt en dan zal ik jullie weer lastig vallen

                      Comment


                        #26
                        Re: T-neon 55W

                        De lamp moet er wel dicht op blijven inderdaad. 5 a 10 cm max. Dat is tijdens de groei fase wel even een gekloot, want ze groeien makkelijk 5 cm per dag en dan wippen de bladeren ook nog eens op en neer

                        Je zou mijn verslag ook eens kunnen doorneuzen (link onderaan). Ook een 2x55W t-neon verslag. Zonder scrog.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #27
                          Re: T-neon 55W

                          Ja dat van de lampen had ik al goed gezien komt bijna in elke forum post terug.Ik wil alleen nog weten wanneer ik ongeveer ik moet switchen van lampen Ik was al bezig met jou verslag ik lees 5 verslagen tegelijk lol. Alleen maar om meer kennis op te doen wat ik al eerder zei het is eerder onzekerheid. Nu ga ik ervoor het valt me wel reuze mee hoe jullie mij hier behandelen.In het begin dacht ik echt dit gaat nooit goed komen hier waardeer jullie hulp.

                          Comment


                            #28
                            Re: T-neon 55W

                            Ik was zelf overgeschakeld naar bloeilampen toen planten in de bloei schoten. Dan krijgen ze van die pruikjes met witte haren in de toppen. Als je te vroeg overschakelt kunnen ze gaan strekken, want met name het "blauwe" licht van de groeilampen houdt dat tegen. Als je te laat overschakelt zul je de bloei wel tegenwerken. Al zal het allemaal ook wel meevallen ook.

                            Als je vragen hebt moet het raar lopemn wil je geen antwoord krijgen inderdaad. Mensen worden hier pas irritant als je niet naar ze luistert en eigenwijs toch iets anders gaat doen dan wat ze je adviseren In de trant van "vraag het me dan niet als je het antwoord niet wilt horen"

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #29
                              Re: T-neon 55W

                              Ja kan wel gaan doen wat ik wil maar dan kan ik net zogoed tomaten gaan verbouwen.Dit is wat moeilijker dus jullie hulp heeft veel waarde voor mij.
                              Daarom zal ik ook zeker alles nakijken en nalezen wat jullie aanbevelen etc.

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Oke ik heb een bredere kast gevonden voor een tneon 75 watt. Nu is die kast zo breed dat ik 4 planten kan doen met een tneon denk ik of een slecht idee ?

                              Comment


                                #30
                                Re: T-neon 55W

                                Hey Mendill

                                Ikzelf heb nu ook een tneon 75w in een omgebouwde computerkast staan met ook binnenkort 4 plantjes, dit is ook mijn eerste keer binnen.
                                Heb er erg veel zin in en heb hier op het forum veel tips gelezen

                                IMAG0977.jpgIMAG0995.jpg

                                Succes gaat zeker lukken

                                Ciao

                                Comment

                                Bezig...
                                X