Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Licht.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Licht.

    Korting op 420shop
    Hey,

    Ik lees wel eens dat mensen zeggen dat als je Bijv. 2 lampen van 30 watt heb (totaal 60w.) dat er dan ongeveer 60 gram vanaf zal komen.

    Hoe werkt dit precies met het aantal Watt en grammen?

    #2
    Re: Licht.

    in ideale omstandigheden 1gr/watt maar als je een goeie kweker bent mag je rekenen op 0.7/0.8 gr/watt
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

    A. The cop!

    Comment


      #3
      Re: Licht.

      En dat geldt dan vooral voor HPS. Ik geloof niet dat je met spaarlampen de 1gr/watt kunt halen.

      Wat overigens wel belangrijk is, is dat je van het 'juiste' wattage uitgaat in die formule. Zo staat er bv op spaarlampen; 11 watt, met een lichtopbrengst van xx wat!
      Je moet dan wel uitgaan van de 11 watt, en niet het hogere wattage.
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #4
        Re: Licht.

        [info]Topic verplaatst naar:Micro kweken vragen.
        Grtz Smoking Fifi[/info]
        Last edited by Smoking Fifi; 28 September 2009, 11:45.
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

        A. The cop!

        Comment


          #5
          Re: Licht.

          En hoe zit dat met TL lampen? ikzelf heb er een maar ik heb heb ook de binnekant helemaal gedaan met zilverfolie.
          Dan heb je toch meer licht?
          kan je het dan nog steeds zo zien met het aantal watt en grammen?

          Comment


            #6
            Re: Licht.

            Ja, met reflectie-maatregelingen (dat aluminiumfolie) haal je een (iets) beter resultaat. Zul je eerst 0,55 gram per watt halen, haal je nu bv 6 gram per watt.

            Je moet die formule niet zo serieus nemen, als men hobby kweekt gaat het vooral om het leren, om het recreatieve deel en om de kwaliteit. Voor de kwantiteit moet je met HPS gaan kweken.
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

            Comment


              #7
              Re: Licht.

              nee idd 1/gram per watt is bijna onmogelijk...
              ik haalde met 83 waat zon 60+ grammen ervanaf en dn mag je echt blij zijn

              Comment


                #8
                Re: Licht.

                ik heb een aantal verslagen elders gezien met spaarlampen. als je mazzel heb red je de 0,4 gram per watt. mits je een reflectiekapje boven je spaarlamp maakt aangezien deze zeer slecht verdelen.
                Met tl licht dit een stuk hoger omdat je je toppen goed kan verdelen. het gewicht licht met tl zo op de 0,6 tot 0,8. onder hele goede omstandigheden is de 1gr de watt te halen al heb ik hem nog niet gezien.
                Hps daarintegen heb ik verslagen gezien waar de 1.2 gr de watt is gehaald.

                greets

                Comment

                Bezig...
                X