Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spots gebruiken voor warmte!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spots gebruiken voor warmte!

    Korting op 420shop
    Hallo mensen,

    Ik even een vraag in verband met de warmte in mijn hokje, ik heb nu 4x23w spaarlampen maar die geven waarschijnlijk te weinig warmte om rond de 24 graden te komen dus had ik even een vraag.
    Kan ik spots helemaal boven in mijn hok plaatsen zodat de planten niet verbranden maar dat het wel wat warmer word?

    greetz,

    #2
    Ik zou eerder gaan voor een klein kacheltje.
    grtz
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      ja maar dat vreet weer zoveel stroom ja? of heb je ook kacheltjes die minder stroom vreten?

      Comment


        #4
        Zet lampen die wat lichtspectrum toevoegen dan... Zo hebben je plantjes qua lichtontvangst er ook nog iets aan. Maar als temperatuur je probleem is en je moet bij zo'n opstelling een kachel gaan plaatsen dan vrees ik dat er meer electriek in uwen kachel zal kruipen dan in u lampen :s. Aan en af is ook ni zo goe voor die dingskes, dus goe opletten met wa ge eventueel zou kopen van kachels en kijken of ze daar wat tegen kunnen .

        Greetzzz

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
          Aan en af is ook ni zo goe voor die dingskes, dus goe opletten met wa ge eventueel zou kopen van kachels en kijken of ze daar wat tegen kunnen .

          Greetzzz
          Daar zit nen thermostaat in. Mijn springt constant op en af, das daarvoor gemaakt
          En op de 500 watt stand krijg je je hok zeker warm. Dan draait dat ongeveer 5 minuten op 20 minuten.

          Comment


            #6
            Ja, die lijken mij dan ideaal. Maar als ik eens reken komt dat neer op 15minuten per uur. Reken daarbij dat je hem gedurende 24u moet laten in stand-by staan dan heb je 6volle uren x 500Watt is toch wel 3Kilowattuur he. En daar komt hij met zijn lampen nog niet aan dus het is wel zijn verbruik maal 10 ofzo... Moet je rekening mee houden dus...

            Comment


              #7
              ja en een kacheltje is duizend keer makkelijker dan lampe, voor de warmte ; daarbij kan je je temperatuur niet verstellen

              een kachel ruled

              Greetz
              Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
              Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

              sigpic

              Comment


                #8
                Ik zie niet in waarom een kacheltje zoveel stroom wreet!
                Je gebruikt die toch maar als de lichten uit zijn?
                grtz
                420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment


                  #9
                  Bedankt voor alle reacties!
                  @westport: mijn hokje is denk ik te koud als de lampen aan staan en al helemaal als ze uit staan, maar ik ga eerdaags eerste wel even meten hoe warm het is als de lampen erin hangen, hoop dat het beetje goed komt.
                  Zou 18 graden met lamp trouwens veel te koud zijn of zou dat wel kunnen?

                  greetz

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      of je kan er gewoon een gloeilampje in zetten
                      die geeft meer warmte af dan licht zo groot is die rendement

                      we houden het micro en daarom kan je het niet permiteren om een kacheltje te nemen die zoveel stroom vreet


                      even wat anders heb even voor je uitgerekent wat je kwijt bent als je een 500 watter kacheltje gaat verbruiken aan kosten
                      als je hem alleen aanzet voor je nacht periode dan ben je 100,72 euro kwijt, dat is dan als je je plant 12 dagen laat voor groeien en 70 dagen laat bloeien, per kweek ben je dat kwijt
                      heb je het daar voor over ? alleen om het wat warmer te kunnen krijgen.... die beslissing heb ik snel gemaakt
                      Last edited by darkiess; 19 January 2009, 22:51.

                      Comment


                        #12
                        tja, ik moet maar even kijken dan, maar word denk ik geen kachel.
                        Ik neem denk ik gloeilampjes, maar zouden 2 goed zijn voor een hok van 50X50X120cm? \en kunnen die gloeilampen gewoon 5 cm van de plant af of moeten die er verder vanaf hangen?
                        \
                        greetz!

                        Comment

                        Bezig...
                        X