Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

led verlichting

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    led verlichting

    Korting op 420shop
    hey

    ik heb een vraagje over mijn verlichting, ik heb eigenlijk nog geen kweekervaring maar wel ervaring met elektriciteit. ik ben van plan om mijn verlichting met leds te doen. ik heb zon 50 gewone leds (40 rode en 10 blauwe) geen powerleds. zou dat voldoende zijn of zou ik nog wat spaarlampen of witte leds bijsteken.

    groetjes gerard

    #2
    nou.. je moet even berekenen hoe veel watt je leds intotaal zijn. een grow panel gemaakt van leds in zoon ~14 Watt. Watt bereken je door volt x ampere als ik het goed heb. volt = 220/230 / (12v leds)/ anders x ampere (ff opzoeken op je leds/doosje) ligt = gewicht dus als je een beetje weinig watt hebt zou ik er tog een spaarlamp bij hangen


    Edit: oh ik zag niet dat je electri ervaring heb dus berekening is wrs overbodig

    Comment


      #3
      ik zit maar aan 3 watt maar kheb nog eens 200 leds bestelt zodat ik wel aan de 14 watt geraak. maar wat zou de beste verdeling zijn van kleuren? ik heb nu 80% rode en 20% blauwe. zou ik witte of ultraviolet of zelf nog spaarlampen moeten bijsteken?

      Comment


        #4
        Als je ff op google zoekt kun je vele tips en de beste manieren vinden om te kweken met leds. Ik hoop dat je hier wel een kweekverslag van maakt, want ik ben zeer benieuwd naar het verloop. Ik hoorde dat je met Led goed kunt groeien, maar niet bloeien. Vind ik vreemd want als je de goede Leds pakt heb de ideale golflengte van licht. In de growshop noemde ze als argument om het af te kraken dat een led- lamp geen warmte produceert en daardoor niet werkt, dit lijkt mij net een voordeel.

        Comment


          #5
          dat is ook voordeel smokin alleen voor sommige mensen een nadeel als je zonder kachel kweekt in de winter zoals ik , maar zonder warmte gaat de plant minder zweten hij kan dichter bij de lichtbron, betere klimaat beheersing.

          mvg road

          Comment


            #6
            Ik kweek ook met LEDS en ik moet zeggen da het zeer goe gaat tot nu toe. Het is wel mijn eerste kweek. Momenteel zijn de planten 1 maand oud en ze zijn opgegroeid met leds + spaarlampen.

            Comment


              #7
              ik zou ze laten groeien onder je spaarlampen en laten bloeien met je leds

              en 14 watt is genoeg aan leds.... en ik zou 4 rode doen dan 1 witte etc etc

              en ik verplaatst deze naar de micro vragen
              Last edited by darkiess; 10 February 2009, 19:20.

              Comment

              Bezig...
              X