Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paar Vraagjes Low Budget Northern Light

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Paar Vraagjes Low Budget Northern Light

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Ik ga 3 Northern Lights in m'n kamer kweken. Zaadjes besteld bij online growshop. Maar m'n budget is niet zo hoog. Vandaar dat ik het op een wat primitieve manier doe.
    Heb een hoekje van 1 vierkante meter gereserveerd. Grote kartonnen doos, onderkant en zijkant bedekt met plastic. Omdat dit mijn eerste keer is, zou ik graag wat dingen willen weten:

    1. Gewoon de kartonnen doos volgooien met aarde of verschillende potten erin zetten?
    2. Ik las dat spaarlampen ook goede (en vooral goedkope) lichten kunnen zijn, klopt dit en hoeveel heb ik er nodig?
    3. Ik wil ook graag voeding voor m'n plantjes, weten jullie misschien of er goede voeding te kopen is in een tuincentrum en niet al te duur?
    4. Is een ventilator (zo'n propellor) goed voor extra zuurstof die bij de plantjes komt?

    Hopelijk hebben jullie antwoorden op mijn vragen!
    Groets

    #2
    Wel zou zeggen welkom want zie dat het je eerste post is. En om nu te antwoorden op enkele van je vragen want kweet ook niet alles natuurlijk.

    1. als ik jou was toch maar in potten want je medium, aarde hier, zal nat worden dus je karton ook en das niet echt goe.

    2. spaarlampen, tl-licht, 250 watt, 400watt, en 600 wat zijn de meest gebruikte. Op het forum vind je deze verschillende manieren goed en uitgebreid uitgelegt zelfs met de nodige kweekverslagen.

    3. als je een beetje de producten vergelijkt en het N-P-K goed bekijkt vind je zeker wat goedkopere producten in de handel. Maar minder licht en minder voeding weegt natuurlijk op bij de opbrengst.

    4. zeer goed zelfs wij gebruiken dat ook. Maakt gewoon dat er genoeg verse lucht aanwezig is en warm genoeg en dat lukt wel.

    hopelijk krijg je nog een ton aan info van de collega's op het forum alvast veel geluk met je eerste micro-kweekje.

    Comment


      #3
      Karton? Denk ook aan de brandveiligheid! Als je geen geld kan uittrekken voor bv mdf, dan begin je er beter niet aan. Microkweekjes zijn 1 ding, besparen op noodzakelijkheden is iets anders.
      Binnen een maand of 2 is het weer lente, kan je buiten wel wat plantjes kwijt. Volledig kostenloos.

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Orias View Post
        Wel zou zeggen welkom want zie dat het je eerste post is. En om nu te antwoorden op enkele van je vragen want kweet ook niet alles natuurlijk.

        1. als ik jou was toch maar in potten want je medium, aarde hier, zal nat worden dus je karton ook en das niet echt goe.

        2. spaarlampen, tl-licht, 250 watt, 400watt, en 600 wat zijn de meest gebruikte. Op het forum vind je deze verschillende manieren goed en uitgebreid uitgelegt zelfs met de nodige kweekverslagen.

        3. als je een beetje de producten vergelijkt en het N-P-K goed bekijkt vind je zeker wat goedkopere producten in de handel. Maar minder licht en minder voeding weegt natuurlijk op bij de opbrengst.

        4. zeer goed zelfs wij gebruiken dat ook. Maakt gewoon dat er genoeg verse lucht aanwezig is en warm genoeg en dat lukt wel.

        hopelijk krijg je nog een ton aan info van de collega's op het forum alvast veel geluk met je eerste micro-kweekje.
        Bedankt voor je hulp
        Over die kartonnen doos; ik was ook van plan om de doos te bekleden met 2 lagen vuilniszak, om te voorkomen dat de doos nat zou worden.
        Maar stel ik neem spaarlampen, hoeveel zou ik er ongeveer nodig hebben of weet je dat niet?
        Groet

        Comment


          #5
          Hoeveel je er nodig hebt staat niet vast gesteld; hoeveel gram wil je ervan af halen? Hoe meer licht, hoe hoger het gewicht. Dus 5 spaarlampen zullen je meer gram geven dan 3..
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            Ik las op de site waar ik ze besteld had dat er 500 gram af zou komen, maar ik realiseer me dat dit voor mij met mijn budget niet echt mogelijk is.
            Hoeveel gram zullen 8 spaarlampen me opbrengen? Want ik neem aan dat voeding etc. ook meespelen?

            Comment


              #7
              Hoeveel wat hebben je spaarlampen?


              Grtz
              420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
              Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door wieribieri View Post
                Ik las op de site waar ik ze besteld had dat er 500 gram af zou komen, maar ik realiseer me dat dit voor mij met mijn budget niet echt mogelijk is.
                Hoeveel gram zullen 8 spaarlampen me opbrengen? Want ik neem aan dat voeding etc. ook meespelen?

                ik denk dat ze 500 gram bedoel op 1 vierkante meter ja met bijf een 600 watter of iets dergelijks....

                maar als je bijf 5 planten hebt onder 120 watt aan spaarlampen dan je er bijf 80 gram ervanaf halen

                Comment


                  #9
                  ik vind dat hele dozen/plastic/lampen/vocht idee van jou ook niet zo geweldig.

                  ik weet natuurlijk niet oe graag je van je huis af wilt maar als jemet deze opstelling gaat beginnen voorspel ik niet veel goeds,

                  weinig opbrengst, en zeer veel brandgevaar, ik zou met zo'n kweekverhuisdoos mijn huis niet uitdurven als de lampen aanstaan.

                  maargoed, das mijn mening

                  een beetje hout kost je ook de hoofdprijs niet..

                  kijk eens naar mijn voorgroei hokje http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...art-t2122.html daar kan je ook 3 planten in groeien en bloeien en in totaal kostte dat kastje me nog geen 80 euro incl lampen tijdschakelklok fittingen reflectie enz enz

                  heb toen van 3 planten +- 50 gram gehaalt en van het knipafval nog 7 gram hash gemaakt



                  groet
                  Last edited by hobbyist; 9 February 2009, 17:35.

                  Comment

                  Bezig...
                  X