Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heeft het TOPPEN ook nadelen???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Heeft het TOPPEN ook nadelen???

    Korting op 420shop
    Hey Growers,

    Ik vroeg me eens af ... Ik heb inmiddels het toppen beetje onder de knie als leek,
    maar heeft het ook nadelen? Ik heb gezien door te toppen dat je de enkel de hoofdtop
    kan verdubbelen... bredere plant met meer blad en gram wat vraagt om ruimte om te groeien.
    Of is het enige nadeel dat je de plant niet goed topt en dood gaat??!

    Succes iederss

    #2
    Re: Heeft het TOPPEN ook nadelen???

    Je plant zal niet doodgaan hoor. Het blijft onkruid het toppen overleven ze wel.

    Comment


      #3
      Re: Heeft het TOPPEN ook nadelen???

      Kan me bijna niet voorstellen dat je verkeerd kan toppen maar doe je het in de bloei knip je je hoofdtop weg dat lijkt mij het enigste wat er kan gebeuren.
      Verder heeft toppen in mijn ogen alleen maar voordelen. Ik heb nu een paar oude moeders die staan af te bloeien die zijn zon 6x getopt over de gehele plant hierdoor hou je wel kleine topjes over(wel heel veel)
      Hierdoor lijkt mij de kans op rot ook stukken kleiner aangezien je niet van die achtelijk grootte toppen hebt.

      Gewoon lekker toppen als je de ruimte hebt.

      greets

      Comment


        #4
        Re: Heeft het TOPPEN ook nadelen???

        Nadeel is dat elke keer toppen je een paar dagen stilstand kost.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Heeft het TOPPEN ook nadelen???

          sommige soortjes houden er helemaal niet van om getopt te worden al zijn dit er maar heel weinig en natuurlijk bijna alle soorten autoflowers vinden het ook niet leuk.

          Comment


            #6
            Re: Heeft het TOPPEN ook nadelen???

            Correctie chin Chan, k'heb nog geen af's gehad die niet goed reageerde op toppen....
            Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

            Comment


              #7
              Re: Heeft het TOPPEN ook nadelen???

              ik heb een autoflower die getopt is, en er niet bepaald beter op reageerd.
              integendeel ze staat al een goed paar aantal dagen stil..
              terwijl haar niet getopte zusje nu al volop in de bloei is

              Comment


                #8
                Re: Heeft het TOPPEN ook nadelen???

                autoflowers kun je idd toppen, al doen veel mensen dit niet in verband met het korte leventje wat een auto heeft.
                het is wel mogelijk tho, en ik heb er al mooie resultaten mee gezien ook.
                maar moet eerlijk zeggen dat ik zelf de auto's nooit top, de normale planten wel omdat het struiken moeten worden hiero in de tuin ivm de hoogte

                Comment


                  #9
                  Re: Heeft het TOPPEN ook nadelen???

                  Die stilstand na het toppen is meestal de oorzaak van te vroeg toppen. Als de groeischeutjes op de node die je wil gaan toppen ongeveer een cm lang zijn dan groeit die veel sneller weer verder dan als de groeischeutjes minuscuul zijn.

                  Enige nadeel vind ik dat je een stukje tijd kwijt bent met toppen, maar je krijgt er 2 stengels voor terug


                  Sent from Tapatalk

                  Comment

                  Bezig...
                  X