Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grootte kweekkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    grootte kweekkast

    Korting op 420shop
    Ik ga beginnen aan mijn eerste binnenkweek, ik heb een kast gebouwd van 1 meter op 1 meter en 1.20meter hoog , Hoeveel plantjes kan ik hier max. in kweken? als ik scgrog en top of andere truckjes om de plantjes klein te houden?

    #2
    Re: grootte kweekkast

    ik had zelf gedacht aan 6 plantjes of 5 met 3 maal phillips spaarlampen 60 watt per stuk , is dit genoeg,?

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: grootte kweekkast

        als je er 5 pantjes doet zetten en je doet de scrogg methode toepassen en je doet ze 2 x toppen dan zal je met stekjes op 2 weken genoeg gegroied hebben om je kastje mooi vol te krijgen maar ligt ook aan de soort en of je met zaad of stek werkt als je met zaad werkt dan kan je daar makkelijk 2 a 3 weken bijtellen maar nogmaals ligt aan soort wat je kiest
        maar met stekjes gaat sneller is wel minder leuk

        Comment


          #5
          Re: grootte kweekkast

          t'ja groter zou iets beter zijn maar met stekjes kan je er wel genoeg in zetten ong 20 a25 doch moest je kunnen 200 cm hoogte zou ideaal zijn geweest voor je hok ,maar de ervaringen zullen uitsluitsel geven goeie kweek gewenst ,ook zou ik overwegen om naar 250 watt te gaan HPS ?dit is waarschijnlijk microkweekje suxes dude
          Last edited by latindos; 3 November 2009, 13:05.
          Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

          Comment


            #6
            Re: grootte kweekkast

            Oorspronkelijk geplaatst door devils haze View Post
            als je er 5 pantjes doet zetten en je doet de scrogg methode toepassen en je doet ze 2 x toppen dan zal je met stekjes op 2 weken genoeg gegroied hebben om je kastje mooi vol te krijgen maar ligt ook aan de soort en of je met zaad of stek werkt als je met zaad werkt dan kan je daar makkelijk 2 a 3 weken bijtellen maar nogmaals ligt aan soort wat je kiest
            maar met stekjes gaat sneller is wel minder leuk
            Je kan het moeilijk op een aantal weken schatten mits dat hij misschien micro gaat doen en een lage wattage gaat gebruiken. Met een HPS 250w zie ik hem daar toch nog snel 4 weken over doen om z'n tent vol te krijgen, zeker met 'maar' 5 plantjes (ik zet je hier niet toe aan om meer planten te zetten, kijk altijd naar de wet en wat deze precies toelaat voor je een aantal planten gaat zetten of bijzetten).

            Goed zaad komt trouwens heel vaak binnen de 24u uit en gaat gemakkelijk binnen de 2-3 dagen hun kopje boven aarde steken. Moest je de keuze nog moeten maken dan neem je best een betrouwbare zaadbank met liefst vers zaad .

            Greetzzz

            Jona

            Comment


              #7
              danku voor de tips ik ga het op de philips spaarlempen houden aangezien het verbruik ook wel wat lager mag liggen khad aan 6 plantjes gedacht
              maar wanneer moet ik beginnen scgroggen on toppen en hoevaak moet ikj datlaatste

              danku voor de tips ik ga het op de 3 spaarlampen houden en 6 dames of misschien 4 lampen en 8 dames, ik heb van een vriend gehoord dat je in vogelzaad cannabiszaden kan vinden is dat zo? en kun je er iets mee? ik heb nu al 10 maal northern lights van greenhouse maar wil het ook wel eens proberen...

              weet er iemand waneer ik moet scgroggen en waneer en hoevaak ik moet toppen?

              [HELP]Gelieve niet te dubbelposten aub? Grtz[/HELP]
              Last edited by westport; 11 November 2009, 12:04.

              Comment


                #8
                Re: grootte kweekkast

                Oorspronkelijk geplaatst door zelfkweekzz
                weet er iemand waneer ik moet scgroggen en waneer en hoevaak ik moet toppen?
                meestal wordt er een scrognet gehangen ongeveer op 20 cm kan ook iets hoger30 of 40 max dacht ik ,dus vanaf die hoogte ga je alles gaan binden in een T vorm,de zijtakken gaan zich ontwikkellen tot toppen,normaler wijze een meerwaarde per plant ,suxes toppen doe je best in de groeifase vierde internode!!

                PS Dit forum heeft een schat aan informatie die je op geen maanden kan verwerken ,lees aub eens rond in de verschillende subfora zoals deze
                Toppen-dieven-en-fimmen-van-een-plant
                Last edited by Jointjedraaien; 28 May 2010, 11:39.
                Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                Comment


                  #9
                  Re: grootte kweekkast

                  ik ga 8 plantjes in de kast van 1m x 1mx 1.2m kweken met tl voor het groeien en 4x philipsspaarlampen 60 watt per stuk voor het bloeien,zijn dit er te veel of te weinig? mijn tl lamp is ongeveer 45 cm lang, en nog een vraagje kan ik de plantjes pas in de kast zetten als ze 15 cm hoog zijn en dan maar 3 of 4 weken 18 u per dag licht en daarna 12/12 of moet het perse beide 6 weken zijn?
                  Last edited by zelfkweekzz; 5 November 2009, 14:14. Reden: onduidelijkheid

                  Comment


                    #10
                    Re: grootte kweekkast

                    Bedoel je spaarlampen van 12 of 13 watt die evenveel licht afgeven als een gloeilamp van 60 watt? Als het lampjes van 12 of 13 watt zijn vind ik het weinig licht.
                    "of moet het perse beide 6 weken zijn" Als je daarmee bedoelt 6 weken groei en 6 weken bloei dan begrijp ik volstrekt niet wat je daarmee voor ogen staat.

                    Xtreme

                    Comment


                      #11
                      Re: grootte kweekkast

                      Oorspronkelijk geplaatst door zelfkweekzz
                      danku voor de tips ik ga het op de 3 spaarlampen houden en 6 dames of misschien 4 lampen en 8 dames, ik heb van een vriend gehoord dat je in vogelzaad cannabiszaden kan vinden is dat zo? en kun je er iets mee? ik heb nu al 10 maal northern lights van greenhouse maar wil het ook wel eens proberen...
                      Je kan het planten maar oproken zou ik niet doen. Heb gehoord dat je er alleen maar hoofdpijn van krijgt.

                      Comment

                      Bezig...
                      X