Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem ontkiemen/zaden bewaren!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Probleem ontkiemen/zaden bewaren!

    Korting op 420shop
    Hallo mensen,

    Ik heb volgens mij een probleem met het ontkiemen van me zaadjes maar weet het niet cker, ze staat nu een dag en zyn nog niet uitgekomen, het kan natuurlijk wat langer duren maar mijn vorige waren al binnen een paar uur ontkiemt.
    Ik heb ze tussen 2 natte watten liggen.
    Ik bewaar mijn zaden trouwens in de koelkast met wat folie er omheen zodat het niet nat word, is dit een goede opbergplaats of moet ik een andere plaats nemen?

    greetz,

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door toine123 View Post
    ze staat nu een dag en zyn nog niet uitgekomen, het kan natuurlijk wat langer duren maar mijn vorige waren al binnen een paar uur ontkiemt.
    zo binnen een paar uur dat is echt snel.
    1 tot 7 dagen is het gemiddelde dat een zaadje ontkiemd dus vrees maar niet en heb gewoon geduld.


    En nee de koelkast is geen goede plek denk ik zelf je kan ze beter gewoon ergens in een kamer (als het maar donker is) neerleggen het zaadje moet gewoon heel vochtig blijven
    en er mag wel een klein beetje zuurstof bij.
    bekijk ook dit topic
    http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...den-t2462.html

    Grtz Reub

    Comment


      #3
      Als je ontkiemt zoals het hoort moet je geduldig zijn, ken wel een week duren

      ik heb mijn zaden droog op kamer tempratuur liggen. ik weet niet wat beter is.
      ontkiemen ook op kamer temp.

      Edit: reub je was me net voor

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Nerub View Post

        Edit: reub je was me net voor
        hahaha ok yesss! nee hoor

        Grtz Reub

        Comment


          #5
          Oke bedankt! Dan hoef ik me dus niet druk te maken dat ze nog niet zijn ontkiemt!

          greetz

          Comment


            #6
            Zaden koel, luchtdicht en donker bewaren. Een donker bakje in de koelkast is dus ideaal..
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

            Comment


              #7
              ik dacht juist dat het een beetje warm moest blijven
              nou dan weet ik dat ook weer

              Grtz Reub

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door reub View Post
                het zaadje moet gewoon heel vochtig blijven
                Hou het maar lekker droog

                Comment


                  #9
                  Inderdaad, droog bewaren. Anders zullen ze allemaal al wortels hebben van 10 centimeter als je ze eruit haalt
                  [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                  Comment


                    #10
                    oke, bedankt voor alle reacties!
                    Me zaadjes zijn trouwens net open gescheurd en er komt bij 1 al een klein worteltje uit. Dat gaat dus helemaal goed komen!

                    greetz,

                    Comment

                    Bezig...
                    X