Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blad gaat dood

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad gaat dood

    Korting op 420shop
    Goeiemurgen mensen,

    mijn plantje staat inmiddels al een par weken in de bloei. Nou zijn er bladeren die dood aan het gaan zijn. Is dit een tekort aan iets of komt dit gewoon omdat hij volop in de bloei staat?
    Attached Files

    #2
    Denk een tekort.
    Heb je nog andere dingen veranderd recent? Verpotten, voeding gegeven, van binnen naar buiten?
    etc..

    Geef ons meer info, welke grond staat ze in? Hoelang al? Geef je voeding? Zo ja welke en hoeveel?
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Loekiewiet
      Loekiewiet commented
      Editing a comment
      Hij staat altijd al buiten. Ik heb mestkorrels gegeven en regenwater. Hij heeft dit sinds kort pas, het gaat wel vrij hard. Ik denk dat hij ook over 2 weekjes al klaar is.

    #3
    Ik denk nog minimaal 3 weken, beter 4. Oogsten als je rot gaat zien. Buiten te laat oogsten in Nl is ongeveer onmogelijk.
    Hoe langer je ze kunt laten bloeien, hoe beter de smaak, en high van je wiet. (En meer oogst)
    Opzich is t geen ramp als ze wat afsterven tijdens de bloei.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #4
      Oorspronkelijk geplaatst door Nederhigh View Post
      Ik denk nog minimaal 3 weken, beter 4. Oogsten als je rot gaat zien. Buiten te laat oogsten in Nl is ongeveer onmogelijk.
      Hoe langer je ze kunt laten bloeien, hoe beter de smaak, en high van je wiet. (En meer oogst)
      Opzich is t geen ramp als ze wat afsterven tijdens de bloei.
      Voor fotoperiodes geldt dat idd wel dat je buiten bijna niet te laat kan oogsten in NL door de vochtigheid in t najaar. Maar aangezien die al een paar weken bloeit moet het haast wel een autoflower zijn, die zou ik niet oneindig lang laten doorbloeien want op een gegeven moment zullen de toppen in kwaliteit gaan afnemen.

      USB microscoopje op amazon bestellen en de trichomen in de gaten houden zou ik zeggen.

      En betreft de verkleuring op de bladeren: dat is sowieso een tekort, maar welke dat kun jij ons t beste vertellen. Ik zou ze iig wat calmag geven en bloeivoeding als je dat niet al deed. Als je ze tot nu toe alleen maar kraanwater gegeven hebt dan kan t ook zijn dat de ph van je grond te hoog ligt en de wortels daardoor geen voedingstoffen kunnen opnemen. Als je geen zin hebt om voor die ene plant allemaal verschillende flesjes te halen en een ph meter (wat ik me kan voorstellen) dan kun je de ph ook wat omlaag halen door een theelepel citroenzuur per 5L water toe te voegen. Of beter zoveel mogelijk regenwater opvangen en dat aan ze geven.
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

      Comment


      • Loekiewiet
        Loekiewiet commented
        Editing a comment
        Bedankt voor je reactie, ik geef ze momenteel al regenwater en een klein beetje bloeivoeding. Die hoofdtop begint al aardig bruin te worden maar die toppen beneden lijken nog wel in ontwikkeling. De onderste toppen die hebben nog geen bruine haartjes. Ik zal er wel wat foto's bij plakken dan kan iemand anders oordelen of die al oogstklaar is.

      #5
      Hier de foto’s:
      Attached Files

      Comment


      • parakweker
        parakweker commented
        Editing a comment
        Teveel witte haartjes nog, zonder microscoop zou ik aanhouden als oogstpunt wanneer ongeveer 80% van de haartjes bruin zijn. Paar weekjes nog.

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        80% van de haartjes bruin, dat was de technologie van de jaren 80!!πŸ€”πŸ˜

      • belladonna
        belladonna commented
        Editing a comment
        Je kijkt niet naar de haartjes maar naar de trichome welke kleur die zijn

      #6
      Zijn je bladeren niet nat geworden en door de zon weer verdroogd? πŸ‘¨β€πŸŒΎ
      Smoke weed every day!

      Comment


        #7
        chappie de post is van 2022.


        Wat je hier ziet is puur onstaan door overvoeding,eerst worden de ountjes geel als je dan doorgaat krijg je bruin droog blad ala gevolg precies zoals je hier ziet.

        Comment


          #8
          Jip overvoeding, helepuntjes van bovenaan de plant en dan bruin worden.

          Mee opletten dat geen nutrition lockout veroorzaakt hiermee. Zal wel genoeg voeding in de grond zitten dus volgende keren gwn water geven die pH zijn.

          Niet zeker maar je kan eens de runoff meten om te kijken wat je er in giet of er meer uitkomt om zo te weten dat de overschot eruit is. Kan iemand dit bevestigen?

          Comment

          Bezig...
          X