Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lampen uit reptielenhobby?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lampen uit reptielenhobby?

    Korting op 420shop
    Ik heb hier nog een lamp legen van 26 Watt, 6700 K kleur temperatuur, en extra UVB straling.
    Ik heb gister een plant van een vriend overgenomen die net begon te bloeien, maar niet echt onder goede omstandigheden stond (buiten, meestal uit de zon, weinig water...).
    De plant staat hier inmiddels in een mooi kastje, en ik vroeg me dus af of de voorgenoemde lamp goed is om te gebruiken voor een plant die net begint te bloeien, of dat ik beter iets anders aan kan schaffen.
    Ik zal vanmiddag in een andere topic, die daarop van toepassing is, foto's plaatsen .

    Greetzzz Psycha-Loekie
    Last edited by Psychadelic-Loek; 18 September 2009, 07:21. Reden: Vraag die meer van toepassing is, duidelijkere vraag

    #2

    Comment


      #3
      Re: Lampen uit reptielenhobby?

      Aha... Wat voor een lamp zou ik dan moeten gebruiken, gewoon een of meerdere standaard Philips spaarlamp(en)?

      Comment


        #4
        Re: Lampen uit reptielenhobby?

        gewoon spaarlampen van phillips jah , dan moet je die van 23 watt hebben kleurcode 827 of (2700k)
        die werken het best qua micro kweken
        alleen ze kosten wel ongeveer 6 euro per stuk , bij de blokker verkopen ze 20 watters voor 2,49 per stuk

        Comment


          #5
          Re: Lampen uit reptielenhobby?

          Ok... Hoeveel moet ik er dan boven bijvoorbeeld 3 lowriders plaatsen? Zoals in een andere topic staat heb ik nu een skunk, die ik buiten ga plaatsen (is een plant van een vriend die net begint te bloeien, maar bij hem slecht stond). Maar ik vind het leuker om gewoon binnen te kweken, dus wat kan ik dan het beste doen? Ik hoor eigenlijk van 2 kanten dat buiten goed werkt, maar binnen ook, dus het is een beetje verwarrend voor me .

          Comment


            #6
            Re: Lampen uit reptielenhobby?

            Buiten werkt prima van mei tot oktober. Nu dus veel te laat om buiten te beginnen dus lijkt me binnen een logische keuze.

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: Lampen uit reptielenhobby?

              Heel effe off-topic, kun je me een richtlijn geven voor hoeveel lampen op welke sterkte ik moet hangen boven 3 lowryders, dan weet ik wat ik van de week alvast aan ga schaffen .

              Comment


                #8
                Re: Lampen uit reptielenhobby?

                Ik zou zeggen. 3 van deze, 1 per plant.
                Persoonlijk denk ik dat je er met 2 misschien ook wel genoeg hebt, mits je een goed reflecterend hokje eromheen bouwt.

                Mediamarkt: €7,39
                phillips tornado
                ww 827
                E27 ES
                1550 lumen
                23 watt (*light 130 watt)

                Comment


                  #9
                  Re: Lampen uit reptielenhobby?

                  Thanks .

                  Comment

                  Bezig...
                  X