Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekkast in elkaar zetten.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekkast in elkaar zetten.

    Korting op 420shop
    Hallo, nu mijn 2e buitenkweek in een kas bijna klaar is wil ik voor de hobby deze winter een kweekkast gaan maken.

    Ik heb bij mij op zolder nog een oude kledingkast staan ( laten staan door de vorige bewoners)
    Deze kast is 76 breed- 58 diep en 136 hoog.

    Ook zit hier een houten staaf aan waar je je kleding aan op kan hangen ( evt makkelijk voor de lampen )

    Nu is mijn doel om met zo min mogelijk een plantje te laten groeien.
    Ik heb thuis nog een aantal rollen silver isolatie liggen voor onder je laminaat, daar wil ik de kast mee gaan bekleden.

    Als lampen wou ik graag spaarlampen gebruiken, en zelf een kap maken.

    Ik had het idee om als in en uitlaat van lucht 2 pc fans er in te zetten.
    Maar vraag mij af of dat genoeg is voor zon kast.

    Weet iemand ook evt waar ik armaturen kan halen waar ik 2 of meer spaarlampen in kan draaien ?

    Heb al veel rondgelezen hier op het forum en wil het op deze manier gaan doen.
    Voor het elektrische gedeelte zal ik nog wel wat info vragen ( ben ook maar kok dus niet zo technisch )

    Hier nog een foto van de kast.



    Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

    #2
    Re: Kweekkast in elkaar zetten.

    De bedoeling is om hier 1 of 2 amnezia hase AF in te gaan kweken aangezien ik deze nog heb liggen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Kweekkast in elkaar zetten.

      En wat denk je aan geur te gaan doen?
      Waarom niet een simpel buiszuigertje en koolstoffilter
      En t neon lampjes.

      Maar verder goed id man.

      Comment


        #4
        Re: Kweekkast in elkaar zetten.

        Daar heb ik inderdaad ook naar zitten kijken.
        Maar welke buiszuigers zijn goed genoeg om het door een filtertje te krijgen ?

        Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

        Comment


          #5
          Re: Kweekkast in elkaar zetten.

          Zolang je een afzuiger gebruikt die ongeveer evenveel zuigt als dat je filter aan kan in kubieke meters zit dat wel goed.

          En hoeveel wattage je aan licht hebt gebruik je als uitgangspunt voor je afzuiging.

          Met hps denk je met 250 watt aan 250 - 350 m3 afzuiging

          Dus die paar spaarlampen en jouw kastje zullen wel genoeg hebben aan iets dat 150 m3 afzuigt en filtert
          Heb je altijd wat speling met warm weer enzo.

          Persoonlijk zou ik als je in die richting wil blijven met je licht
          T neon aanraden
          Tuurlijk is er zat veel beter maar dat kost ook meer

          Maar prijs kwaliteit verhouding kun je volgens mij beter een setje t neon 55 of 75 watt voor de groei en eentje voor de bloei kopen dan dat je bergen spaarlampen op moet gaan hangen. Maar das gewoon mijn mening
          Als je al een stel spaarlampen hebt is dat ook goed natuurlijk

          Let wel op de kleurcodes voor groei en bloei he

          Ik zal wel de hoon van veel mensen over me afroepen.
          Maar als je op de site kijkt van dingen als complete kweektent kopen. Zie je vanzelf wat je zelf nog nodig hebt en dat ga je gewoon zo goedkoop mogelijk bij elkaar zien te krijgen.

          Succes
          Kweken is gewoon leuk
          Soms en vooral in het begin is het ff hoofdbrekens maar dat hoort erbij he. Daarna komt de voldoening van een goed gelukte kweek

          Comment


            #6
            Re: Kweekkast in elkaar zetten.

            Bedankt voor de tips en de info!

            Ik heb besloten om het eerst met spaarlampen te gaan doen.
            Vooral om te kijken hoe de kast het doet.

            Vind het zonde om allemaal dingen aan te gaan schaffen en dan er achter komen dat het een soepzooitje is

            Ook lijkt het me een uitdaging om gewoon met spaarlampen wat ervaring op te doen en natuurlijk ook de kosten binnen de perken te houden.
            ----------------------------------------------------

            Ben net even wezen shoppen en heb vanalles opgehaald.

