Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dîepvriezer als kweekhok?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

dîepvriezer als kweekhok?

Korting op 420shop
    dag beste mensen,

ik was eens aan het denken geweest om mijn eigen microkweek projectje op te starten.
    nu had ik een waanzinnig idee.of het een goed idee is laat ik aan jullie over??

ik zat te denken om een oude grote diepvriezer(sta model) om te bouwen tot kweekhok.
    nu denken jullie vast waarom een diepvriezer

1 : is goed geisoleerd??
    2 : is pikkedonker
    3 : is wit aan de binnenkant.

nu is mijn vraag aan jullie : heeft dit project kans tot slagen??

mvg,

Frisko

Re: dîepvriezer als kweekhok?

Als je afzuiging van oude en aanvoer van verse lucht hebt lijkt me dit een prima kans van slagen hebben.
    sigpic
    Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

Comment

dat lijkt me geen probleem.
      klokboor kan ik wel mee overweg en afzuiging is helemaal geen probleem daar ik ventilatie systemen plaatsen als werk doe

Comment

Ik zou zeggen, schiet de kist in alle staten en maak een klusverslagje voor ons
        sigpic
        Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

Comment

goed idee lijkt mij

Comment

ja alleen moet het wel een redelijk grote zijn.
            heb net mijn diepvries vanbinnen opgemeten en de maten van mijn diepvriezer zijn:
            90 hoog
            30 diep
            50 breed

lijkt me dat die vriezer wel een beetje groter mag zijn als die ik hier heb staan,toch?

Comment

Dat ligt eraan hoeveel planten je erin kwijt wil natuurlijk.

In zo'n ruimte kun je er max 2 in kwijt denk ik.

Tenzij je ze wil gaan dwarfen, dan kan er misschien nog 1 bij.

Comment

nouja,ik doe het eigenlijk om mezelf van "gratis" wiet te verschaffen.
                dus ik denk voor eigen gebruik dat zo een 3 plantjes wel moet volstaan??

ik rook een gemiddelde van +-1gr per dag. in de weekends ongeveer 2gr.
                nu draag ik ook veel geld naar de coffeeshop dus lijkt me dat het met een eigen hokje goedkoper kan.
                Last edited by CannaVis; 31 July 2009, 15:31. Reden: aanpassing

Comment

Ik zou het zowiezo proberen.Die 3 punten die jij opnoemt zijn ideaal voor een kweekkast. Als die ventilatie in orde komt, heb jij volgens mij een mooi kastje
                  [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

ok,en met wat voor lamp zou ik dan moeten gaan werken???

een 250 watt hps(afhankelijk van de grootte van het hok natuurlijk) of gewoon voor spaarlampen icm TL gaan???

Comment

Ik verwacht dat je een enorme afzuiging moet hebben als je n HPS lamp in zo'n geïsoleerde ruimte plaatst.. Ook moet zo'n lamp een redelijke afstand tot de planten hebben, zo hou je niet veel hoogte over en zul je je plantjes klein moeten houden of ze verbranden.

Persoonlijk zou ik gaan voor een kruising tussen spaarlampen + TL buizen, TL buizen blijven vrij koud en belichten een groot oppervlakte, en spaarlampen zullen de temperatuur dan wel in orde houden

Comment

zon zware afzuiging lijkt me geen probleem(kan aan alle maten,geuren,kleuren komen dus)
                        dan lijkt het me eerder moeilijker worden qau aanvoer van verse lucht?(denk aan vaccuum trekken)
                        hoewel ik nog een heel deel pc fans heb van 1600 en 1800 rpm/120mm

dan nog een klein detail : een diepvries die niet aan staat(koud is) trekt die deur ook nog vaccuum? neen toch?
                        dus zou ik eventueel nog een slot moeten voorzien...

maar dus als ik uitkijk voor een grotere en hogere diepvries dan zou die 250 watt hps wel kunnen?

ik zal eerst maar eens uitkijken naar een diepvries en dan verder gaan op hetgeen wat erin moet.
                        lijkt me een beter plan...
                        Last edited by CannaVis; 31 July 2009, 16:17. Reden: vraagje erbij gezet

Comment

"maar dus als ik uitkijk voor een grotere en hogere diepvries dan zou die 250 watt hps wel kunnen?"

Lijkt mij wel , mits je die afzuiging + dat probleem van vacuüm trekken in orde krijgt

Comment

lees mijn laatste post nog eens
                            vraagje erbij gezet maar je was me te snel af

Comment

Je bedoelt hoe die deur sluit? Volgens mij is dat niet dmv vacuüm, maar gewoon een magneetje in de deur en in de kast zelf.

Comment

Bezig...
                              X