Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd i.v.m. E40 aansluitingen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp gevraagd i.v.m. E40 aansluitingen

    Korting op 420shop
    In't rood komt van een ander forum, hier gaat mijn vraag over...

    wattage divided by voltage will give you amperage.
    ie 200W / 240V = 0.8333A


    in mijn geval: 2x200W & 3x125W = 775W / 240V = 3.229

    no way do u need a 13 amp fuse with a 200watt enviro!!!
    It's an electronic ballast too with a low start-up surge, so even 5A is too high really.
    I run 3 x 200 watt enviros on a single 5A fuse. Never blown yet.

    u'll probably find that the 13A plugs came fitted with 13A fuses & whoever put them together cba changing them.
    Mebe u should inform whoever u bought it off that it should be fused lower.
    A 3 kw kettle or fan heater u would expect to be on 13A. Not a 200w light bulb

    *binge_ninja is running his on 3A & he's not complained yet.
    Don't forget, ur not only protecting urself against a dodgy bulb, ur also protecting an expensive bulb against dodgy power supply or wiring....
    Having the wrong fuse in could cost u a bulb.

    Ten eerste: wa is een 13A fuse? ik veronderstel gwn stopcontact?

    Uit deze uitleg hierboven af te leiden heb ik me mijn 5 enviro's (775W) dus zo'n 13A ding nodig. (of niet? want ik heb begrepen dat alles onder de 700W maar op 5A mag staan, moet ik dan inees voor die 75W extra naar 13A gaan?)

    Ten tweede: waar kopen jullie zo'n E40 aansluitingen want die kerel van den Brico bekeek mij nogal ask der achter vroeg...

    Ten Derde: Ik was van plan zelf iets in mekaar te vijzen, waardoor da ik dus met 5 apparte stroomkabels zit, kwou deze in een stekkerdoos van 5 te steken, vast te schroeven tegen mijn zelf gemaakt ding en dan die 1ne aanluiting van die stekkerdoos op nen timer te zetten...
    Wa is dan al die zever dat er bestaat rond die 13A 'fuse'... enz

    Allee kwil dus gewoon wa uitleg van mensen die da der iet van snappen

    Thnx & Grtz

    #2
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Helemaal met Flip Hasjkip eens, heb wel nog wat toevoegingen
      Ik zou wel een iets grotere zekering pakken, zeg 5A. Zowiezo is de netspanning 230, dan zou je op 3,37A uitkomen. En op het moment dat de lamp inschakeld heb je altijd een piek, dus zou je 3.3A zekering er zeker uitknallen.
      Ook valt het wel mee met dat verhaal van die gast, stel je hebt de boel fout aangesloten en er ontstaat kortsluiting, dan krijg je een stroomkring met bijna geen weerstand, waardoor de stroom die erdoor loopt vrijwel oneindig hoog kan oplopen, oftewel die 13A zekering zal er dan ook wel uitknallen hoor
      En je hebt ook nog je stoppenkast, die doet z'n werk ook goed (ik kan het weten haha, een fitting was kapot die dus sluiting veroorzaakte. Als ik hem instak vloog gelijk de complete groep eruit, verder was er niks aan het handje. Fitting gerepareerd, schakelaartje van de groep weer omhoog en hij werkte gewoon )

      Edit: en inderdaad even erop letten dat je timer dat wattage aankan, dan moet het helemaal goedkomen.

      Comment


        #4
        jaja bedankt voor de uitleg al tot hier toe mensen...
        Ben net terug van Alien, daar hebben ze me verder geholpen met zo'n schakelkast 6x 400W met timer dus das al dik in orde dan... moetk alleen nog die zekering eens bekijken.

        Thnx & Grtz

        Comment


          #5
          deze kan dus opslot ?

          Comment


            #6
            kheb de e40 fittingen besteld dus voor de liefhebbers zijn die in huis.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door alien View Post
              kheb de e40 fittingen besteld dus voor de liefhebbers zijn die in huis.
              Cva laat maar weten as je ze binnen hebt...

              @ Darkies: Hup hup, slot erop

              Comment


                #8
                en ze zijn binnen

                Comment


                  #9
                  Slotje erop dan maar
                  Veel gestelde vragen over het forum

                  JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                  420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                  Comment

                  Bezig...
                  X