Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Low Budget 2 plantjes op kamer

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Maar 't is niet dat die potjes slecht zijn voor m'n planten ofzo?
    En ik heb idd gedacht aan een koolstoffilter, maar hoeveel kost da wel nie?
    Ik heb 1 pc-fan, maar 'k weet niet goed voor wat ik da best zou gebruiken, voor de invoer of afvoer?

    Comment


      #17
      Ik weet niet welke potjes je bedoelt, maar beter koop / zoek je plastic vierkante / ronde potjes, daar boor je dan onderaan gaatjes in, en je hebt een prima potje.

      Koolstoffilters kunnen duur zijn, maar dat zijn juist die grote in complete kweekkamers. Voor kleine kweekjes kun je ook andere dingen gebruiken, of zelf een koolstoffiltertje in elkaar knutselen.

      Over die PC fan, beter koop / haal je er eentje bij voor een paar euro / gratis (stap eens naar binnen bij een wat groter bedrijf, die gooien dagelijks complete oude PC's weg). En als je er echt maar 1 zou gebruiken zou ik die als afvoer doen, en de invoer passief (dus dmv een gat in een kweekkastje) maken.

      Beter maak je een klein kastje dus
      Last edited by Jointjedraaien; 17 July 2010, 01:04.
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #18
        En wat is er mis met het gewoon direct in een grote pot te steken? En mag ik meteen nadat m'n ontkiemde zaadje in de grond zit er licht op zetten?

        Comment


          #19
          Daar is niets mis mee, al geef ik de persoonlijke voorkeur aan eerst ontkiemen tussen papier (Overigens kun je ze beter in oude (of voedingsloze) grond steken in het begin, dan hebben ze weinig tot geen voedingsstoffen nodig en kan er geen sprake zijn van te veel voedingsstoffen. Daarna, als ze wat groter zijn, poot je ze over in potgrond).

          En ja, je kunt meteen de lampen aanzetten (meestal doet men dit ook, om zo wat warmte in het hok te brengen). Echter zou ik in de beginfase de lampen (TL / spaarlamp(en) toch?) niet meteen 3-5 cm er vanaf hangen, maar iets hoger.. zodat ze niet verbranden.
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #20
            neenee, ik bedoel nadat ik ze ontkiemd heb tussen papier(waar ik nu mee bezig ben), ik begrijp nie goed wrm dat iedereen dat eerst in een kleiner potje wil steken?

            Comment


              #21
              Dat kan wel gewoon. Er is ook een reden voor; meestal doet men dan oude / voedingloze grond in die kleinere potjes, omdat de plantjes in het begin weinig tot geen voeding nodig hebben (en dus ook niet kunnen gebruiken). Zijn ze wat groter, en zijn ze uit 't kleinere potje gegroeid, worden ze naar een grotere / uiteindelijk pot gezet. Waar wel voedingsrijke potgrond in zit
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

              Comment


                #22
                Maar waar haal ik oude voedingloze grond?:p Het is m'n eerste kweekje
                Sorry voor al m'n vragen hoor, btw

                Comment


                  #23
                  Zaai en stekgrond kun je ervoor gebruiken, dat kun je zo kopen in de winkels.

                  Of gebruik anders potgrond van een vorige kweek, of mss gewoon grond uit de tuin buiten (daar zullen de voedingsstoffen ook wel uit zijn verwacht ik).
                  [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                  Comment


                    #24
                    ok bedankt, ik denk dat ik nu zowat alle info heb om te beginnen m'n zaadje is volop aan het ontkiemen
                    Bedankt voor jullie hulp

                    Comment


                      #25
                      Geen dank. Een zaadje hier is ook al ontkiemd en zit al in de grond. De ander heeft het af laten weten, heb er daarom maar 1tje bijgelegd om te ontkiemen (1 in de grond, 2 liggen nog te kiemen dus).
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                      Comment


                        #26
                        Hoi JakobHC, als je vragen hebt vraag er maar op los!
                        Hopelijk gaan ze allemaal ontkiemen!
                        Mss is het wel handig als je wat foto's van je kweekje ga posten?
                        Grtz
                        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                        Comment


                          #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door yipz View Post
                          hey, je mag wel het stopcontact niet te hard aandraaien hoor, anders kan je kortsluiting krijgen.
                          sorry voor te verbeteren maar je moet ze juist hard aanspannen want anders ga je vonken trekken en begint alles te smelten dan heeft het pas een lekkere kortsluiting, kheb da nog gezien int school van een zekering die volledig gesmolten was omdat de draden nie goed waren vastgedraaid

                          Comment


                            #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door westport View Post
                            Hoi JakobHC, als je vragen hebt vraag er maar op los!
                            Hopelijk gaan ze allemaal ontkiemen!
                            Mss is het wel handig als je wat foto's van je kweekje ga posten?
                            Grtz
                            Ja dat was 'k van plan Maar kzal wachten tot een week nadat het plantje aan 't groeien is, want er is niet interessants aan ontkiemende en mislukte planten denk 'k

                            Comment

                            Bezig...
                            X