Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Noob vragen mbt TL bevestiging en aansluiting

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Noob vragen mbt TL bevestiging en aansluiting

    Korting op 420shop
    hier tussen zullen staan.

    Om 2 TL's (T12 120 cm) op te hangen alsmede 4 TL's (T8 120 cm) op houten platen te monteren en alles goed, stevig en -brand- veilig aan te sluiten welke onderdelen heb ik dan precies nodig?
    Bedankt alvast

    #2
    Re: Noob vragen mbt TL bevestiging en aansluiting

    Nog wat aanvullende informatie over mijn experimenten.

    Die UVB lampen kun je niet zo maar op de hoek van de straat krijgen.
    Ze gaan in een hok van 1.40 x 1M samen met 2 taylor made inductielampen van 300 watt.
    Deze hebben het juiste spectrum door het gebruikte fosformengsel itt de 2100K's, waar kleuren weggefilterd zijn.
    Daarnaast hang ik nog normale gloeilampen op als signaal licht.
    Mijn bedoeling is een zo'n breed en volledig mogelijk spectrum te krijgen.

    Vandaar ook dat ik Master Graphica's
    Last edited by Bubbleblower; 28 October 2009, 13:29. Reden: logo op foto

    Comment


      #3
      Re: Noob vragen mbt TL bevestiging en aansluiting

      Een uvb tl kan je bij de aquarium/terrarium winkel kopen.

      Ik gebruik zelf ook uvb echter alleen in de laatste 2 weken voor de oogst. UVB breekt je chorofyl in je blad af. De plant reageerd hierop door meer hars te gaan aanmaken om zich te beschermen tegen de schadelijke straling!

      Ik bouw de bestralingstijd in de laatste 2 weken van een half uur tot maximaal 6 uur op. in het midden van de lichtperiode.
      UVB werkt ook schimmel en incecten werend overigens.

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: Noob vragen mbt TL bevestiging en aansluiting

        Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
        Een uvb tl kan je bij de aquarium/terrarium winkel kopen.

        Ik gebruik zelf ook uvb echter alleen in de laatste 2 weken voor de oogst. UVB breekt je chorofyl in je blad af. De plant reageerd hierop door meer hars te gaan aanmaken om zich te beschermen tegen de schadelijke straling!

        Ik bouw de bestralingstijd in de laatste 2 weken van een half uur tot maximaal 6 uur op. in het midden van de lichtperiode.
        UVB werkt ook schimmel en incecten werend overigens.

        Grtz
        speciaal voor T8 of T12 nemen of maakt het misschien ook nog uit of je T8 of T12 hebt?

        En kan ik zo'n 38mm ring op een of andere manier gebruiken om mijn TL's stevig op te hangen en zo ja hoe werkt dat precies?

        Zelfs een simpele aansluitkabel kom ik niet uit, want daar hebben ze gelijk weer honderden soorten

        Comment


          #5
          Re: Noob vragen mbt TL bevestiging en aansluiting

          Wat bedoel je eigenlijk met tayler made inductielampen? Zijn die speciaal voor jou gemaakt of kunnen anderen deze ook aanschaffen?

          Xtreme

          Comment


            #6
            Attached Files

            Comment


              #7
              Re: Noob vragen mbt TL bevestiging en aansluiting

              Wat voorbeelden van wat ik heb gevonden:






              Dat laatste model (Arcadia snoerset), wat mij handig lijkt, is nog in Nederland te koop ook, maar helaas nergens in T12, evenmin als dit wat nog idealer zou zijn en wat ik al die tijd in mijn hoofd had.

              Comment

              Bezig...
              X