Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blumat instelling??

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blumat instelling??

    Korting op 420shop
    beste mede growers!

    Heb me voor het automatisch water geven een blumat systeem aangeschaft met een tensio meter erbij. Nu had ik gewacht tot de tensio meter op 200mbar stond en toen de blumat laten beginnen met druppelen.

    twee dagen later stond de tensio op 540mbar en was er maar zon 150ml water gebruikt uit het vat. Naar mijn idee veels te weinig water gegeven.

    Hoe stel je hem nu het beste af?

    Zat zelf te denken door gewoon eens een water beurt van onderen te doen tot dat de grond geen vocht meer opneemt en dan de blumat dan zo instellen dat tie net niet druppelt.

    hoop dat jullie me kunnen helpen met wat tips!

    greetzz Mafferd.

    #2
    Re: Blumat instelling??

    Je had na 2 dagen de nippel van de Blumat iets meer open moeten zetten

    Ik zorg dat de tensio meter tussen de 80 en 120 staat en dan stel ik blumat in dat hij net druppelt , paar uur later weer kijken of de tensio verandert en daar weer je nippel op aanpassen

    Ajo
    Ventje
    Living in Second live for real

    Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

    Comment


      #3
      Re: Blumat instelling??

      Je begint met je aarde goed in te wateren, zodat het de juiste vochtigheid heeft.
      Dan gaat het in de pot, plantje erbij, tensio en blumatje, die beide minstens een uur in water gelegen hebben, ook erbij in de pot.

      Dan draai je de blumat dicht tot hij echt niet druppelt (de aarde heeft immers de juiste vochtigheid overal, dat heb je gedaan voor het de pot in ging)
      Nu is het afwachten, tensio bekijken, blumat bekijken of die al of niet druppelt.
      Als de tensio tegen de 200 komt moet de blumat langzaam een druppel laten zien, en dan even in de gaten houden wanneer die stopt met druppelen.
      Hier is dat meestal rond de 160, en da's nat zat hier.

      Is het druppelslangetje lang genoeg ? Als je vlak naast de blumat druppelt, stopt-ie ook sneller.
      De plaats van de tensio ten opzichte van de Blumat scheelt ook veel, daarom is het belangrijk dat je start met een medium dat op elke plek even nat is.
      Gebruik je voeding icm de Blumats ?
      Gebruik je die aparte (verstelbare) druppelaars aan de slang, of alleen het kale slangetje ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Blumat instelling??

        Aansluitend vraagje:

        Ik heb weliswaar geen tensio, maar zou het normaal kunnen zijn dat de blumats na bijna een week nog niet gedruppeld hebben? Heb de aarde (op de plek waar ik de kegels geplaatst heb) goed nat gemaakt en die kegels zelf ook paar uur in een glas met water laten zitten.
        Last edited by Rodigan; 16 October 2013, 11:54.
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

        Comment


          #5
          Re: Blumat instelling??

          http://www.blumat.nl/Page/208236_tropf-blumat.aspx

          Via Berry verkregen (waarvoor dank), hopelijk helpt dit je...

          Groeten El Plantos
          Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

          Comment


            #6
            Re: Blumat instelling??

            Ja, haha ook van Berry gekregen :p That's how I did it, maar 't is gewoon dat ze nu nog niet druppelen. Komt waarschijnlijk wel nog.
            Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

            Comment


              #7
              Re: Blumat instelling??

              Als je vind dat het te lang duurt voor tie druppelt dan draai
              draai je hem toch een beetje verder open.
              In de eerste week of 2 weken ben je toch aan het afstellen.
              Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

              The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
              Spliff Strawberry in scrogg, klaar



              sigpic

              Comment


                #8
                Re: Blumat instelling??

                Alstie niet druppelt is het nat zat.
                Toch ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Blumat instelling??

                  Allereerst bedankt voor de reacties zover!

                  zal eerst eens even een paar fotos laten zien hoe ik het opgebouwd heb.

                  watervat.jpg20131016_141037.jpg20131016_141056.jpg20131016_141221.jpg20131016_141324.jpgDit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  De tensio staat nu op 160mbar. De blumat gooit nu zon 3 druppels per halve minuut uit t slangetje. Het lijkt de goede kant op te gaan zo ergens rond de 150mb begint te druppen ben benieuwd hoeveel de tensio nog gaat oplopen.

                  greetzz Mafferd

                  Comment


                    #10
                    Re: Blumat instelling??

                    Yep, lijkt goed te gaan nu.
                    Was er vorig jaar ook niet iemand hier die problemen had met blumat en van onderen wateren ?

                    je hebt wel de lange Blumat ? Die net zo lang is als de tensio ?
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Blumat instelling??

                      Thanks, mooizo! heb eigenlijk geen idee of er vorig jaar zon iemand was als je gaat zoeken op blumat met de zoekfunctie dan komen er tal van topics boven drijven heb er al wel heel wat door genomen maar nog niet zo iets tegen gekomen.(misschien iemand een sticky over blumats maken)

                      Heb gewoon zon starters pakketje, met die normale blumat en normale tensio. Heb zelf wel het idee dat ik de tensio iets minder diep had moeten insteken, zodat zijn kegel op een gelijkwaardige hoogte zit als de blumat kegel. Nu duurt het wel eff voordat de tensio het met de blumat eens is. Of is dit en hele rare gedachte

                      Maar t lijkt nu goed te gaan. Gisteren avond was de tensio nog opgelopen tot zon 250mbar en vanmorgen bij de start van de dag stond deze weer op 90mbar. Hij begint nu weer op te lopen naar de 100mbar. De eerste druppel begint zich weer te vormen. De komende dagen nog even oplettend in de gaten houden hopende dat de instelling zo goed staat.


                      greetzzz Mafferd

                      Comment


                        #12
                        Re: Blumat instelling??

                        Ah, tja, dat verklaart een hoop natuurlijk.
                        De tensio meet veel lager in de pot dan die korte Blumats.
                        In een 6.5L potje zal die tensio zowat op de bodem zitten.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        Bezig...
                        X