Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bureaulamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bureaulamp

    Korting op 420shop
    Hee, ik vroeg me af of twee bureaulampen (eentje van 80Watt, de andere 40Watt) ook kunnen dienen als verlichting voor mijn plantjes.
    Greetz

    #2
    Bij mij lukt het heel goed met een halogeen bureau lamp

    Combineer zoals ik spaarlampen en halogeen lamp, en tot nu toe lukt het wel goed.

    Peace

    Comment


      #3
      zou eerder deze vervangen door Spaarlampen of tl buizen deze even meer licht en minder warmte, uw verbruik licht ook een stuk lager ik gebruik 4 x 23 watt warmwit en spaarlampen en 1 tl coolwhite 18 watt. Gloeilamp geeft namelijk 10 precent licht en 90 precent warmte. Zijn dus 5 lampen en zit nog lager aan verbruik dan jij met je bureaulamp. Ben er bijna zeker van dat ik ook meer lummen heb.

      Comment


        #4
        SaRs, hoeveel spaarlampen gebruik jij dan?

        tdchil, hoeveel kost zo'n 1 tl coolwhite 18 watt? ik ben trouwens niet zo'n held in huishoudelijke klusjes etc., dus waaraan moet je zo'n spaarlamp dan bevestigen? want er zit alleen zo'n stuk staal dat je ergens in kan draaien.

        Comment


          #5
          Je spaarlamp draai je gewoon in de fitting waar nu je andere lamp inhangt (als dit dezelfde maat is he).Anders even een fitting gaan halen .TL buis +armatuur kost nog geen €10 in de doe het zelf
          Peace Out

          Last edited by StevOOOhh; 24 January 2009, 20:17.

          Comment


            #6
            heb de tl buis + armatuur+stekker gekocht voor 25 euro.
            De spaarlamp kan je in een lampenhouder draaien(zoals een lamp in de woonkamer of zo). vind je in de brico of bouwmarkt. dit verbind je met een elect. draad en dit verbind je met een stekker.
            Kijk naar je pm heb je een berichtje gestuurd
            Last edited by tdchil; 24 January 2009, 20:24.

            Comment


              #7
              Ik heb maar 3 plantjes he, een tl buis + spaarlampen is misschien een beetje veel of niet? Een tl buis is te groot voor mijn doos, dus ik ga alleen voor de spaarlampen. Hoeveel spaarlampen heb ik ongeveer nodig?
              Greetz

              Comment


                #8
                Ik heb 1 plantje onder 3 spaarlampen (totaal 40 W) en een halogeen bureau lamp (50W).

                Als je kijkt naar de grafieken voor spectrums van alle soorten lampen kijkt, dan blijkt dat het spectrum van een spaarlamp meer geschikt is (meer lijkt op dit van zonlicht) dan gloei/halogeen lampen. Als je een halogeen lamp combineert met spaarlampen dan heft dit de zwakke punten van de spaarlampen op (mbt spectrum).

                Het enige probleem hiermee is dat ze veel meer warmte dan licht produceren en dat bijvoorbeeld bij een 50W halogeen lamp er maar 8W ongeveer wordt gebruikt voor het licht en de rest wordt omgezet in warmte.

                Dus eigenlijk een onnodig verlies van energie (dus hoge kosten voor niks).

                Peace

                Comment


                  #9
                  Een spaarlamp vermenigvuldigt het aantal watt elektriciteit keer 5 tot 6. dit stond ergens op dit forum. Dat houdt dus in dat jij 220W + 50W op je ene plantje hebt staan.. Wist je dit al of niet?

                  Comment


                    #10
                    Wat je zegt klopt niet echt...

                    Een spaarlamp verbruikt 5 tot 6 keer minder als een gloeilamp die dezelfde lichtsterkte heeft.

                    Het effectieve verbruik is zoals ik zei 90 W + 35 W voor verwarmingselement

                    Peace

                    Comment


                      #11
                      ooh dan heb ik het verkeerd begrepen excuses
                      ik heb mijn kastje tegen de verwarming aan staan voor de warmte.
                      is die halogeen lamp dan nog steeds nodig?
                      groet

                      Comment


                        #12
                        de planten groeien naar elke soort lichtbron toe,,

                        maar je hebt een bepaald soort licht nodig om ook dikke toppen te creeren

                        ik zou dus zeggen, nee dat werkt niet

                        groet

                        Comment


                          #13
                          ooh okee, dan ga ik morgen wel even spaarlampen halen bij de hema of de blokker.
                          hoeveel spaarlampen dan voor m'n plantjes? ben van plan om SL'en van 24W te kopen.

                          groet

                          Comment


                            #14
                            Hoe meer spaarlampen hoe beter (Want hoe meer watt = hoe hoger de opbrengst).

                            Ik zou er minimaal 3 doen, zodat je elke plant mooi onder een spaarlamp kunt zetten
                            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                            Comment


                              #15
                              ik ga 8 23 watt spaarlampen halen voor 4 wietplanten.

                              1 spaarlamp kost tegen de 6 euro aan of 7 euro en een fitting kost 1.50

                              kijk wel nara kleurcode 827! ik heb ze gehaald bij de gamma.

                              Hoe groot is je box? 3 plante kan wel wat ruimte gaan vragen hea

                              bij de gamma hebbe ze ook tl + armatuur goede kleurcode voor groei (kleurcode 33) voor 6 euro, maakt niet uit of je een 18 watt of een 36 watt tl haalt allebei 6 euro alleen van 18 watt is 60 cm en die van 37 watt 120 cm

                              greetz

                              Comment

                              Bezig...
                              X