Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

effectief belichting 36 watt tl?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    effectief belichting 36 watt tl?

    Korting op 420shop
    Hoeveel m2 belicht een 120cm 36 watt tl eigenlijk??
    niet erg veel natuurlijk, maar mischien weet iemand het precies?
    Ik heb op zolder nog een hok over en daar wil ik 4x 36 watt tl in gaan hangen.
    in mijn andere hok komt een 600 watt hps.

    Grtzz...

    #2
    Re: effectief belichting 36 watt tl?

    4X 36 wat tl is ruim voldoende voor voorgroei, stekken en moederplanten. Ik neem dat je dan afbloed onder de hps

    Comment


      #3
      Re: effectief belichting 36 watt tl?

      Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
      4X 36 wat tl is ruim voldoende voor voorgroei, stekken en moederplanten. Ik neem dat je dan afbloed onder de hps
      Nee ik ga niet afbloeien onder hps, ik heb 2 hokken op zolder, 1 hok wil ik gaan gebruiken voor hps, maar daar ben ik rustig mee bezig, moet nog aantal dingen kopen afzuiger enz.

      in het andere hok(je) wil ik alvast een paar volledige tl kweekjes gaan draaien, om een beetje ervaring op te doen.
      ik heb al een hoop info verzamelt over hps lampen, en nu ben ik een beetje info aan het verzamelen over tl.

      Maar ff terug op de vraag, denk zelf dat een tl niet zoveel m2 belicht, dus gewoon maar recht onder de tl zetten neem ik aan?
      Ga met 4x 36 watt werken, dus was van plan om 4 of 5 plantjes onder 2x 36 watt tl te zetten.
      dus 10 plantjes ofzo.

      Grtzz..

      Comment


        #4
        Re: effectief belichting 36 watt tl?

        Jeps recht onder de tl 3 tot 5 cm afstand. tl verliest snel aan intensiteit.

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: effectief belichting 36 watt tl?

          Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
          Jeps recht onder de tl 3 tot 5 cm afstand. tl verliest snel aan intensiteit.

          Grtz
          Wat bedoel je eigenlijk met intensiteit??
          Ben nog maar een groentje met de binnenkweek.....

          Thanx..

          Grtzzz.....

          Comment


            #6
            Re: effectief belichting 36 watt tl?

            De stralingsdiepte van TL lampen is vrij laag, kort op de lamp is er veel bruikbaar licht, maar dit gaat zeer snel achteruit naarmate je van de lamp af gaat, dit is ook wat monty bedoelt
            sigpic
            Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

            Comment


              #7
              Re: effectief belichting 36 watt tl?

              idd mr 3ppozz

              Comment


                #8
                Re: effectief belichting 36 watt tl?

                Okey thanx gasten...
                Hebben jullie mischien nog meer tips voor het kweken onder tl?
                dingen die je echt moet weten voor je begint?

                Grtzz..

                Comment


                  #9
                  Re: effectief belichting 36 watt tl?

                  Omdat het tl licht snel in intensiteit afneemt en dus weinig dieptestraling heeft (licht vals niet ver door het bladerdek) is het verstandig om te gaan scroggen. zodat alle toppen maximaal van het licht kunnen profiteren. Verder is het verstandig om je eens te verdiepen in de verschillende kleurcodes (lees, welk lichtspectrum straald de tl uit). $ir_smoke_allot heeft daar een heel informatief toppic over gemaakt.

                  Gebruik de zoekfunctie dan kom je al een heel eind.

                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: effectief belichting 36 watt tl?

                    Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                    Omdat het tl licht snel in intensiteit afneemt en dus weinig dieptestraling heeft (licht vals niet ver door het bladerdek) is het verstandig om te gaan scroggen. zodat alle toppen maximaal van het licht kunnen profiteren. Verder is het verstandig om je eens te verdiepen in de verschillende kleurcodes (lees, welk lichtspectrum straald de tl uit). $ir_smoke_allot heeft daar een heel informatief toppic over gemaakt.

                    Gebruik de zoekfunctie dan kom je al een heel eind.

                    Grtz
                    Klopt, dat had ik allemaal al gelezen, alleen kan ik niet precies vinden wat scroggen precies inhoud, of is dit gewoon een ander woord voor toppen?
                    dat heb ik wel bij mn buitenplanten gedaan..

                    grtzz..
                    Last edited by bigbang; 13 July 2009, 16:44.

                    Comment


                      #11
                      Re: effectief belichting 36 watt tl?

                      Bij scroggen lijd je de plantjes door een net of gaas zodanig dat alle toppen gelijkmatig over het net verdeeld worden.

                      Hier staat een hele mooie videoreeks over een tl kweek waar scroggen word toegepast.



                      Andere videos van deze gebruiken is het vervolg.

                      Grtz

                      Comment

                      Bezig...
                      X