Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Takkenweer.H

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Takkenweer.H

    Korting op 420shop
    Het is prima weer om binnen te kweken volgende week volgens de het knmi, maar voor buiten zit er voorlopig wisselvallig weer in het verschiet met vanaf maandag ook nog een flinke temperatuurdaling. Noord en Noordewestenwinden die kille wolkenpakketten van de noordzee aanvoeren. Heb ik eindelijk met de ijsheiligen achter de rug een mooie plant kunnen poten, en dan wordt mijn geduld weer op de proef gesteld. Het is komende week al hemelvaart, en ik weet me vele zeilweekeinden met lauw bier met hemelvaart te herinneren waarbij ook gezwommen werd.
    Binnen afjes opkweken zou troost kunnen bieden, maar mijn buurvrouw maakt zich allerlei zorgen over mijn lampjes. Ze heeft het me niet ronduit verboden, maar ze is bang dat er een vonk zou komen bij een stroomstoring en dat mijn gordijnen dan in de fik vliegen. Ik baal daarvan, want het zit mij niet lekker, en daarbij de angst dat ze stiekem de autoriteiten inlicht. Mijn vriendin zegt altijd dat bange mensen gevaarlijk zijn.
    Bah, ik wil automaatjes zaaien, maar meer nog dan met de Famkes wil ik wel dat ze na het ontspruiten voldoende licht op hun blaadjes krijgen. Ik zit nu weer te overwegen om toch maar direct 2 autotjes in een emmer onder de lampen te hangen schakelklok erbij en je hebt er geen omkijken naar de eerste 10 dagen. Maar dan stiekum. Voordeel nu kwa stiekum is dat ik de lampjes kan laten branden terwijl het buiten licht is, dat valt minder op. Vandaag wel mijn Surinaamse pepers onder de lampen gehangen.
    Maar goed, stiekum voelt niet fijn, en mijn ramen aan de straatkant zijn aan de stoep op de begane grond mensen met honden houden vaak even in, om hun hond in mijn geveltuin te laten pissen.
    Misschien moet ik het maar gewoon doen, dat licht is niet alleen goed voor de plantjes, ik voel me er zelf ook beter bij. Het is ook erg leuk om iets te zien groeien terwijl het buiten kil en grijs is. Komende winter paprikas en tomaten in de huiskamer.
    Wat betreft de planten die uitgeplant zijn is het nog steeds uitkijken voor slakken, die kunnen ook een plant ruineren.
    Enfin de komende twee dagen zijn nog redelijk, maar ik zit wel te overwegen of ik me op de binnenkweek wil richten,maar ik vind dat een beetje eng. qua woningbouwvereniging, een plant in de tuin is gewoon een plant, maar wiet in huis, met schakelklok en folie, dan ben je de woning volgens hen wellicht voor het produceren van drugs aan het gebruiken. Wetgeving is ook stom, het zou gewoon legaal moeten zijn.

    #2
    Ik heb nou 5 planten staan( 3 auto’s en 2 feminised). De 3 auto’s zijn vollop aan het strekken door dit k*t weer. Hopen dat het snel beter word🤓🤓

    Comment


    • Cannone
      Cannone commented
      Editing a comment
      Heb je al overwegen om er een paar lampjes op te zetten? Ik ben erachter dat er helemaal geen speciale groeilampen nodig zijn om planten te laten groeien, een paar ledjes uit de supermarkt doet wonderen. Denk wel dat de wat helderder witte lampen van vierduizend en zesduizend kelvin beter zijn, maar mijn eerste poging was met voornamelijk "warm white" en dat ging ook alleszins redelijk.

    #3
    Niet meer dan 5 dus!!

    Comment


    • Hoeloes
      Hoeloes commented
      Editing a comment
      Even goed de voorwaarden van de woningbouw door lezen. Als daarin staat dat je geen plantjes mag hebben dan vervalt het gedoog beleid voor Cannone

    • Cannone
      Cannone commented
      Editing a comment
      Tja, ik heb er niks over gezien, heb een heel oud contract, er wordt hier door een buurman al zeker twintig jaar wiet verbouwd. Denk dat het, zolang je je tot de tuin beperkt, en hem niet helemaal vol zet met vijf planten (tuin is zeven bij zeven en als je daar frisian dew als de vijf op een dobbelsteen plant, dan zou iemand ze met recht een plantage kunnen noemen, daarom wil ik het ook een beetje bescheiden houden en ga ik hoogstamwiet kweken. ook liever een paar onsjes goede wiet dan twee kilo moeten knippen in een race tegen de klok.
Bezig...
X