Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag ivm licht

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraag ivm licht

    Korting op 420shop
    Nu mijn eerste binnenkweek er bijna opzit, ben ik aan het kijken hoe ik het de volgende keer ga aan pakken. Micro kweken lijkt mij wel eens interessant om te doen. Dus dat zou ik graag eens proberen. Zo telkens een verschillend soortje.
    Nu is mijn vraag over het licht. Aangezien ik hier een hps lamp heb van mijn huidige kweek, vraag ik mij af of die ook kan gebruikt wordt. Ik veronderstel dat een microkweek een relatief korte groeiperiode heeft, en ik ben benieuwd of je een zaaiiling van stel nu 2 weken oud in bloei mag zetten onder een 400W hps lamp. In dit geval zou ik dan wel extra ventilatie voorzien voor de warmte en droge lucht die de lamp voortbrengt.
    Greetzz

    #2
    Micro betekend niet dat ze klein zijn. Je kan ook micro kweke met planten van 2 meter hoog. Micro dat betekend kweken met LED, TL, Spaarlamp of Neon.

    Volgens mij valt HPS lampen onder binnenkweek maar weet ik niet zeker.

    Het licht aan je soortje, hoe lang je moet voor groeien.

    Ik zal wel goede ventilatie gebruiken bij een HPS lamp van 400 watt, misschien een klein ventilatortje recht op je planten zetten.

    Greetz

    Comment


      #3
      "Kweken in kleine ruimtes met lage wattage verlichting."

      De meeste kweken onder fluorescentie lampen maar de soort verlichting doet er niet toe, het vermogen ervan wel. Je kan ook een Micro kweek houden onder een HPS, ga ik de volgende kweek ook doen. (70w hps)

      Een 400w HPS hoort gewoon bij binnenkweek.

      Peace

      Comment


        #4
        Last edited by Painkiller; 15 January 2009, 19:14.
        Greetzz

        Comment


          #5
          Dan ken je gewoon beter met hps voorgroeien .

          Grtz.

          Comment

          Bezig...
          X