Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag ivm licht

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

vraag ivm licht

Korting op 420shop
    Nu mijn eerste binnenkweek er bijna opzit, ben ik aan het kijken hoe ik het de volgende keer ga aan pakken. Micro kweken lijkt mij wel eens interessant om te doen. Dus dat zou ik graag eens proberen. Zo telkens een verschillend soortje.
    Nu is mijn vraag over het licht. Aangezien ik hier een hps lamp heb van mijn huidige kweek, vraag ik mij af of die ook kan gebruikt wordt. Ik veronderstel dat een microkweek een relatief korte groeiperiode heeft, en ik ben benieuwd of je een zaaiiling van stel nu 2 weken oud in bloei mag zetten onder een 400W hps lamp. In dit geval zou ik dan wel extra ventilatie voorzien voor de warmte en droge lucht die de lamp voortbrengt.
    Greetzz

Micro betekend niet dat ze klein zijn. Je kan ook micro kweke met planten van 2 meter hoog. Micro dat betekend kweken met LED, TL, Spaarlamp of Neon.

Volgens mij valt HPS lampen onder binnenkweek maar weet ik niet zeker.

Het licht aan je soortje, hoe lang je moet voor groeien.

Ik zal wel goede ventilatie gebruiken bij een HPS lamp van 400 watt, misschien een klein ventilatortje recht op je planten zetten.

Greetz

Comment

"Kweken in kleine ruimtes met lage wattage verlichting."

De meeste kweken onder fluorescentie lampen maar de soort verlichting doet er niet toe, het vermogen ervan wel. Je kan ook een Micro kweek houden onder een HPS, ga ik de volgende kweek ook doen. (70w hps)

Een 400w HPS hoort gewoon bij binnenkweek.

Peace

Comment

hmm, ok
        Ik ben er uit geraakt wat ik ga maken ondertussen

Ik zou een kast maken van 1 1,20 m vierkant, 1,70 2 m hoog. Wit geverfd langs binnen.

Groeien ga ik dan doen met spaarlampen of TL, bloeien met de hps, dus het zal toch geen microkweek worden.
        Ik heb nog steeds geen besluit genomen of het spaarlamp of tl zal worden, maar ik denk dat qua plaats de spaarlamp het makkelijkst zal zijn om te plaatsen als ik er al meteen de hps wil in monteren. De tl lampen zouden teveel in de weg zitten denk ik. Ik ben van plan 2 spaarlampen per plant te nemen. Eigenlijk kan ik ook weer die kwiklamp nemen, maar die verbruikt wel meer. Doet het wattage er bij de groei veel toe?

Onderaan zou ik dan 4 fans voorzien, 120 mm met fancontroller.
        Bovenaan een buisventilator met een debiet van 225m met ook hier een fancontroller, met ook enkele gaten voor passieve inlaat.
        Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik zal proberen zelf een koolstoffilter te maken. Ik heb hier een stuk (2 op 2) van die filter liggen zoals je in de dampkap steekt. Dit is koolstoffilter toch?

oja, ik heb hier zijdeglanslak, wit, op basis van alkydhars. zou dit geschikte verf zijn? :s
        Last edited by Painkiller; 15 January 2009, 19:14.
        Greetzz

Comment

Dan ken je gewoon beter met hps voorgroeien .

Grtz.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
          Bezig...
          X