Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke afmetingen zijn het beste?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke afmetingen zijn het beste?

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen!

    Ik ben van plan om binnenkort een Microkweek op te zetten.
    Ik wil 5 Lowryder #2 plantjes er in kwijt kunnen.
    Heb redelijk wat research gedaan over hoe en wat. Maar nu vroeg ik me wel af welke afmetingen dan het beste zijn. Ik wil het zo klein mogelijk houden.

    Ik hoop dat iemand me kan helpen.
    Last edited by LePlant; 10 October 2009, 03:11.

    #2
    Re: Welke afmetingen zijn het beste?

    Denk dat je met een binnenmaat van 70x70x100 een aardig eind komt.
    Heb je waarschijnlijk ook nog ruimte over om je water in de kast te laten staan, zodat deze mooi op temperatuur blijft.

    Hou er rekening mee dat het plantje gemiddeld zo'n 70cm hoog wordt.
    Lowrider #1 is wel lager..
    Info nodig...? Zie: Misty's ABC

    Comment


      #3
      Re: Welke afmetingen zijn het beste?

      Okee, en stel dat ik de kleinere variant neem, dan kan ik mijn kast gewoon een stuk kleiner maken? (Lijkt mij tenminste logisch)

      Houden de lampen de kast ook warm?

      Comment


        #4
        Re: Welke afmetingen zijn het beste?

        Als je goed isoleert, dan zou dit prima moeten kunnen.
        Ben nu zelf bezig met een 80x80x145 kast en daarin komen 2 tl's en 4 spaarlampen (1x20, 1x 23 en 2x11 watt).
        Ik ga er eigenlijk vanuit dat die de boel wel warm houden.
        Maar dit is ook afhankelijk van waar je de kast plaatst... in een koude schuur wordt het al wat lastiger, dan op een warme zolder (zoals in mijn geval).

        Kortom, op basis daarvan bepalen welke isolatie je gaat gebruiken voor je kast.

        Lowrider #2 is al een van de lagere planten, maar #1 is inderdaad nog lager.
        Verder kun je de planten dwarfen, toppen en knakken (zoek maar op in dit forum), dan hou je de toppen handmatig lager.
        Info nodig...? Zie: Misty's ABC

        Comment


          #5
          Re: Welke afmetingen zijn het beste?

          Bedankt voor je reactie!

          Zou steen/glas-wol een goede isolator zijn bij het gebruik van een kast?

          Comment


            #6
            Re: Welke afmetingen zijn het beste?

            In principe wel, mooiste is als je 1 aluminium zijde hebt, dan is dat gelijk de reflectie voor je licht in de kast.

            Zoek maar even goed rond op het forum, daar kun je alles over de isolatie mogelijkheden vinden.
            Ikzelf doe alleen radiatorfolie, aangezien mijn kast op een warme zolder staat.
            Info nodig...? Zie: Misty's ABC

            Comment


              #7
              Re: Welke afmetingen zijn het beste?

              Bedankt voor je hulp!

              Comment


                #8
                Re: Welke afmetingen zijn het beste?

                You're welcome..
                Zit hier zelf ook nog niet lang, dus weet dat alle hulp vaak welkom is als je je in dit wereldje begeeft.
                Info nodig...? Zie: Misty's ABC

                Comment


                  #9
                  Re: Welke afmetingen zijn het beste?

                  kan je ook op 40 x 1.40 x 1.90 ??

                  Comment


                    #10
                    Re: Welke afmetingen zijn het beste?

                    dan kun je net 1 lowrider kwijt denk ik..
                    Maar dan heb je aan 1.10 hoog ook voldoende.

                    Kortom.. ligt er aan wat je wilt kweken.
                    Info nodig...? Zie: Misty's ABC

                    Comment


                      #11
                      Re: Welke afmetingen zijn het beste?

                      hij bedoelt 40 x 140 x 190 ^^ hangt er allemaal vanaf hoe groot je ze wilt. Je kan er 20 inzetten maar je kan er ook 6 in zetten
                      lowriders blijve natuurlijk klein dus kan je er wel een paar inzette

                      Comment


                        #12
                        Re: Welke afmetingen zijn het beste?

                        oh verrek ja.. had die "1.40 breed" niet goed gelezen

                        Blijft wel een feit dat je met lowriders geen kast van 1.90 hoog nodig hebt, is alleen maar lastig ivm constante temperatuur en Luchtvochtigheid.
                        Info nodig...? Zie: Misty's ABC

                        Comment


                          #13
                          Re: Welke afmetingen zijn het beste?

                          ik ben nu met een kast bezig van 1m hoog, hier gaat 15 cm af voor de lampen op max (wss tl) / 10 cm voor de dubbele bodem of hydro, daar ben ik nog niet over uit .. ook gaat er dan nog 25 cm pothoogte afwat ik anders met hydro ook kwijt ga zijn... dus blijft er 50 cm over voor de plantjes

                          het worden 2 ruimtes van 64 bij 61 cm met 4x 6liter potten per ruimte. per pot zet ik eerst eens 4 lowryders dus dan passen er 8 potten en 32 lowrydertjes in 2 heel kleine ruimtetjes.. en reken maar dat ik de gr/watt ga halen aangezien ik dan gemiddeld 6.75 gr per plant moet oogsten om dat te berijken

                          daarna ga ik het denk ik proberen met 8 ipv 12 tl len omdat ik denk dat het qua opbrengst weinig verschil zal uitmaken maar je dan maar 4,5 gram per plant moet pakken om je gr/watt te halen

                          grootse plannen maar het word geen haast klus.. alles word 300 keer goed doordacht en de kast zelf moet in de woonkamer kunnen staan.. ik doe het net zo vaak over tot ik het goed vind

                          ik ben nu begonnen aan 1 lampbak,en als die klaar is begint er heel langzaam een bouwverslagje..

                          groet
                          Last edited by king canna; 14 October 2009, 21:16.

                          Comment


                            #14
                            Re: Welke afmetingen zijn het beste?

                            Goed voornemen!
                            Mijn kweek met lowriders #2 is sinds 5 minuten van start gegaan
                            Heb nu de kast voor 85% in orde, alleen nog puntjes op de i zetten (temp en lv moet nog iets hoger), maar voor de rest is ie klaar voor de kweek.
                            Ik heb dus zojuist de 1e 4 zaadjes in ontkiemfase gedaan....

                            http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...get-t7869.html
                            Info nodig...? Zie: Misty's ABC

                            Comment

                            Bezig...
                            X