Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

water

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    water

    Korting op 420shop
    hey ik ben voor het eerst begonne met een plantje te kweken
    nu heb ek men zaadjes ontkiemd en in de grond gestopt
    ze zitte nu met 5 zaadjes bij elkaar in een 2liter bakje van ijscream
    met onder elk zaadje een gaatje voor water weg te late lope
    nu is men vraag hoeveel water mag ek ongeveer geven en op welke momenten van de dag

    grtz en zeker al THX

    #2
    Re: water

    ik zou beginnen met alle zaadjes in losse potjes doen en in het begin klein beetje (ik doe altijd een half shotglaasje aan elk zaadje) ongeveer 3centiliter per zaadje elke dag soms ook minder maar dan voel ik altijd even aan de grond of het nat genoeg is

    Comment


      #3
      Re: water

      ja vanaf ze boven komen een centimeter ofzo komen ze elk in zo een pot te staan

      Comment


        #4
        Re: water

        Cannabis heeft het niet graag nat, hier moet je op gaan letten,
        Liever wat droog staan dan te nat... Maak niet dezelfde fout als sommige door je zaadjes te gaan verzuipen. Ook in een later stadia weinig water geven...

        Wat ik meestal doe is de grond die ik ga gebruiken een tijdje ervoor vochtig maken niet nat.
        Hier dan de zaadjes in planten, ongeveer 0.5 cm diep en dan dagelijks met de plantenspuit vochtig sproeien...
        She gives me the Blues ...

        Comment


          #5
          Re: water

          5 in 1 pot dat word trubbel de worteltjes zullen door elkaar groeien en bij over potten loopje grote kan dat je alles kapot maakt beter pot je ze nu over in eigen potjes
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: water

            ah oke ik ga kijke om ze morge dan allemaal over te poten in van die bakjes
            maakt het veel uit op welk uur van de dag je ze water geeft? doe het nu als ik lichten aansteek en als ik ze uitdoe heel klein beetje als ze te droog staan! is dit goed of niet?

            Comment


              #7
              Re: water

              Zijn dit al plantjes of nog altijd zaadjes...
              Anders leg je de zaadjes tussen keukenpapier dat je nat maakt, dit keukenpapier stop je dan in een plastiek zak...zo heb je meer controle over de te kiemen zaadjes...
              Nadien plant je het gekiemde zaadje pas.
              En het maakt niks uit wanneer je ze water geeft..iedereen heet zo zijn manier en tijd.
              She gives me the Blues ...

              Comment


                #8
                Re: water

                Volgens dit topic van haze"o"lator kun je het beste water geven 2 uur na het ontsteken van de lamp

                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-t3667.html%5D

                Oorspronkelijk geplaatst door topic haze"o"lator
                2. Zorg dat je je cellen niet beschadigt.
                Geef daarom pas water als de plantverdamping op gang is. (dus ongeveer 2 uurs minimaal nadat de lamp aan is gegaan)
                Doe je dat niet dan neemt de plant wel het water op (osmose!) maar kan hij het niet verdampen!
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #9
                  Re: water

                  @Freebird

                  heb mijn zaadjes allemaal laten ontkiemen in filmrolletje en derna onder de grond gestoken
                  ze staan wel ng nie boven de grond, ze hadde alleen da klein wit stengelke toen ek ze onder stak

                  Comment


                    #10
                    Re: water

                    Wat vooral telt als ze nog niet boven zijn is een vochtige omgeving.
                    Grond mag iets natter zijn dan normaal en je kan best een propegator gebruiken.
                    Hoef je niet speciaal te kopen, een stuk doorzichtig plastiek over je potten doen help ook goed. Dit tot dat de plantje hun kopjes boven hebben, dan verwijder je de plastiek.
                    en kunnen ze onder de lamp.
                    She gives me the Blues ...

                    Comment


                      #11
                      Re: water

                      ah oke thx freebird ze staan nu al onder de lampen, maar ga wel plastiek boven mijn potten doen

                      Comment


                        #12
                        Re: water

                        der zijn er al 4mooi boven gekomen en zijn +/- 1,5cm.
                        maandag achter nieuwe potgrond en dan alle 4overpotte in 3l potten.
                        tot hoe groot kunne ze in die potjes blijven?
                        aja en vanaf da ik pic's heb een kweekverslagje

                        Comment


                          #13
                          Re: water

                          Ze kunnen nu wel een paar dagen in deze potjes blijven,
                          Plastiek er af? anders wel doen.
                          Ik zou ze dadelijk in 5 liter potten zetten en dan nog het liefst 4kante.
                          Hoe meer plaats de wortelen hebben om te groeien des te beter.
                          She gives me the Blues ...

                          Comment

                          Bezig...
                          X