Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

led verlichting kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    led verlichting kweken

    Korting op 420shop
    hey mede-kweker
     
    ik ben nu al een tijdje aant onderzoek aant doen om te gaan kweken met led
     
    het eerst wat overal tegen kom zijn de genaamde growled ( de blauwe en rood gekleurde leds )
    maar deze zijn vreselijk duur en produceren niet veel licht eigelijk
     
    dus ik ga het anders aanpakken , ik ben op zoek gegaan naar warm wit led verlichting en gevonden
    nu wilde ik het volgende gaan doen : (maar ben niet helemaal zeker als ik het goed doe zo, daarom tot jullie mening ook eens wil horen)

    ik ga/wil 6 (warm wit ) led spots halen, ( per led spot zitten er 80ledjes)
    de gegevens per spot in verband met lichtsterkte is :



    Lichtkleur= Warm wit (3200-3500 Kelvin)

    dit allemaal x6
     
    of zou ik beter deze lampen halen met deze gegevens ? zou dit goede resultaten opleveren, of zou ik iets moeten veranderen van aanpak ? wat is jullie mening ?

    ( maar 1 ding staat vast : ik ga het in iedere geval proberen, ook al zullen er twijfel zijn. Dan kan iedereen teminste het echte effect zien op de planten,
    over ongeveer een maand zal ik een kweekrapport opstellen, )

    greetz dream-X
    Last edited by dreamX; 13 August 2009, 02:41.

    #2
    Re: led verlichting kweken

    ow ja
    ben benieuwd hoor interesseert me wel
    heb ook naar die spots zitte kijken. optie 1 is voor bloei weg genoeg. maar ik zou led nu nog combineren met gangbaar licht. tl, sl, of hps

    maar wel interessant dat je het gewoon gaat doen. zal het met aandacht volgen.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: led verlichting kweken

      toffe uitdaging.
      weet zeker dat ontkiemen en de groei perfect mogelijk is met led.
      alleen voor de bloei kan je beter combineren met tl ofzo zoals monty al zij.

      ga je zeker volgen.

      Comment


        #4
        Re: led verlichting kweken

        Ben zeer benieuwd. Dit omdat ik over het algemeen alleen maar negatieve verhalen hoor over led.
        Amaze us!

        Comment


          #5
          Re: led verlichting kweken

          wat soort tl dan ? Cool white ?

          Comment


            #6
            Re: led verlichting kweken

            Voor groei cool white voor bloei warmwit

            Comment


              #7
              Re: led verlichting kweken

              oke komt in orde , ondertussen zijn ook al de eerste led lampen besteld voor de groeifase

              Comment


                #8
                Re: led verlichting kweken

                Het duurde ff voor ik je post had gelezen, je hebt een erg afleidende avatar .

                Led kweekjes beginnen er meer & meer te komen wat erg leerzaam is, spijtig gebruiken ze bijna allemaal dezelfde techniek : alleen rode & blauwe leds. Wat al slecht bewezen is in de bloei periode. Dit is eens wat anders, succes ermee!

                Peace

                Comment


                  #9
                  Re: led verlichting kweken

                  Ik ben ook benieuwd. Hoeveel kosten die lampjes?

                  Comment


                    #10
                    Re: led verlichting kweken

                    Ik zou ze zeker proberen combineren, het is bewezen dat de blauwe/rode leds apart tekorten hebben in het kleuren spectrum maar mss als je die combineert met die ledspots dat je die tekorten opvangt (in die ledspots zitten andere tekorten in het kleurspectrum) of doen zoals monty zegt combineren met TL ma dan zou ik verder kijken dan de gewone TL`s

                    check es duo fluor of zoek es op google achter T5 lampen die geven meerr lumen/watt en een breder kleurenspectrum dan de gewone TL`s of de Ecolight spaarlampen die hebben zich ook al lichtjes bewezen.

                    http://www.lampbank.nl/kk_1100023.html hier vind je nog een boel info en prijzen van verschillende verlichting
                    Last edited by Smoking Fifi; 21 August 2009, 05:48.
                    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                    A. The cop!

                    Comment


                      #11
                      Re: led verlichting kweken

                      hoi idereen. even voor de duilijk heid kweken met led is zeer goed te doen, aanschaf is een beetje duur maar
                      dan heb je heel wat moois in huis en voor mensen met een kleine ruimte is het werkelijk supper
                      geen gezuur met de warmte of knalend hard afzuigen. eindelijk iets voor de hobbyisten

                      Comment

                      Bezig...
                      X