            Ik heb 2 kettingen op een plankje gemaakt waar ik de lichten aan ga hangen.
            Ik begin met 3 x 1460lm 24 watt spaarlampen.
            Ook maak ik zelf een kap van 3 grote blikken monster xD
            (Ergens gezien hier op het forum)

            Doormiddel van de ketting over het hangrek in de kast kan ik de lampen hoger en lager plaatsen.

            Heb ook gelijk een universele adapter gehaald die ik ga koppelen aan de inlaat (pc fan)
            Ik hoob doormiddel van de voltages te veranderen de fan te kunnen controleren.

            Ik zal hier later nog wat fotos bij zetten.

            Wel zit ik nog te twijfelen tussen 2 kleine potjes met de AF er in of 1 grotere pot.
            Iemand een idee wat eigelijk minimaal is ?



            Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

            Comment


              #7
              Re: Kweekkast in elkaar zetten.

              Ik zou voor twee gaan vanwege de speling die je dan hebt en niet te groot laten worden. En lekker een scrog doen. Dan haal je het meeste eruit. Leuk projectje. Denk aan lichtsluizen bij de in en uitlaat.
              Succes, Ron

              Comment


                #8
                Re: Kweekkast in elkaar zetten.

                Ben benieuwd hoe en wat,dus ik schuif lekker aan. Zo'n kast wil ik gebruiken voor te drogen.
                Heb die hier op zolder ook nog 1 staan namelijk....en al mooi naast de schoorsteen haha.
                Ik zelf heb root pouch potten van 11 liter,maar zoals Ron zegt....ga voor twee apart.

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekkast in elkaar zetten.

                  Welkom ripabrucy!

                  Zou dit een goed afzuigsysteem zijn voor mijn kast ?
                  https://desjop.nl/nl/a/combinaties-a...7#.V8S0WnR1HqA

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweekkast in elkaar zetten.

                    Die is bij mijn weten iets aan de lichte kant....maar eej ik ben ook nog een noob wat dat betreft

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweekkast in elkaar zetten.

                      Leuk project ripabruce.
                      Over de afzuiger van desjop is bijna altijd krachtiger dan pc fan spreek uit ervaring.
                      De pc fan kunnen moeilijker druk opbouwen om de lucht door de filter te jagen.
                      Maar het is wel te doen koop dan de pc fan met de grootste luchtverplaatsing.

                      Ook zou ik 2 plantjes doen.

                      knutsel ze nog en als je vragen stel daarvoor is de forum.

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweekkast in elkaar zetten.

                        Hee deze ga ik ook volgen
                        denk je er aan dat combie hout en hoge lv
                        dikwijls voor schimmel zorgt

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweekkast in elkaar zetten.

                          Volgens mij zijn die afzuigertjes niet zo erg goed.
                          Maar ik heb dat alleen van lezen. Geen ervaring mee.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweekkast in elkaar zetten.

                            De kast is volgens mij net hoog genoeg voor hazen, indien je zeer vroeg lst en toppen/fimmen toepast.
                            Scrogje doen is natuurlijk ook een optie. Als je amnezen te enthousiast aan het strekken gaan zou je wel eens in problemen kunnen komen.
                            Zelfs met lampjes die er zo dicht op kunnen.
                            Genoemde lampjes hebben ook maar een beperkte dieptestraling, wat dan ook een extra reden is om beter voor scrog of intense lst te kiezen.

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweekkast in elkaar zetten.

                              @ haze smoker welkom!
                              @ tjirp, heb dat in mijn buitenkweek nooit hoeven doen
                              Maar zal dat inderdaat in de kast wel moeten gaan doen.

                              Beetje ervaring opdoen met toppen enz kan nooit kwaad, dat is ook 1 van de redenen dat ik dit wil gaan doen.

                              Ben gister avond even aan de knutsel gegaan, en de inlaat is nu klaar.
                              Ik heb een pc fan op een 12 v verstelbare adapter gemaakt.

                              Door de voltages te veranderen kan ik de fan harder en zachter zetten.
                              Ook heb ik de lampen alvast klaargemaakt.

                              Vandaag ga ik bezig met de laatste 2 halve liters op te drinken en daar de reflectie kap van te maken ^^



                              Iemand trouwens nog een goede fan controller liggen of tips voor een betaalbare voor de afzuiging ?

                              Denk trouwens wel dat ik voor de kleine buisventilator ga van desjop + filter.

                              Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

                              Comment

                              Bezig...
                              X