Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekvraag led

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekvraag led

    Korting op 420shop
    Goedemiddag beste medekwekers
    Ik heb een super lemon haze staan van ongeveer 2maandjes. ik heb deze in een hok van 1m hoog x 1m lang x 0,55 diep staan.
    Ik ben begonnen met tl 3buizen (2xwarm 1x cool white) maar ze groeide niet echt fijn dus heb ik deze led lamp gekocht van 120W nu is de vraag hoe hoog kan ik deze boven mijn super lemon haze zetten? En hoelang zou deze nog moeten staan kan ik deze nog in een spaciekuip zetten met 80liter cocos potgrond of ben ik daar een beetje laat mee ??

    Mvg
    uploadfromtaptalk1466952226384.jpguploadfromtaptalk1466952233437.jpguploadfromtaptalk1466952240804.jpg

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
    Attached Files

    #2
    Re: Kweekvraag led

    led altijd minimaal 20 cm
    sigpic
    LED there be light

    Comment


      #3
      Re: Kweekvraag led

      mijn led hangt op 30 a 35cm

      Comment


        #4
        Re: Kweekvraag led

        Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er nu voorstaat met de led lamp en het groen?

        GRTZ KAYA
        HOME WEED HOME

        Comment


          #5
          Re: Kweekvraag led

          Ben ook wel benieuwd. Die led lamp kost volgens mij nog geen 40 euro bij ali?

          Ben zelf van plan ooit over een paar jaar (als ik een eigen benedenhuis heb) met cob led's aan de slag te gaan. Mis alleen nog een draai-tappenset en soldeerset en wat aluminium hoekprofielen. De cpu koeler, lampjes, bedrading, converter en pc voeding heb ik al.

          Alleen ga ik er tabaksplanten onder zetten. Wietplanten bewaar ik wel voor de natuur buiten..

          Maar ik ben weer egocentrisch aan het raaskakelen... Werkt de 120w led lamp een beetje goed?

          Comment


            #6
            Re: Kweekvraag led

            Heb waarschijnlijk dezelfde lamp hangen. Ondertussen begrepen dat LED nog niet helemaal geschikt is als hoofdverlichting.
            Ben benieuwd wat t bij jou doet; heb er zelf pl-c lampen bij geplaatst (nu nog 840 maar dit wordt 865).
            Ben erg benieuwd naar jouw bevindingen.

            GRTZ KAYA
            HOME WEED HOME

            Comment


              #7
              Re: Kweekvraag led

              Je kan de ene led niet met de andere vergelijken naar kweken toe.
              Idem voor gasontladingslampen.
              Er zijn gewoon minder bedrijven die "grow" op hun gasontladingslamp zetten i.v.m. bedrijven die "grow" op hun led diode paneeltjes zetten.
              COB LED growers hebben nu reeds lang genoeg bewezen - op vele forums en in genoeg talen - dat hun type van LED wel degelijk geschikt is als hoofdverlichting.
              Je moet natuurlijk wel het verschil kennen tussen relatief objectieve growreports en vervloekte productplacement growthreads met gestoorde fanboys.
              Datum en bronnen checken is ook altijd iets goed als je dan toch eens schikt te googlen en te lezen.

              Comment


                #8
                Re: Kweekvraag led

                Wat veelal worden toegepast zijn de volgende afstanden van plant top tot LED lamp;

                120Watt = 20-40CM
                240Watt = 30-60CM
                300Watt = 30-75CM
                450Watt = 40-75CM
                600Watt = 60-90CM
                900Watt = 90-105CM
                Ad usum proprium!

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekvraag led

                  Tot led lamp?

                  Waar haal je dit vandaan
                  Dit komt meer op hps afstanden dan op die van led hoor....

                  Led heeft geen stralingswarmte he.

                  Ik persoonlijk zou bij welke led lamp dan ook beginnen op 40 cm afstand en elke week a 2 weken 5 cm omlaag.

                  Zou me niets verbazen als je uitkomt op tussen de 20 en 40 cm ... voor bijna alle Led lampen

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweekvraag led

                    Oorspronkelijk geplaatst door ikhebeennaam View Post
                    Tot led lamp?

                    Waar haal je dit vandaan
                    Dit komt meer op hps afstanden dan op die van led hoor....

                    Led heeft geen stralingswarmte he.

                    Ik persoonlijk zou bij welke led lamp dan ook beginnen op 40 cm afstand en elke week a 2 weken 5 cm omlaag.

                    Zou me niets verbazen als je uitkomt op tussen de 20 en 40 cm ... voor bijna alle Led lampen
                    Wilt alleen niet zeggen dat een hoge wattage LED lamp dicht bovenop de plant kan worden gezet met hetzelfde afstand van plant tot lamp als met een lagere wattage lamp. Hangt van een aantal factoren af zoals de ruimte etc. Maar dat tussen de 20 en 40 cm is wel een veelvoorkomende afstand zeker bij micro kweekjes. Ik ben pas gaan zoeken naar de mogelijkheden met een led lamp voor mijn eerste micro kweekje en heb het meeste informatie verschaft op de volgende site; http://www.dormgrow.com/grow-tips-for-led-grow-lights

                    Van de site afkomstig.
                    Keeping the proper distance between your LED grow lights and your plants is important to robust photosynthesis and growth. Your LED grow light provides the wavelengths of light your plants need for growth and flowering. G8LED grow lights are formulated to the photosynthetic activation radiation (PAR) wavelengths necessary for plant growth. Plants will reach for the much coveted light source just like they grow towards the sun in outdoor conditions. The general rule of thumb is to increase the distance between the top of the plants’ canopy and the light source as the light becomes more intense. This means that hydroponic LED grow lights of different power ratings will perform best at different distances. The 240 Watt LED Grow Light should be 16-30 inches from the top of the canopy. Larger lights such as the 450 Watt LED Grow Light should be lowered around 20-30 inches from the top of the canopy. More intense lights such as the 600 Watt LED Grow Light shold be kept at 24-26 inhes & the 900 Watt LED Grow Light should be kept 26-42 inches from the top of the canopy of your plants. Since LEDs do not emit great amount of heat like MH/HPS systems, you can better regulate the room temperature and the temperature immediately below your light. Ambient room temperature can be 82 degrees instead of 72 degrees during lighting and can go as low as 60-65 degrees when the lights are out. Be sure to use less water than you would normally use as LED lights emit much less heat than conventional methods. Wait until your soil is a little bit dry before watering again. You should also use 30% less nutrients as compared with MH/HPS when growing with LEDs
                    Ad usum proprium!

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweekvraag led

                      Ok duidelijk idd

                      Comment

                      Bezig...
                      X