Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een vraagje over sp-lampen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    een vraagje over sp-lampen

    Korting op 420shop
    hoi iedereen


    ik ben van plan om dit jaar mijne eerste microkweek van start tegaan er komen max 5 damens in mij kastje.
    Nu mij kastje word normaal h1.5l80b80 groot,er komen 2 pc fans in ofwel van 80 of 120 mm.Ben ik nog niet uit,een koolstoffilter word ook geplaast in mijn hokje.
    Er komen normaal 5x23 watt spaarlampen in met kleurcode 827. nu komt me vraag zijn deze goed voor groei en bloei ?
    De eerste seeds waar mee ik van start ga zijn lowriders

    #2
    Code 827 is goed voor de bloei, zelfs zijn er hier ook (sp) kweekers die ze gebruiken voor de
    groei en mooie resultaten afhalen.
    Dus die sp lampen zijn dik in orde!

    ps: Hier een intressante topic ivb met sp lamp kweek, en lowryders.
    http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ast-t1500.html
    Last edited by westport; 8 January 2009, 11:33.
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      thx voor het antwoord 5 spaarlampen is dat genoeg ? of zou je er meer hangen ?

      Comment


        #4
        licht = gewicht dus als je het meeste van je planten wilt halen kun je meer in hangen maar 5 a 6 zal ook wel werken

        Comment


          #5
          5 is genoeg hoor ik heb het met 4 gedaan 83 watt intotaal
          maar wat nerub al zei licht=gewicht

          Comment


            #6
            licht is idd gewicht, maar vergeet niet, je gaat je eerste kweek met lowriders beginnen.

            zijn kleine planten met 1 echte top, dus al zet je er 100 watt op 1 haal je egt geen 60 gram eraf, 23 watt is mooi voor lowriders gewoon 15 gram per plant is mooi en normaal bij een lowrider.

            Lowriders zijn ook autoflowers dus je kleurcode maakt niet uit ze bloeie tog meteen

            ik zal je inlaat 80 en je uitlaat 120 vens doen, had ergens geleze dat uitlaat groter moest zijn

            Zal wel voor je volgende kweek een tl erbij kopen met kleurcode 33, bij de gamma 6 euro met armatuur erbij

            je zou eens bij mijne moete kijke, lijkt best wel op de jouwe, 4 keer 23 watt spaar lampe en een 36 watt tl

            http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...agt-t2926.html

            ook 1.5 hoog en iets breder en dieper 1-1.

            heb ook 2 comp vens alleen eve groot..

            ik ga er zelf denk nog wel extra spaarlampe bij hange is best weinig achteraf :p

            greetz

            Comment


              #7
              De juiste kleurcode is echter wel belangrijk voor de bloei, namelijk geel spectrum.827
              grtz
              420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
              Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

              Comment


                #8
                jah weet ik maar dit is de juiste kleurcode voor de bloei bedoelde ik, groeie hoeve ze niet

                Comment


                  #9
                  nee idd nu zijn het lowders dat ik ga proberen maar het gaan nie altijd lowriders zijn he dat ik ga planten .ik kom net van de winkel en heb de volgende spaarlampen zien hangen zijn dees ook goed ?
                  dit is de beschrijving van de lamp
                  philips tornade e-saver 23w ww 827 220-240v e27 1550 lumen

                  Comment


                    #10
                    Zijn goed jah ww 827 kleurcode voor de bloei dus

                    maar ik zou er niet meer in hangen dan dat je lowriders heb, het zijn maar kleine plantjes, en de meeste hale er maar 15-20 gram af ofzo.. en ze zegge licht=gewicht.. en met spaarlampe meestal 0.8g/watt.

                    23 watt * 0,8 = 18.4 gram zou je er dus vanaf halen, in die berekening maar lowriders zijn zo klein en geen vertakkingen dus hale ze niet/moeilijk.

                    dus 1 spaarlamp per lowrider is genoeg een spaarlamp heeft ook een diepte straling van zon 30 cm, dus das genoeg voor een lowrider precies en een spaarlamp is wel net zo lang als een lowrider heb zelf ook 23 watters

                    jij kan makkelijk 9 planten erin zetten als je wilt of zelfs veel meer, of wil je het legaal houden?

                    als je grotere planten gaat nemen (geen auto flowers ook) zal ik voor meer spaarlampen gaan, of over gaan op hps (ik doe deze kweek ook met spaarlamp en daarna hps om te kijke naar t verschil enzo)

                    als je dat gaat doen zal ik ook tl kopen.

                    ik heb niet egt spaarlampen gezien met kleurcode 33 geloof ik, maar bij de gamma heb je kleurcode 33 tl lampen + armatuur voor maar 6 euro of 7.

                    Jou hok is jammer genoeg net te klein om een 120 cm tl erin te hangen want die is namelijk 36 watt en evenduur als de 60 cm tl met 18 watt. een optie zou zijn als je bv 9 planten doet :

                    +|+|+
                    +|+|+
                    +|+|+

                    de +jes zijn je lowriders en de spaarlampen en de | zijn tl lampen (die 3 |s onder elkaar staan voor 1 tl )

                    zo zou ik het doen iig

                    greetz

                    Comment


                      #11
                      ja de lowriders ga ik met spaarlampen grootbregen. als ik groter planten ga nemen ga ik wss over gaan naar een 70 of 125 hps lamp ,9 plantjes vind ik wat veel wil het klein houden max 5 lr en grote planten max 2of 3 dat zie ik wel , zouden die pcfans de warmte kunnen bedwingen van een 125 hps lamp ?



                      grtz

                      Comment


                        #12
                        Ik verwacht dat er bij een HPS toch een andere ventilatie zou moeten komen. Voor spaarlampen / TL / LED (worden niet echt heel warm) zijn pc fans prima.
                        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                        Comment


                          #13
                          ik ga denk ik 2 keer 250 hps ophange, dan moet er geloof ik zon 70 tusse lamp en plant zitten en dan ga ik wrs ook toppe, iig heel klein houde en meer neerzetten om klein te houden..

                          lowriders kan je gemakkelijk veel neerzetten

                          als jij 4 grote planten neer zou zetten, heeft elke 40 cm2 das meer dan genoeg zo super breed worde ze ook weer niet en ze moge heus wel klein beetje door elkaar groeie

                          greetz

                          Comment


                            #14
                            250 watt hps 70 CM(?) afstand tussen lamp en plant? Wrong.. Minimaal 20 cm aldus; http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...imte-t215.html
                            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                            Comment


                              #15
                              dus die pc fans gaan de warmte van een 125 hps niet aan kunnen denk je ?
                              Last edited by venom; 8 January 2009, 23:01.

                              Comment

                              Bezig...
                              X