Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spaarlamp 105 watt vraag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spaarlamp 105 watt vraag

    Korting op 420shop
    Hey beste forumleden,

    Ik kwam deze studio-spaarlamp toevallig tegen op het internet. Het is een daglicht lamp met kleurtemperatuur 6400k (dichtbij genoeg bij de 6500k voor groei neem ik aan?) Link hier: link
    Wou twee stuks hiervan halen voor de groei van een plant (of is eentje genoeg?) om ze vervolgens evt. buiten te laten bloeien. Of met dezelfde lampen in 2700k te bloeien

    Iemand enig idee of ik hier nog een speciale fitting voor nodig heb, die de 105watt (of 210 watt) aan kan; Of kan dit in principe gewoon in elke E27 aansluiting?

    thanks

    #2
    Re: Spaarlamp 105 watt vraag

    Die spaarlamp past gewoon in iedere E27 fitting. Het zijn wel behoorlijk grote lampen dus ze passen wel in de E27 fitting maar niet in ieder willekeurig bureaulampje. 6400Kelvin is idd voor de groei prima. Voor de bloei draai je er dan beter een 2700 kelvin in.
    Licht is gewicht dus hoemeer licht er op het bladoppervlakte kan vallen hoe meer je zult gaan oogsten. Bij een SL lamp liggen de verhoudingen ongeveer op 0,5 gram/watt voor een eerste keer. Een gevorderde kweker die zijn bladerdek mooi in scrogg weet te zetten kan onder Sl echter ook tot tegen de 1 gram/watt halen.

    Zulke lampen hang je het beste horizontaal op met een reflector erboven en dan 5 cm van de plant af.

    In de afdeling microkweken zul je meer als genoeg goede voorbeelden kunnen vinden van hoe andere mensen onder deze spaarlampen kweken.

    Succces.

    Comment


      #3
      Re: Spaarlamp 105 watt vraag

      Interresant en goedkoop, ben benieuwd!

      Comment

      Bezig...
      X