Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

led lampen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: led lampen

    Oorspronkelijk geplaatst door Origineel View Post
    Zoals ik ookal in dat topic zei, als je het geld hebt om te experimenteren ga dan je gang. Maar wil je gewoon zekerheid hebben ga dan niet voor LED.
    Als een fabricant het al niet vind, dan mogen de kleine kwekers er zo veel geld insteken als ze willen...

    Led is gemaakt om in de ruimte met weinig energieverbruik groenten te kweken en niet voor wiet!!!

    Wil je toch proberen, koop er van de Amerikaanse markt voor een prikje, je vind ze al vanaf 15 euro.
    Koop er direct een stuk of 4, dan blijft het verzenden bijna gelijk van prijs.
    Moet je wel nog een andere stekker op steken...

    Iemand hier heeft dat gedaan, ze liggen ondertussen al weer onder het stof in een hoekje...

    Ik blijf onder HPS tot de plasma lampen betaalbaar worden.

    Volgens mij wordt led toch overgeslagen als plasma betaalbaar wordt.

    Prutser

    Comment


      #17
      Re: led lampen

      Amerikaanse elektronica, die is gefabriceerd voor de Amerikaanse markt, werkt niet optimaal in Europa. De Europese wisselstroom heeft een frequentie van 50 hertz. In Amerika bedraagt de frequentie 60 hertz. De geboden netwisselstroom van 50 hertz, spoort niet met Amerikaanse elektronica. De betere audio apparatuur uit Amerika die bestemd is voor Europa wordt speciaal aangepast voor het Europese netwerk. Ik twijfel of dit met de via E-bay aangeboden ledlampen ook het geval is.

      Xtreme

      Comment


        #18
        Re: led lampen

        Oorspronkelijk geplaatst door Prutser View Post
        Als een fabricant het al niet vind, dan mogen de kleine kwekers er zo veel geld insteken als ze willen...

        Led is gemaakt om in de ruimte met weinig energieverbruik groenten te kweken en niet voor wiet!!!

        Wil je toch proberen, koop er van de Amerikaanse markt voor een prikje, je vind ze al vanaf 15 euro.
        Koop er direct een stuk of 4, dan blijft het verzenden bijna gelijk van prijs.
        Moet je wel nog een andere stekker op steken...

        Iemand hier heeft dat gedaan, ze liggen ondertussen al weer onder het stof in een hoekje...

        Ik blijf onder HPS tot de plasma lampen betaalbaar worden.

        Volgens mij wordt led toch overgeslagen als plasma betaalbaar wordt.

        Prutser

        Ik verwacht ook veel van de plasma lamp. Een 400 watt plasma lamp heeft de afmeting van een tictac (je kent die snoepjes wel). De proto-types leveren nu al 170 lumen per watt. Dat is 40 lumen per watt meer dan een HPS-lamp van 600 watt onder de meest ideale omstandigheden.

        Xtreme

        Comment


          #19
          Re: led lampen

          de stroom daar is zowieso minder dus je zult er eventueel iets tussen moeten doen om 220 te krijgen of zo... moest destijds een lamp hangen daar en bleef hangen aan de stroom...helft minder hahahah...
          sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

          Comment


            #20
            Re: led lampen

            Kdenk niet dat de LED-lampen in de kinderschoenen staat, maar eerder de eventuele gebruiker ervan. Ikzelf gebruik 180WATT aan LED in combinatie met CFL's en 1 gewone gloeilamp. De voordelen ervan wegen in mijn situatie voor mij gewoon op tegen de nadelen.

            Comment


              #21
              Re: led lampen

              Oorspronkelijk geplaatst door Eche View Post
              Kdenk niet dat de LED-lampen in de kinderschoenen staat, maar eerder de eventuele gebruiker ervan. Ikzelf gebruik 180WATT aan LED in combinatie met CFL's en 1 gewone gloeilamp. De voordelen ervan wegen in mijn situatie voor mij gewoon op tegen de nadelen.

              Bij de NASA is het niet gelukt, dus deze hoog opgeleide wetenschappers staan nog in hun kinderschoenen. Aangezien het bij jou kennelijk wel lukt heb je kennelijk een herenmaat. Maat 47 soms?

              Xtreme

              Comment


                #22

                Comment


                  #23
                  Re: led lampen

                  Met niet lukken bedoel ik mislukken. Als het onderkennen van het draagvlak van dit Nederlandse woord niet binnen je geestelijke bereik ligt dan ben je toch wel uniek. Tot op heden heeft niemand mij gevraagd met wat ik bedoel met "niet lukken".
                  De proefXtreme
                  Last edited by Xtreme; 22 September 2009, 12:51.

                  Comment


                    #24

                    Comment


                      #25
                      Re: led lampen

                      Leest geen van jullie wat er gepost wordt ?

                      Comment


                        #26
                        Re: led lampen

                        Je wil dat we het hebben over het verschil tussen LED en HPS?

                        Comment


                          #27
                          Re: led lampen

                          Zodra het iemand lukt -ongeacht wie dan ook- met leds een gelijkwaardig resultaat te behalen desnoods met gelijke stroomkosten ga ik om. Immers, de langere levensduur en het lage voltage, de lagere warmte afgifte vallen allen in het voordeel van de leds uit.
                          De veel hogere aanschafprijs neem ik gewoon op de koop toe. Alleen, ik heb tot op heden niemand horen verkondigen, gebaseerd op ervaringsregels, dat leds de HPS evenaren of overstijgen. Ik stel voor om de eerste die het wel lukt collectief voor te dragen voor de Nobelprijs voor de natuurwetenschappen.

                          Xtreme

                          Comment


                            #28
                            Re: led lampen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Eche View Post
                            Je wil dat we het hebben over het verschil tussen LED en HPS?
                            Nee, maar de discussie die jullie voeren over of LEDs werken is al geweest en de uitkomst was dat LEDs leuk zijn als extra ondersteuning, maar ze als hoofd licht gebruiken kan nog niet.

                            Comment


                              #29
                              Re: led lampen

                              hahaha ledpower ziet hier nu zo...


                              Peace...
                              grow da weed, smoke it's buds

                              Comment


                                #30
                                Re: led lampen

                                Ik wil alleen maar zeggen.. dat LED op zich wel technisch gezien werkt.. maar dat de mens nog niet zo goed weet hoe die kracht te gebruiken. (De mens is niet op het eind van zijn kennen!?) Uitsluitend als hoofdlicht gebruik ik het ook niet. LED werkt beter samen met..

                                In de bloeifase is een HID/HPS natuurlijk nog het beste.. maar werkt nog beter met LED erbij.

                                Jullie doen maar.

                                Comment

                                Bezig...
                                X