Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog even over verduisteren .

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nog even over verduisteren .

    Korting op 420shop
    Indica soortjes of Indica dominante soorten zullen eind Augustus al in de bloei schieten . Dat betekend dat ze 2 of 3 weken voor die tijd al tot bloei zijn aangezet door
    de lichtcyclus buiten ! Het aantal donkere uren is dus half Augustus of nog eerder genoeg om in te kunnen bloeien.

    Wie half juli begint met verduisteren zal begin Augustus bloeiende planten hebben , en kan half Augustus stoppen met verduisteren. Ze zullen niet terug in de bloei schieten want op dat moment worden ze immers normaal gesproken ook al tot bloei aangezet.

    Verduister de planten door ongeveer 3 uur voor het donker wordt half juli door ze in het donker te zetten of er gewoon (als ze klein genoeg zijn) 3 zwarte vuilniszakken overheen te trekken tot het buiten donker is , daarna haal je de zakken er weer vanaf . Dit doe je elke dag gedurende een maand op het zelfde tijdstip , om 20.00 uur bv. Daarna stop je met verduisteren. Hoge luchtvochtigheid is gedurende die maand verduisteren nog helemaal geen probleem er zitten immers nog geen grote toppen in, ze bloeien nog maar 2 weken wanneer je stopt.

    Deze methode is geen theorie maar een in de praktijk toegepaste methode , waarbij toprot geen issue is .
    Een half uur te laat verduisteren ? geen probleem . De buitenlichtcyclus houd zich ook niet aan vaste tijden , met zwaar bewolkt weer komt er ook plotseling een uur extra duisternis, en als het mooi weer wordt opeens weer een uur minder duisternis. lichtlek gedurende het verduisteren? , ook geen probleem, het gaat ten slotte om de eerste 2 a 3 uur donker welke op de buitenlichtcyclus ook geleidelijk verloopt. Daarom kan het ook gewoon met zakken waarbij er langs onder wat lichtlek zal optreden. Middenin de donkere periode wil je geen lichtlek , maar dan staan ze al lang weer gewoon in het normale donker buiten.

    #2
    small.gallery_4254_232_220339.jpg.46a2c2380e157e2c1fd7950052177dea.jpg small.gallery_4254_232_12503.jpg.d0e314d426df91f0309e43adc489aa26.jpg Enkele voorbeelden small.gallery_4254_232_196509.jpg.a2fd4cec59dc3ee7679286d6f361c090.jpg
    Waarom verduisteren , dat lijkt me duidelijk , je wil voorkomen in oktober of zelfs november af te moeten bloeien, in november is dat zelfs totaal onzinnig, te koud en te nat .

    Comment


      #3
      Dat is zeker duidelijk en zo heb ik het jaren geleden ook met succes gedaan. Spijtig dat de geur zulke kweekjes hier onmogelijk maakt tegenwoordig.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Sheisse man!!

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Echt wel, anders had ik niet eens binnen hoeven kweken.

      #4
      Met autoflowers kun je ook veel eerder bloeien, en heb je hetzelfde hetzelfde probleem denk ik.


      Sommigen zullen denken, waarom verduisteren? er zijn toch auto flowering zaden?
      Die zijn er zeker , maar ze blijven vaak klein en geven lang nog niet allemaal goede opbrengsten.

      Wat een verschil trouwens, de zware bewolking vandaag zorgt voor een veel eerder intredende duisternis, meer dan een half uur, en morgenochtend mogelijk nog een dik half uur, in vergelijking met de dagen zonder bewolking.

      Comment


        #5
        Autoflowers rieken beduidend minder en hoeven niet klein te blijven kijk maar in het topic van Eurogro die er flinke mevrouwen tussen heeft staan.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #6
          In zuid- Spanje ! Pak je nogal wat extra zonne uren .

          Comment


            #7
            Auto Critical Orange Punch
            onder de Spaanse zon Hork bedoeld deze
            ca 195 cm schoon aan de haak
            F9EB3DDE-1383-4A9A-BDE1-1A7173C2F4B0.jpg

            Comment


              #8
              Dat is vooral 1 plant toch? die andere auto flowers zijn behoorlijk wat kleiner .

              Comment


              • Eurogro
                Eurogro commented
                Editing a comment
                Ca 150/165 cm

              #9
              De ene autoflower is de andere nog niet ! Hoe veel moeite is er gestoken in het ontwikkelen van de auto flower zaden die je koopt, is altijd de vraag. Het creeeren van een autoflower soortje begint met het inkruisen van een ruderalis, en dat is een echte achteruitgang , dus daarna moet er veel gedaan worden om alleen de autoflowering eigenschap van de ruderalis over te houden en de slechtere eigenschappen eruit te kruisen. Daar gaat veel tijd en moeite inzitten , die lang niet altijd genomen is .

              Gewone reguliere en female zaden worden al veel langer veredeld , en zijn dus gemiddeld betrouwbaarder naar mijn idee.

              Comment


              • Eurogro
                Eurogro commented
                Editing a comment
                Je kunt ook Gewone reguliere en female
                Later beginnen volgens mij blijven ze wat kleiner
                Heb er een paar in juni gezet en zijn nu in bloei

              #10
              Kijk maar eens in het topic van Eurogro dat zijn volgens mij allemaal auto's en die doen niet onder voor female.
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


              • Eurogro
                Eurogro commented
                Editing a comment
                Klopt zijn allemaal auto's

              #11
              small.gallery_4254_232_53135.jpg.a4a1c1302e6219e73e5cf642861c4c5c.jpg small.gallery_4254_232_78229.jpg.0d2bca1bc2a0b6199dcf125299b442c9.jpg Niet-auto's kun je veel langer laten voorgroeien. Dat ze bij Eurogrow in de tunnel groter werden dan de gewone die bij hem buiten staan heeft andere redenen, ze zijn toch echt ondermaats gebleven, ik denk door de hitte van het directe zonlicht in combi met een mogelijk watergebrek in de groeiperiode small.gallery_4254_232_48504.jpg.b2080777693f51cf8a67fcff8fac5b0b.jpg

              Ik heb nog niemand hier gezien met dit soort planten in autoflower versie, daarvoor is hun groei periode gewoon te kort . Mijne ging na krap 4 weken al bloeien.

              Comment


                #12
                En heb je er lekker veel afgehaald.
                zijn ze klaar nog eind fotootjes?
                Smoke weed every day!

                Comment


                • belladonna
                  belladonna commented
                  Editing a comment
                  Bericht is van 2022

                #13
                Chap nog aan de bamie pap
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment

                Bezig...
                X