Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Enkele vragen over mijn eerste microkastje!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Enkele vragen over mijn eerste microkastje!

    Korting op 420shop
    Last edited by cannagras; 21 October 2013, 15:42.

    #2
    Re: Enkele vragen over mijn eerste microkastje!

    Denk dat je er best aan doet om eerst wat verslagen te lezen en zelf je keuzes te maken.
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

    Comment


      #3
      Re: Enkele vragen over mijn eerste microkastje!

      En geen autoflowers, die zijn voor buiten.
      Binnen hebben die geen enkel voordeel.

      TNeon kan prima, koolstoffiltertje is een aanrader anders ga je het zeker ruiken.
      Kastje moet lichtdicht. Lucht die eruit moet mag alleen via het filter.
      Verdiep je in scroggen. Stukje gaas, en de plant erdoor laten gaan, en dan op het gaas binden.
      Last edited by QnQ; 22 October 2013, 14:29.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Enkele vragen over mijn eerste microkastje!

            Oke merci! Ik kan maximaal de 2x36W nemen, de 2x55W armatuur is te groot voor mn kastje (het kastje is maar 30 cm diep!). Ivm het scroggen: kan ik een plant die normaal 1 meter wordt, klein houden (ong 50cm) door ze te scroggen of moet ik echt voor een lowrider gaan? Over voeding heb ik nog geen idee, ik ben van plan om de zaadjes te laten ontkiemen in nat papier en dan ze in universele potgrond te plaatsen. Zou dat niet volstaan of is voeding echt essentieel (voor een deftige oogst)?

            Comment


              #7
              Re: Enkele vragen over mijn eerste microkastje!

              De armatuur van de 2x55W TNeon is +/- 20cm dus je kan volgens mij wel een 55W plaatsen.
              Met scroggen laat je de plant eigenlijk horizontaal groeien.
              Ik zou niet voor een autoflower gaan omdat je dan niet in de hand hebt tot wanneer je de plant laat groeien.
              Met een 'normale' plant kan je zelf bepalen wanneer je de plant in de bloei zet
              (nadat je de klok hebt omgezet zal je plant nog zo'n 2 weken doorgaan met groeien)
              Ontkiemen in nat papier gaat prima.
              Als het zaadje is, stop je deze eerst in een lightmix (grond met heel weinig voeding) aangezien in het begin weinig voeding nodig is.
              Daarna kan je het plantje overpotten in grond met voeding (bijvoorbeeld Plagron Allmix).
              Extra voeding hoef je dan eigenlijk niet te geven tijdens de groei.
              Tijdens de bloei zou je wellicht een beetje extra voeding kunnen geven.
              Wellicht is het starterspakket van Sannie iets voor je?
              Daar ben ik ook mee begonnen. Met dit pakket heb je voldoende om een paar ronde te draaien

              Ik heb zelf 3 kastjes met totaal 5 x Tneon 2x55W
              2 kastjes van 60x65 en 1 kastje van 70x30.
              De kastjes 60x65 leveren zo'n 130 gram per oogst
              Het kleine kastje zo'n 40 gram maar dit is natuurlijk ook afhankelijk van de soort ed
              Succes iig!

              Comment


                #8
                Re: Enkele vragen over mijn eerste microkastje!

                De armatuur van de 2x55W is te groot voor mijn kastje, mijn kastje is maar 30 bij 55cm en de armatuur is 57cm breed dus past er niet in.
                Ik zou na ontkiemen het zaadje gewoon in universele potgrond steken en in de bloei misschien wat palgron pk 13 14 bijdoen. Is dat een goed idee?

                Aangezien het kastje maar 65 cm hoog is, zou ik de plant horizontaal bloeien (met een tralietje, see of green). Ik zou de northem light van royal queen nemen, is dat een goeie keuze? (Wordt normaalgezien 1m tot 1m20, maar als ik vroeger begin met de bloeilampen; kan ik die dan klein genoeg houden?)

                Bedankt voor de tips!

                Comment


                  #9
                  Re: Enkele vragen over mijn eerste microkastje!

                  Is die pk 13/14 niet top booster achtig?

                  Als dat zo is, haha, zou ik niet doen. Moet je voor de laaste weken bewaren.
                  Als je er te vroeg mee begint krijg je overvoeding dacht ik.. Weet niet meer wat het was, maar is niet slim om te doen igg!
                  sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: Enkele vragen over mijn eerste microkastje!

                    Ik ben het met SmokinDad eens. Zou als ik jou was geen booster gebruiken
                    Alleen tijdens de bloei-fase zou je een beetje kunnen bij-voeden
                    Ik heb zelf 1 fles bloei voeding van BAC waar ik minimaal 3 jaar mee vooruit kan

                    In de groei hoef je niet bij te voeden: er zit al voldoende voeding in de grond
                    Volgens mij is de meest gemaakte fout dat men te veel voeding geeft.
                    Ik denk dat het zelfs beter is als je een beetje light-mix of stekgrond in je pot doet voor het ontkiemde zaadje (bovenin je pot/aardebak)

                    Zodra er een sprietje naar boven komt de tneon er vlak boven hangen zodat je een mooie compacte plant krijgt
                    Als je de lamp te hoog hangt gaat het stekje 'strekken' (=snel naar boven -> veel ruimte tussen de 'etages')
                    Omdat je weinig hoogte heb zou ik na 2 weken groei de klok al omzetten.
                    Hiermee bepaal je hoe groot je plan mag worden en dus niet de bloeilampen
                    De plant groei namelijk nog +/- 2 weken door nadat je de klok hebt omgezet.
                    Daarna stopt het groeien en gaat de plant bloeien -> toppen maken
                    De bloei-buizen doe je er pas in nadat de plant begint om toppen te maken (1 a 2 weken nadat je de klok hebt omgezet)

                    Heb je al nagedacht welke potten je gaat gebruiken? Ik zou een zo groot mogelijke pot nemen.
                    Wellicht heb je een plastic bak die precies in je kastje past?
                    De aarde werkt als een soort buffer. Hoe groter .. hoe eenvoudiger het kweken.
                    Als het even kan zou ik ook een zak kweek aarde halen i.p.v. normale potgrond.
                    Deze grond is speciaal samengesteld voor deze plant

                    En hoe is het met de filter?
                    Aangezien je maar een klein kastje hebt, heb je voldoende aan de kleinste filter/afzuiging.
                    Voor een paar tientjes heb je al een goede filter. Ik weet niet of je hiervoor veel goedkoper iets zelf kan maken

                    PS: weet je al wanneer je gaat beginnen?
                    Er komen nu waarschijnlijk nog een paar koude dagen aan.
                    Als je plant in bloei staat mag het eigenlijk niet kouder worden dan 18 graden
                    Dat is eigenlijk de reden dat ik zelf nu nog 2 maandjes wacht voordat ik weer ga beginnen )

                    Succes!

                    Comment

                    Bezig...
                    X